- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

امام جمعه خرم‌آباد: آمریکا باید بداند ملت ایران اهل تسلیم نیست

[1]

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ حجت‌الاسلام و المسلیمن «سیداحمد میرعمادی» در خطبه‌های نمازجمعه این هفته خرم‌آباد گفت: ۱۳ آبان پس از گذشت ۳۳ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نه تنها روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است بلکه به نماد مبارزه بین‌المللی با استکبار جهانی تبدیل شده است.

 خطیب جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه همه دنیا در این روز فریاد مرگ بر آمریکا و استکبار جهانی را سر می‌دهند، اظهار کرد: کشورهایی که بیداری اسلامی در آنها رخ داده است، نیز این فریاد را به خوبی سر می‌دهند.

 وی ادامه داد: امروز همه کشورهای اسلامی می‌دانند آمریکا روابط خود با دیگر کشورها را بر اساس منافع خود تنظیم می‌کند.

 امام جمعه خرم آباد بیان کرد: ملت ایران جنایات آمریکا در طول ۳۰ سال گذشته را فراموش نمی‌کند، فهرست بلندی از این جنایات علیه ایران اسلامی را می‌توان تنظیم کرد.

 نماینده ولی فقیه در استان گفت: جنایت آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد، حمایت از رژیم پهلوی، سرنگون کردن هواپیمای مسافربری ایران، حمایت از صدام خائن و تحریم ظالمانه علت ملت ایران اسلامی از جمله جنایت‌های استکبارعلیه انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 حجت‌الاسلام میرعمادی یادآور شد: آمریکا باید بداند پس از گذشت ۶۰ سال که به مردم ایران ظلم کرده، اما مردم در برابر این ظلم‌ها ایستادگی می‌کنند؛ جنایات آمریکا نیز به حدی رسیده که حتی داروهای مورد نیاز مردم ایران را تحریم کرده و نمی‌دانیم که با این تحریم‌های یک جانبه و ظالمانه چه چیزی را دنبال می‌کند. هرچه فشارها و تحریم‌های اقتصادی بر ایران بیشتر شود تا آمریکا از خوی استکباری خودش دست بر ندارد، ملت ایران در برابرش ایستادگی خواهند کرد.

 وی گفت: آمریکا باید بداند ملت ایران اهل تسلیم نیست، امروز میلیون‌ها دانش‌آموز و صدها هزار دانشجو در مقابل استکبار جهانی ایستاده و فریاد انزجار سر می‌دهند.

 امام جمعه خرم آباد با اشاره به واقعه غدیر گفت: غدیر سند گویا بر فضیلت حضرت علی (ع) و حقانیت تشیع است و غدیر تجلی ولایت، توحید، نبوت و رسالت است. روز غدیر روز کامل شدن اسلام، نعمت‌های الهی، حکومت و عدالت، روز تجدید بیعت با ولایت و رهبری، روز ایثار، برادری، اتحاد و همبستگی است.

 نماینده ولی فقیه در استان افزود: اتحاد و وحدت واقعی امت اسلامی در سایه امامت و ولایت تحقق پیدا می‌کند و در این روز اسلام تثبیت شد.

 حجت‌الاسلام میرعمادی با بیان اینکه مساله غدیر، مساله حکومت و ولایت است، گفت: اصلی‌ترین موضوع در اسلام در روز غدیر مساله ولایت بود چراکه حضرت علی (ع) به عنوان شخصیتی بی‌بدیل و ممتاز در این مسند قرار گرفت.

 نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه با اشاره به روز فرهنگ عمومی گفت: آنچه که امروز بر ما واجب بوده ترویج فرهنگ صحیح زندگی اسلامی است، مقام معظم رهبری بر مساله سبک زندگی مردم به عنوان فرهنگ عمومی در جامعه تاکید جدی دارند.