- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

باید نیروی انسانی به خصوص در شهرداری کوهدشت ساماندهی شود!

[1]

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ مسعود مختاری مدیرکل امور شهری و شوراهای لرستان در جلسه تودیع و معارفه شهردار کوهدشت گفت: درآمد سال گذشته شهرداری کوهدشت ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده که از این مقدار درآمد خالص شهرداری از مردم ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده است و این به این معنی است که سازمان شهرداری‌ها بیش از ۵۰ درصد به شهرداری کوهدشت کمک کرده است.

وی افزود: سرانه بودجه هر نفر در شهر کوهدشت ۲۵۰ هزار تومان است که کمترین سرانه در استان را به خود اختصاص داده است و نشان‌دهنده مشارکت کم شهروندان کوهدشتی در امور شهر است.

مختاری با اشاره به این موضوع که باید بسترهای لازم برای مشارکت مردم در حوزه خدماتی و شهری فراهم شود، گفت: وضعیت شهری شهرستان کوهدشت در گذشته بهتر بود.

وی در ادامه افزود: اداره امور شهرها به روش سنتی گذشته امکان‌پذیر نیست و باید به سمت روش‌های نوین و موثر در شهرهای موفق حرکت و از آنها الگو برداری کرد.

مختاری با اشاره به تورم بیش از حد نیروی انسانی در بدنه شهرداری‌ها اذعان کرد: در برخی از نقاط لرستان صد درصد بودجه شهرداری‌ها صرف هزینه‌های جاری شهرداری‌ها می‌شود و این به خاطر همین تورم نیروی انسانی و استخدام‌های فامیلی است.

وی افزود: باید نیروی انسانی در شهرداری‌ها و به خصوص شهرداری کوهدشت ساماندهی شود.

مختاری با اشاره به ظرفیت بخش خصوصی از شهرداری خواست از پروژه‌ها و طرح‌های مطالعه شده، اوراق مشارکت و ممیزی ساختمان‌های شهری و نیز تهیه برنامه مدون و پنج ساله برای پیشرفت و توسعه شهر و شهرداری استفاده کند.

در ادامه فرماندار شهرستان کوهدشت با تقدیر از مسئولان و شهردار قبلی به بیان استعدادهای کوهدشت پرداخت و گفت: مردم کوهدشت شایسته بهترین خدمت‌ها از سوی مسئولان هستند.

غلامرضا حمزه‌پور اعلام کرد: همه مجموعه‌ها باید همکاری لازم را با شهردار داشته باشند و شهرداری نیز در رسیدگی به وضع ظاهری شهر، زباله‌ها، معابر و خیابان‌ها اهتمام کامل بورزد.

در ادامه مومن عبدی‌پور رئیس شورای شهرستان کوهدشت به بیان عملکرد شهرداری و مشکلات شهرداری و شهرستان کوهدشت پرداخت.

در ادامه جلسه شهردار خرم‌آباد با اشاره به این موضوع که شهرداری کوهدشت از سال ۱۳۳۵ تاسیس شده است، گفت: با توجه به سابقه خدمت بنده به مردم شهر کوهدشت به عنوان شهردار مردم کوهدشت مردمی قدردان هستند و همین باعث انگیزه در شهرداران برای خدمت بیشتر می‌شود.

هرمز نصیری در ادامه با تقدیر از مسئولان گذشته و آرزوی موفقیت برای حسین پور شهردار جدید و نیز تشکر از حسن نیت اعضای شورای شهر کوهدشت در انتخاب شهردار جدید اعلام کرد: حسین‌پور یکی از نیروهای نخبه شهرداری خرم‌آباد بوده و اگر تقاضای دعوت به همکاری وی از هر شهر دیگری به جز کوهدشت می‌شد، بنده مخالفت می‌کردم.

در ادامه علی زنجی بیرانوند از اعضای شورای شهر خرم‌آباد با اشاره به نقش خطیر شهرداری در امور شهر و تفاوت‌های این نهاد با سایر نهادهای اداری گفت: حسین‌پور کارنامه‌ای در خور توجه دارد و امیدواریم، در شهر کوهدشت نیز کارنامه خوبی ارائه دهد و ان‌شاءالله پرسنل و نیروهای جرایی شهرستان با وی همکاری لام را داشته باشند.

در ادامه شهردار جدید شهرستان کوهدشت با اشاره به نقش شهرداری‌ها در اداره شهر گفت: امروزه نصیحت و ارشاد در بحث مدیریت جوابگو نیست و باید آموزش و آگاهی جایگزین آن شود و مشارکت در بحث مدیریت حرف اول را می‌زند.

محمد حسین‌پور با اشاره به قومیت‌گرایی در شهرستان کوهدشت افزود: با استفاده صحیح از همین خصلت می‌توان بیشترین مشارکت مردم با شهرداری را داشت.

وی تصریح کرد: پرداخت به موقع حقوق پرسنل باعث ایجاد انگیزه برای کار کردن در آنها می‌شود.

شهردار جدید شهرستان کوهدشت ضمن تقدیر از حسن نیت و اعتماد شورای شهر به وی همکاری همگانی را با شهرداری خواستار شد.

حسین‌پور گفت: امیدوارم همین گونه که خندان و با ابرو این سمت را تحویل گرفته‌ام، خندان و با آبرو این سمت را تحویل دهم.

در این جلسه محمد حسین‌پور به عنوان شهردار جدید کوهدشت معرفی و از زحمات علی حسینی سرپرست این شهرداری تقدیر به عمل آمد.