- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

دکتر کاییدی : ۵۰ میلیون ارز دارو را خرج واردات لوازم آرایش کرده‌اند!

[1]

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ نایب ریس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات عدم پرداخت ارز برای واردات دارو به کشور گفت: هیات ریسه مجلس جلسه ای را با معاونت راهبردی ریس جمهور و وزارت بهداشت و درمان داشته است که ارز برای واردات دارو را تامین کنند تا مشکلات در این زمینه نیز حل شود.

علی کائیدی، اظهار داشت: متاسفانه از ۱۲۰ میلیون یورویی که بانک مرکزی برای واردات دارو اختصاص داده بود فقط شاید ۵۰ الی تا ۶۰ میلیون یورو آن به واردات دارو اختصاص یافته است و ۵۰ میلیون یورو دیگر  آن را به شرکت‌هایی که نام آنها مشخص نیست برای واردات لوازم آرایش داده اند.

وی ادامه داد: قطعا باید این شرکت ها مشخص شوند و نام آنها گفته شود و همچنین مشخص شود که با چه منابعی این لوازم را وارد کرده اند و قطعا مجلس در این زمینه پیگیری های خود را انجام می دهد تا روشنگری شود که چه کسانی این کار را کرده اند.

کائیدی بیان کرد: مشکل ما در بحث دارو با این مبالغ حل نمی شود بلکه ما به دو میلیارد یورو برای حل مشکلات دارویی کشور نیاز داریم که دولت قول داده است نصف این مبلغ را یعنی یک میلیارد یورو  اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه کشور در حال حاضر در بحث اقتصادی دچار ماشکلات فراوانی هستیم گفت: به دلیل عدم آینده نگری دچار مشکلات عدیده ای هستیم و باید در این شرایط  همه کمک کنیم که این مشکلات حل شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان گفت: متاسفانه این شرایط در کشور پیش آمده و موضوع این است که پولی وجود ندارد که به واردات دارو اختصاص یابد لذا باید تلاش کنیم از این شرایط بحرانی نجات پیدا کنیم.

کائیدی تصریح کرد: خود وزارت بهداشت در این زمینه یعنی اختصاص ۵۰ میلیلون یورو به واردات لوازم آرایشی مدعی است و می گوید چرا باید این مبلغ به جای پرداخت به این وزارتخانه برای واردات دارو به برخی شرکت‌ها برای واردات لوازم آرایشی اختصاص یابد.