- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان: ۶۰ درصد اشیاء کشف شده در لرستان متعلق به کوهدشت است/ غار میرملاس سامان دهی می شود

[1]

 

به گزارش میرملاس نیوز  ؛ سید قاسم قربانی درباره ظرفیت‌ و توان‌های شهرستان کوهدشت گفت: شهرستان کوهدشت یک از غنی‌ترین شهرستان‌های استان از لحاظ آثار باستانی و میراث  فرهنگی و همچنین اماکن گردشگری است.

وی اظهار داشت: ۶۰ درصد اشیا و آثار باستانی کشف شده در لرستان متعلق به این شهرستان است و نیز از چهار غار متعلق به دوران پارینه سنگی سه غار در شهرستان کوهدشت واقع شده‌اند که از جمله آنها می‌توان به میرملاس و همیان اشاره کرد.

قربانی در رابطه با برنامه‌های میراث فرهنگ در ضمینه اماکن گردشگری در شهرستان کوهدشت گفت: ما آمادگی داریم که با سرمایه‌گذاران خصوصی و شهرداری مشارکت کرده و فضاهای گردشگری را فراهم کنیم.

وی به استعدادهای فراوان گردشگری شهرستان کوهدشت از جمله سد مخزنی هاله و دره زیبای شیرز اشاره کرد و گفت: ما علاقه زیادی برای سرمایه‌گذاری در این اماکن داریم و برای آنها اعتبارات خاصی نیز تخصیص داده‌ایم که به زودی شروع به کار می‌کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان لرستان در ارتباط با آثار باستانی و اماکن تاریخی شهرستان کوهدشت از جمله غار باستانی میرملاس گفت: ما غنی‌ترین آثار باستانی و اماکن تاریخی ایران را در کوهدشت داریم و تمام سعی خود را برای حفظ این آثار انجام می‌دهیم.

وی افزود: با تلاش‌های فراوان توانسته‌ایم، اعتبار خاصی را برای غار میرملاس تخصیص دهیم که امیدوارم تا پایان امسال بتوانیم این غار بسیار ارزشمند را که در معرض نابودی است، سامان‌دهی کنیم.

قربانی درباره ساختمان کنونی میراث فرهنگی شهرستان کوهدشت گفت: تلاش ما بر این است که این محیط اداری این ساختمان را گسترش دهیم و مکانی را در خور اداره میراث فرهنگی و گردشگری بنا کنیم.