- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

ملکشاهی : محور رومشکان به زیرتنگ سیاب به زودی اجرایی می‌شود/کوهدشت رتبه اول بیکاری کشور را دارد

[1]

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی درباره انارستان‌های کوهدشت و مسیرهای دسترسی به انارستان و منطقه زیرتنگ سیاب به خصوص مسیر رومشکان به زیرتنگ سیاب کوهدشت گفت: مسیر رومشکان به منطقه زیرتنگ سیاب به طول ۱۸ کیلومترهم اکنون دارای اعتبار بوده و عملیات ساخت این مسیر به زودی اجرای می‌شود.

وی همچنین در رابطه با صادرات انار و مشکلات مربوط به صادرات این محصول با ارزش اظهار داشت: متاسفانه قبلا اقدام خاصی در این رابطه صورت نگرفته و حتی انار سیاب تحت عنوان ساوه صادر می‌شده است، اما این موضوع را در دستور کار قرار داده‌ایم و در رابطه با مشکلات صادرات این محصول شایسته این منطقه تلاش می‌کنیم.

 

محور خرم‌آباد به کوهدشت جزو مهرماندگار قرار گرفت

ملکشاهی در ادامه در خصوص چهار خطه کردن محور خرم‌آباد به کوهدشت و جز طرح مهر ماندگار بودن این پروژه گفت: این پروژه بیش از ۱۰ سال است که مطرح شده است، ولی متاسفانه تا امسال حدود ۱۵ درصد آن عملیاتی شده است و نیز چهار خطه خرم آباد به کوهدشت جز طرح مهر ماندگار نبود که با تلاش فراوان و رایزنی‌های زیاد با استاندار و وزیر راه و شهرسازی، خوشبختانه جز مهرماندگار تصویب شد و برای آن نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد و هم اکنون در حال اجراست که امیدواریم با رایزنی‌های انجام گرفته اعتبارات به موقع اختصاص یابد و این پروژه نیز به موقع تحویل داده شود.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی در خصوص معضل بیکاری در استان لرستان و به خصوص شهرستان کوهدشت گفت: در رابطه با بیکاری متاسفانه شهرستان کوهدشت جزو شهرهایی است که در کشور دارای رتبه‌های اول است و در این شهر زمینه اشتغال و امیدواری برای جوانان وجود ندارد.

وی برای رفع این معضل و به حداقل رساندن آن در استان لرستان و شهرستان کوهدشت اظهار داشت: ما در حال رایزنی با بانک‌های مهم کشور و بخش خصوصی هستیم و امیدواریم بتوانیم با ورود بخش خصوصی در کوهدشت یک فضای مناسب برای اشتغال جوانان ایجاد کنیم.

ملکشاهی در ادامه افزود: از دولت درخواست کردیم که اجرای اصل ۴۴ را در استان لرستان به مدت پنج سال متوقف کند که دولت نیز بتواند در استان لرستان سرمایه‌گذاری کند.