تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

تهران، لرستان و خوزستان میزبان ضریح سید الشهدا

  • کد خبر : 12628
  • 29 آبان 1391 - 23:36

    به گزارش میرملاس نیوز ؛ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم گفت: انتقال ضریح مطهر امام حسین (ع) از ۱۱ محرم از شهر قم آغاز شده و در این مسیر مردم استان‌های تهران، لرستان و خوزستان نیز برای استقبال از ضریح مطهر برنامه‌هایی دارند. نصرت‌الله لطفی امروز در جلسه شورای هماهنگی تبلیغات […]

 

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم گفت: انتقال ضریح مطهر امام حسین (ع) از ۱۱ محرم از شهر قم آغاز شده و در این مسیر مردم استان‌های تهران، لرستان و خوزستان نیز برای استقبال از ضریح مطهر برنامه‌هایی دارند.

نصرت‌الله لطفی امروز در جلسه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم که با هدف دلیل برنامه‌ریزی بدرقه ضریح مطهر امام حسین (ع) و دهه بصیرت تشکیل شد ابراز کرد: ۹ دی‌ ماه در تقویم رسمی کشور به عنوان روز بصیرت نام‌گذاری شده اما در قم از ۹ تا ۱۹ دی به نامه دهه بصیرت گرامی داشته می‌شود و اهمیت این کار زمانی بیشتر می‌شود که بدانیم استکبار جهانی با توجه به انتخابات سال آینده قصد دارد شیطنت کرده و توطئه‌چینی کند.

وی افزود: همراهی برخی افراد با فتنه‌گران در سال ۸۸ نتیجه ناآگاهی آن‌ها بود زیرا پس از اطلاع‌رسانی به موقع، گروه‌های فتنه‌انگیز دچار ریزش شدند و در انتخابات ۱۲ اسفند سال گذشته هم با مدیریت خوبی که صورت گرفت هیچ اختلالی روی نداد و بیش از ۶۰ درصد مردم در آن شرکت کردند و این در حالی بود که برنامه‌ریزی دشمنان برای حضور حداکثر ۲۵ درصد صورت گرفته بود که همه این نتایج به برکت الطاف الهی، هدایت‌های رهبری و بصیرت بالای مردم به دست آمد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با تاکید بر برنامه‌ریزی گسترده به منظور گرامیداشت دهه بصیرت خاطر نشان کرد: امیدواریم با هماهنگی‌هایی که صورت می‌گیرد مردم قم امسال هم بتوانند به محضر مقام معظم رهبری مشرف شوند.

وی در ادامه به مراسم بدرقه ضریح جدید اباعبدالله (ع) اشاره کرد و گفت: قرار است بخش‌های بیرونی و شبکه‌های اصلی این ضریح در چهار استان و ۱۲ شهر مورد استقبال مردم ایران قرار گیرد و نقطه شروع این حرکت نیز شهر قم است بنابراین باید پوشش رسانه‌ای خوبی از این مسئله صورت گیرد، زیرا مردم قم به تعبیر مقام معظم رهبری و آیت‌الله سیستانی گل سرسبد را چیده‌اند و این افتخار بزرگ نصیب آن‌ها شده بنابراین باید با بدرقه‌ای گسترده، این سعادت و افتخار را تکمیل کنند.

لطفی بیان داشت: انتقال ضریح مطهر و مقدس ساخته شده برای بارگاه نورانی امام حسین (ع) از ۱۱ محرم امسال و از شهر قم به سمت کربلا آغاز می‌شود و در این مسیر مردم استان‌های تهران، لرستان و خوزستان نیز برای استقبال از ضریح مطهر برنامه‌هایی دارند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با تاکید بر تأثیر انقلاب اسلامی در زمینه چنین افتخارات و برکاتی ابراز کرد: آمادگی خوبی برای بدرقه سراسری این ضریح در کشور وجود دارد و قم باید الگوی این کار باشد و در این زمینه هیئت‌های مذهبی باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی ادامه داد: ضریح مذکور در شام غریبان امسال از کارگاه ساخت به سمت حرم حضرت معصومه(س) حرکت داده می‌شود و پس از آن نیز مراسمی در میدان آستانه برگزار خواهد شد و در ادامه در روز ۱۱ محرم به سمت تهران و مرقد امام خمینی(ره) منتقل می‌شود و در همه این برنامه‌ها نکته اساسی، تبعیت از فرهنگ عاشورا و اقامه نماز جماعت در اول وقت در هنگام انتقال آن است.

لطفی بر ضرورت حرکت ضریح از کنار گلزار شهدای انقلاب تاکید و اظهار کرد: گلزار شهدای شیخان در میدان آستانه قم فرصت مناسبی برای این منظور است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم افزود: دشمنان هجمه‌های فراوانی را علیه این حرکت مقدس آغاز کرده‌اند و انتقال ضریح را به منظور جمع‌آوری نذورات تبلیغ می‌کنند بنابراین تمهیداتی اندیشیده شده که این کار توسط مردم صورت نگیرد و در ضمن اطلاع‌رسانی خوبی نیز باید انجام شود و تنها شماره حساب‌های ستاد بازسازی عتبات باید در اختیار مردم قرار گیرد.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=12628

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.