تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

راز قتل مومیایی ۵۵۰۰‌ساله+عکس

  • کد خبر : 12556
  • 28 آبان 1391 - 0:26

به گزارش میرملاس نیوز ؛ اسکن‌های به دست آمده از یک مومیایی ۵۵۰۰ ساله مصری در موزه بریتانیا نشان داد که این فرد با ضربه چاقو کشته شده است.  به نقل از دیلی میل، بررسی‌های صورت گرفته بر یک جسد مومیایی شده که بیش از صد سال است در موزه بریتانیا قرار دارد، نشان داد […]

به گزارش میرملاس نیوز ؛ اسکن‌های به دست آمده از یک مومیایی ۵۵۰۰ ساله مصری در موزه بریتانیا نشان داد که این فرد با ضربه چاقو کشته شده است.

 به نقل از دیلی میل، بررسی‌های صورت گرفته بر یک جسد مومیایی شده که بیش از صد سال است در موزه بریتانیا قرار دارد، نشان داد خنجری از ناحیه کتف وارد بند مرد مومیایی ۵۵۰۰ ساله شده و با بریدن قفسه سینه و ریه موجب مرگ او شده است.

به گفته «دانیل آنتوین» کارشناس موزه بریتانیا، کتف چپ این مومیایی به‌شدت آسیب دیده است و اسکن‌ها نشان می‌دهد که قفسه سینه کاملا بریده شده و بافت‌های آن از بین رفته است.

 

 

وی افزود: این خنجر که از مس یا سنگ چخماق بسیار تیز ساخته شده، حدود ۵ اینچ طول و ۷ دهم اینچ پهنا داشته و زخم عمیقی در بدن مقتول ایجاد کرده است.

تصاویر رایانه‌ای نشان داد مقتول فردی تنومند و عضلانی بوده و در زمان مرگ بین ۱۸ تا ۲۰ سال داشته است.

این مومیایی که به دلیل موهای قرمز رنگی که دارد «زنجبیل» نام گرفته است، پس از «سنگ روزتا» مهم‌ترین اثر به نمایش درآمده در موزه بریتانیا به شمار می‌آید.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=12556

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. خب که چی اونوقتا که قتل افتخاربوده

  2. جالب بود

  3. بسیارعالی بود.منتظرمطالب باستانی بعدیتون هستم

  4. اقای ازادبخت مطلب ومشکل شهرمان کم شده رفتی سراغ زیر خاکی -از ترافیک وسد معبر بنویس غروب از میدان امام نمیشه رد شی -از زباله های اول شهر تازه اباد -از سرقت سیم برق -از بیکاری جوانان -از اعتیاد -از سیاست زدگی شهرمان -از های دیگه …………………

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.