تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
4

آقامحمدی : در حال حاضر نباید گفت دولت غیر اصولگراست

  • کد خبر : 11900
  • 14 آبان 1391 - 10:08

  به گزارش میرملاس نیوز ؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه به هر دلیل احمدی‌نژاد را خارج از دایره اصولگرایی دانسته و یا از نقد عملکرد وی روی بگردانیم، اقدام درستی نیست، بلکه می‌بایست ما اصولگرایان آغاز کننده و سکاندار نقد عملکرد رئیس جمهور باشیم. ابراهیم آقامحمدی درگفت […]

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه به هر دلیل احمدی‌نژاد را خارج از دایره اصولگرایی دانسته و یا از نقد عملکرد وی روی بگردانیم، اقدام درستی نیست، بلکه می‌بایست ما اصولگرایان آغاز کننده و سکاندار نقد عملکرد رئیس جمهور باشیم.

ابراهیم آقامحمدی درگفت و گو با تابناک، با اشاره به مطرح شدن چندباره موضوع ارتباط با آمریکا گفت: نخست آنکه بحث ارتباط با آمریکا تصمیم اصولی و مطالعه شده نظام نیست و تنها در بخشی از حاشیه دولت شنیده می‌شود، نه اینکه مساله حساب شده و مهندسی شده‌ای بوده و بر مبنای یک معماری درست بنیان گذاشته شده باشد؛ از سوی دیگر هم آمریکایی‌ها قرار دارند که با دید انتخاباتی به این موضوع دامن می‌زنند چراکه قصد دارند با این بازی سیاسی پیروز کارزار انتخابی باشند.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی افزود: از یک سو باید ببینیم که موضوع ارتباط با آمریکا توسط چه کسانی طرح می شود و دنبال چه چیزی هستند چراکه آمریکایی ها در برهه های مختلف که گاه با مذاکره و چراغ سبز برخی هم همراه بوده، به گونه ای رفتار کرده اند که نشان دهنده تغییری در رویکردشان نیست؛ از سوی دیگر هم در نگاه برخی از همراهان این سخن نوعی “آمریکا زدگی” دیده می شود. مثلا نگاه کنید که از یکسو بحث دایر کردن پرواز مطرح می شود اما پاسخی از آن طرف دریافت نمی شود و به نظرم همین ماجرا برای پاسخ به این دوستان کافی است.

وی افزود: تکرار ۴۷ بار نام ایران در مناظره آخر دو رقیب جمهوری خواه و دموکرات آمریکایی نشان می دهد که ایران مساله اصلی آمریکاست و کاندیداهای ریاست جمهوری آن کشور روی مهره ایران مانور می‌دهند. این موضوع ناشی از عزتی است که ما با مقاومت و استقلال خواهی و تکیه بر فرهنگ خودمان بدست آورده‌ایم وگرنه چرا کشور دیگری در آنجا مطرح نمی شود؟ سخن ما هم این است که این عزت را نباید به راحتی با برقراری یک پرواز بفروشیم و رهبری هم به عنوان تعیین کننده سیاست های کلی نظام همواره به این موضوع تاکید کرده اند.

آقامحمدی افزود: آمریکا به دنبال مذاکره با ما به عنوان مذاکره دو قطب نیست بلکه به دنبال مذاکره با یک ایران شکست خورده است تا شاید از این طریق بتواند از ما امتیاز بگیرد ، لذا کسانی که بحث ارتباط با آمریکا را مطرح می کنند باید بدانند که قطع به یقین ملت با آنها همراهی نخواهند کرد و آنها هم کاری نمی‌توانند از پیش ببرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این موضوع که مذاکره با آمریکا خیری برای ما در مساله هسته ای ندارد، افزود: اینکه بخواهیم مذاکره با آمریکا را با مذاکرات هسته‌ای گره زده و هم راستا بخوانیم، درست نیست چرا که نه تنها هرگز مذاکرات با آژانس را ترک نکرده‌ایم، بلکه در چارچوب قوانین و مقررات آژانس عمل کرده‌ایم و حاضر نیستیم که در مقابل تهدیدهای آنها کوتاه آمده و از راهی که آمده ایم، برگردیم.

