تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

فرماندار کوهدشت: بانک‌ها به کشاورزان کوهدشتی مهلت دهند

  • کد خبر : 12052
  • 17 آبان 1391 - 9:06

  به گزارش میرملاس نیوز به نقل از فارس ؛ غلامرضا حمزه‌پور شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد توسعه بخش کشاورزی شهرستان کوهدشت خطاب به مسئولان استانی و شهرستانی گفت: با توجه به شرایط سخت کشاورزان و خشکسالی‌های اخیر معوقات کشاورزان بیشتراز منابع موجود شده است که مسئولان استانی و شهرستانی باید با کشاورزان تعاملات لازم […]

 

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از فارس ؛ غلامرضا حمزه‌پور شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد توسعه بخش کشاورزی شهرستان کوهدشت خطاب به مسئولان استانی و شهرستانی گفت: با توجه به شرایط سخت کشاورزان و خشکسالی‌های اخیر معوقات کشاورزان بیشتراز منابع موجود شده است که مسئولان استانی و شهرستانی باید با کشاورزان تعاملات لازم را داشته باشند.

وی با توجه مشکلات بی‌شمار کشاورزان در بخش تخصیص تسهیلات به مسئولان بانک‌ها اعلام کرد: نهایت مساعدت را با کشاورزان دیم و آبی کار شهرستان کوهدشت داشته باشند.

در ادامه مدیرکل بانک ملی استان لرستان گفت: بانک‌های ملی شهرستان کوهدشت دارای ۳۷۶ میلیارد ریال منابع بوده‌اند که ۸۲۶ میلیارد ریال تسهیلات به بخش کشاورزی اعطا شده و ۳۵۵ میلیارد ریال معوقات تسهیلات پرداخت شده است که این امر موجب جریمه بانک ملی استان توسط بانک مرکزی می‌شود.

حجت نظری افزود: این آمار حاکی از آن است که بانک ملی در بخش کشاورزی در شهرستان کوهدشت اهتمام ویژه‌ای دارد ولی متاسفانه کشاورزان کوهدشتی نسبت به باز پرداخت تسهیلات خود کوتاهی می‌کنند و ما در این شهرستان دچار بازپرداخت نشدن تسهیلات هستیم.

وی اضافه کرد: برای رفاه حال کشاورزان و نیز کمک به مشکلات آنان قول می‌دهیم، در صورت بازپرداخت تسهیلات این تسهیلات بدون در نظر گرفتن میانگین حساب آنها حداکثر بعد از ۲۴ ساعت تمدید می‌شود.

در ادامه رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کوهدشت گفت: با توجه به سوابق کشاورزی از سال ۸۷تا  امسال بالای ۸۰ درصد مزارع این شهرستان با خشکسالی مواجه شده و میزان تولید در مزارع دیم و آبی کاهش چشم‌گیری داشته است.

مرتضی ملکی با بیان اینکه بالای ۴۰ درصد چاه‌های عمیق کوهدشت غیر فعال هستند، گفت: ضمن درک مسئله مصلحت کشور مدیران استان باید درباره خشکسالی استان و به خصوص شهرستان کوهدشت جلسه و تصمیم بگیرند و پیگیر مسائل کشاورزان و مرغداران منطقه باشند.

وی در ادامه افزود: جمع کل طرح‌های پیشنهادی این اداره به بانک‌ها و مراجع مربوطه ۳۷۰ طرح بوده که ۶۱۱ نفر استغالزایی داشته است.

در ادامه مدیرکل بانک کشاورزی استان لرستان با اشاره به اینکه بحث بانک کشاورزی با دیگر بانک‌ها متفاوت است، گفت: بانک کشاورزی بازو و پشتوانه بخش کشاورزی است و حدود ۸۰ سال از عمراین بانک می‌گذرد که منشور آن توسعه بخش کشاورزی و ترقی وضعیت زندگی کسانی است که از طریق کشاورزی امرار معاش می‌کنند.

حجت‌الله گودینی افزود: منابع این بانک از دو طریق تامین می‌شود که یکی سپرده‌های مردم و دیگری باز پرداخت تسهیلات سال‌های گذشته است.

گودینی گفت: ۷۸ میلیارد ریال اضافه پرداخت تسهیلات به مردم و کشاورزان داریم که سعی می‌کنیم از راه رشد سپرده‌های مردم کسری‌ها را جبران کنیم.

وی در خصوص این تسهیلات افزود: ۴۷۴ میلیارد ریال تشهیلات به بخش کشاورزی پرداخت کرده‌ایم که ۱۵۰ میلیارد ریال آن سپرده‌های مردم بوده است، یعنی سه برابر منابع تسهیلات پرداخت شده است.

گودینی در خصوص مساعدت با کشاورزان گفت: کسانی که قبل از سال ۸۹ تسهیلات دریافت کرده‌اند، مشمول ماده ۲۹ می‌شوند که می‌توانند با پرداخت سود وام اصل آن را تمدید کنند، همچنین با توجه به خشکسالی سعی کرده‌ایم، در بحث پرداخت بیمه کشاورزی در ماه‌های مهر و آبان که فصل کاشت محصولات است، خسارت کشاورزان را پرداخت کنیم.

مدیرکل بانک کشاورزی استان لرستان همچنین خطاب به کشاورزان اعلام کرد: کشاورزان باید تعصب بخشی داشته باشند و سپرده‌های خود را در بانک کشاورزی سپرده‌گذاری کنند که بتوانیم به کشاورزان تسهیلات مورد نیازشان را پرداخت کنیم.

در پایان تعدادی از کشاورزان به بیان و طرح مشکلات خود و سایر کشاورزان پرداختند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=12052

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.