تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

رییس‌کل دادگستری لرستان : ۲۰۰ نفر از زندانیان لرستان دارای تحصیلات دانشگاهی هستند!

  • کد خبر : 12312
  • 23 آبان 1391 - 8:29

  رییس‌کل دادگستری لرستان گفت: ۴۰۰۰ نفر مجرم در زندان‌های لرستان محبوس هستند که ۲۰۰ نفر از آنان دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.  به گزارش میرملاس نیوز ؛ جعفر بدری در مراسم استقبال از دانشجویان ورودی جدید مرکز علمی کاربردی دادگستری لرستان بیان کرد: ۴۰۰۰ نفر مجرم در زندان های لرستان محبوس هستند که از این […]

 

رییس‌کل دادگستری لرستان گفت: ۴۰۰۰ نفر مجرم در زندان‌های لرستان محبوس هستند که ۲۰۰ نفر از آنان دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

 به گزارش میرملاس نیوز ؛ جعفر بدری در مراسم استقبال از دانشجویان ورودی جدید مرکز علمی کاربردی دادگستری لرستان بیان کرد: ۴۰۰۰ نفر مجرم در زندان های لرستان محبوس هستند که از این تعداد ۳۸۰۰ نفر دیپلم و زیر دیپلم و ۲۰۰ نفر دارای تحصیلات دانشگاهی فوق دیپلم و بالاتر هستند که اکثر آنها به دلیل مسائل مالی و ورشکستگی روانه زندان شده‌اند؛ با این وجود، یکی از فواید کسب علم و دانش این است که انسان از محیط جرم فاصله می گیرد.

 وی با اشاره به اینکه رفتار و گفتار حقوقدانان فارغ از عوام زدگی و بر اساس معیار است، افزود: ویژگی رشته حقوق این است که به ذهن انسان این تمرین را می دهد که چگونه عاقلانه عمل کند.

 رییس کل دادگستری لرستان کارایی رشته حقوق را بیش از سایر رشته های علوم انسانی دانست و گفت: دانشجویان این رشته باید در دوران تحصیل همزمان با کسب دانش تجربه های عملی خود را نیز ارتقا ببخشند.

 بدری ادامه داد: اساتیدی که در مرکز علمی کاربردی دادگستری لرستان تدریس می کنند، دارای تجربه طولانی مدت در قضاوت و علم حقوق هستند؛ با این حال، ضرورت دارد که دوره های کارآموزی برای دانشجویان این مرکز در محیط زندان، ثبت اسناد و املاک، محاکم، دادگاه ها و دادسراها فراهم شود تا دانشجویان همزمان با کسب علم حقوق تجربیات لازم را هم به صورت عملی به دست آورند.

 در حال حاضر ۹۰۰ نفر در مرکز علمی کاربردی دادگستری لرستان در خرم آباد مشغول به تحصیل هستند که ۳۰۰ نفر از این تعداد را دانشجویان ورودی جدید در شش رشته تحصیلی کاردانی و کارشناسی ناپیوسته تشکیل می دهند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=12312

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. رفتار و گفتار حقوقدانان فارغ از عوام زدگی و بر اساس معیار است، ویژگی رشته حقوق این است که به ذهن انسان این تمرین را می دهد که چگونه عاقلانه عمل کند.
    پس به عبارتی حقوقی ها خیلی عاقلند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.