- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

اجرای طرح ده هزار مدرسه قرآنی در لرستان

[1]

 

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایسنا ؛ مدیر‌کل آموزش و پرورش لرستان از ارزشیابی مدارس قرآنی استان در قالب طرح ارزیابی میزان تحقق اهداف ۱۰ هزار مدرسه قرآنی، خبر داد.

حجت‌الله کلانتری ، از آغاز اجرای طرح ملی ارزیابی کیفیت مؤلفه‌های آموزشی و پژوهشی در استان خبر داد و گفت: این طرح ملی توفیق طرح سبا‌ح(اجباری بودن آموزش شنا برای دانش‌آموزان سال سوم ابتدایی) و توفیق در اجرای طرح ۱۰ هزار مدرسه قرآنی، میزان رضایت‌مندی شغلی کارکنان و فعالیت مدارس هوشمند مورد ارزشیابی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به این‌که این طرح زیر نظر مرکز سنجش آموزش و پرورش اجرا می‌شود، افزود: در این طرح معلمان، مدیران و اولیا دانش‌آموزان در مدارس از پیش تعیین شده مورد پرسش قرار می‌گیرند و در این برنامه معلمان با وارد کردن رمز ورود، وارد سامانه ارزشیابی آنلاین(برخط) آموزش و پرورش می‌شوند و به سؤالات پاسخ می‌دهند.

کلانتری ادامه داد: در این برنامه ۴۰ شاخص کمی از جمله تراکم معلم نسبت به دانش‌آموز در کلاس درس، میزان بهره‌گیری از فضای آموزشی، میانگین تحصیلات معلمان در دوره‌های ابتدایی، راهنمایی و متوسطه، میزان تحصیلات معلمان پرورشی و میانگین مدت شرکت معلمان در دوره‌های ضمن خدمت مورد ارزشیابی قرار می‌گیرد.

وی در خصوص اجرای طرح ارزیابی میزان تحقق اهداف طرح ۱۰ هزار مدرسه قرآنی، گفت: در این طرح ۱۰ هزار مدرسه قرآنی در کشور انتخاب شده که مورد ارزیابی و ارزشیابی قرار می‌گیرند و در استان لرستان نیز سهم استان در هر منطقه و شهر و ناحیه آموزش و پرورش تعیین شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: طرح ارزیابی مدارس قرآنی در دو بخش دانش‌آموزان و مدیران اجرا می‌شود و بخشی از سؤالات مربوط به معلمان مدارس قرآنی تستی و مابقی سؤالات به‌صورت تشریحی است که مدیران و معلمان این مدارس می‌توانند پاسخ‌های خود را به‌صورت تشریحی بیان کنند.

وی گفت: در ناحیه یک خرم‌آباد یازده مدرسه قرآنی، در ازنا هشت مدرسه قرآنی، دورود ۱۳ مدرسه، اشترینان چهار مدرسه، چغلوندی دو مدرسه در این طرح ارزیابی می‌شوند و در سایر مناطق آموزش و پرورش استان نیز مدارسی از طرف مرکز سنجش آموزش و پرورش تعیین شده است.

حجت‌الله کلانتری با اهمیت برشمردن کار سنجش گفت: تمام فرایندی که در سیستم تعلیم و تربیت است خروجی‌اش در جهت ارزشیابی و ارزیابی بر عهده سنجش است.

وی افزود: با توجه به حساس بودن امر سنجش لذا سلامت، دقت، سرعت و به روز بودن در کار می‌تواند به یک خروجی قابل قبول و مطلوب کمک نماید.

کلانتری تأکید کرد: اولین مرحله در این زمینه حفظ حرمت و کرامت اشخاص بویژه معلمان است که امر سنجش چنان با دقت انجام گیرد تا شأن و کرامت و ارزش کار معلم حفظ شود.