وی در ادامه با اشاره به نقش جریان خواستار ارتباط با آمریکا در وضعیت اقتصادی امروز کشور گفت: اینکه چرا مشکلات امروزی بر بازار حاکم شده و گرانی ها به شدت رو به افزایش است، تحت تاثیر چند عامل قرار دارد که قطعا تحریم ها هم از جمله آنها هستند اما از سوی دیگر نشانه های آشکار سو تدبیر هم در وضع موجود به چشم می خورد و تحلیل هایی به گوش می رسد که حکایت از تعلل دوست داران ارتباط با آمریکا در کنترل بازار داشته و از نیت پر رنگ کردن تاثیر تحریم ها در شرایط فعلی سخن به میان می آورد؛ اینقدر که ماجرای مرغ در خردادماه هم به تحریم ها مرتبط شود!

آقامحمدی بافزود: تحریم ها در یازدهم تیرماه عملی شده که به رغم ناجوانمردانه بودن، پیشتر هم وجود داشته و چیز جدیدی نیست اما اثرات آنها تقویت می شود. معتقدیم که یک بخش از دولت انصافا خوب عمل می کند مثل وزارت نفت که به رغم همه تحریم ها توانسته طی پنج ماهه نخست امسال ۳۰ میلیارد دلار از فروش نفت وارد کشور کند. در مقابل یک بخش دیگر دولت هم سست عمل می کند، مثل بخش بازرگانی؛ در کنترل قیمت‌ها نمی دانیم که تعزیرات حکومتی و وزارت بازرگانی چه می کنند، برای چه بوجود آمده اند و اصلا برای چه چیزی حقوق می گیرند؟ بسیاری از کسبه برای کاهش فشار بر مردم از سود حلالشان هم می زنند اما یک مشت دلال بازار را به هم ریخته اند و می خواهند که نرخ مایحتاج اولیه مردم را هم ساعتی کنند.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی با تاکید بر اینکه اصولگرایان می‌بایست سکاندار نقد شرایط دولت باشند، گفت: بررسی عملکرد دولت، بیش از پیش مسئولیت اصولگرایان را سنگین می کند چرا که آقای احمدی نژاد با پرچم اصولگرایی به صحنه آمده و با حمایت اصولگرایان به جایگاه ریاست جمهوری رسیده است و اگر نقدی بر عملکرد مجموعه تحت امر وی وارد باشد، می بایست نخست توسط اصولگرایان مطرح شود تا جایی که اصولگرایان سکاندار نقد عملکرد رئیس جمهور شوند.

آقامحمدی در پایان گفت: نقد دولت احمدی نژاد به این معنی است که ما هم به خوبی ها واقف هستیم و هم از دیدن ایرادات غافل نشده ایم و این یعنی اصولگرایی، وگرنه اینگونه نیست که با آشکار شدن سختی ها، دولت را غیر اصولگرا خوانده و از خودمان رفع اتهام کنیم.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=11900

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. آقای آقامحمدی فقط از سخنان دیگران تقلید نموده است چرا شهامت گفتن درد دل مردم را ندارد
    ایشان خودشان از هواداران پروپا قرص احمدی نژاد بودند که الآن چون همه علیه ایشان حرف می زنند او هم برای اینکه ازقافله منتقدین دولت عقب نماند اینچنین بر پیکر نحیف دولت احمدی نژاد تازیانه می زند قافل از اینکه مردم همه چیز را می دانند همین حضرات نماینده هستند که چوب لای چرخ دولت می گذارند وهمین کارشکنی آنهااست که بااعث شده دشمن تیز تر شود گناه گرسنگی مردم بر گردن شماست ، بچه ها که این چیزهارا نمی فهمند ، سخنان مقام معظم رهبری همه درست شما نمایندگان بااید اوضاع حوزه خودتان رابه معظم وله گزارش کنید تا ایشان هم تصمیم نهایی را بگیرند.

  2. حنای ایشان رنگی ندارد اقای اقا محمدی .به فکر مشکلات شهر ستا ن خرم اباد باش بعضی روستاها از روستاهای افغا نستان بدترند قبل از نماینده شدن به دنبال تضعیف صابری بود که چند زیر گذر که داریم از تلاشهای ایشان بود الان هم بدنبال حرفهای تکراری و……………

  3. دم خروس نظر دهندگان فوق کاملا مشخص است که از مدافعین احمدی نژاد و آقای صابری هستند و به شیوه مرسوم جریان فکریشان می خواهند هر صدای منتقد و بیان حق را بد جلوه دهند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.