- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

الهیار ملکشاهی : گوانتانامو به پایگاه ضدحقوق بشری واشنگتن تبدیل شده است

[1]

 

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از خانه ملت ؛ الهیار ملکشاهی در خصوص بیانیه سازمان عفو بین‌الملل در انتقاد از وضعیت زندانیان گوانتانامو، گفت:استکبار جهانی با قدرت تبلیغاتی خود همواره بر نقض آشکار حقوق بشر در این کشورسرپوش گذاشته و واقیعت‌ها را وارونه نشان داده است.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعداد آمار زندانیان آمریکا نسبت به جمعیت این کشور بسیار بالا بوده، تصریح کرد: در برخی از زندان‌هایی که در آمریکا وجود دارد با زندانیان برخوردی بسیار بدی صورت می‌گیرد که با هیچ مقیاسی قابل اندازه‌گیری نبوده است.

وی  ادامه داد: عدم بسته شدن زندانی که اوباما قول آن را داده بود نشانی دیگراز رسوایی استکبار جهانی در حمایت از حقوق بشری است که همواره بر طبل توخالی آن ‌کوبیده می شود.

نماینده اصولگرای مجلس نهم با تاکید بر اینکه واژه حقوق بشرتنها در راستای اهداف خصمانه غرب تعریف می‌شود، ادامه داد: در برهه‌ای از زمان که غرب در تلاش برای برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات ضد بشری خود بوده با همراهی مجامعی که فرمان پذیر آنها بوده‌اند به نقض حقوق بشر می پرداخت .

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با بیان اینکه حقوق زندانیان در آمریکا رعایت نمی‌شود، خاطر نشان کرد: رعایت حقوق زندانیان یکی از مسائلی بوده که در بحث حقوق اولیه انسان‌ها آورده شده اما در آمریکا با وجود زندان‌هایی چون گوانتانامو که سال‌ها مخفی بود به این نتیجه می‌رسیم که آمریکا مخفی خانه اقدامات ضد حقوق بشری است.

سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای با انتقاد شدید از وضعیت زندانیان گوانتانامو اعلام کرد: پس از گذشت یازده سال، هنوز این رسوایی حقوق بشر پایان نیافته است و تا به امروز همچنان ۱۵۰زندانی در این زندان محبوس هستند.