- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

همدردی دختر بچه خرم‌آبادی با کودکان فلسطینی

 

[1]

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ یک دوره مسابقه نقاشی با چهارموضوع دنیای شگفت انگیز کتاب، تاثیر کتاب خواندن در زندگی من، داستان‌های که مادرم می‌خواند، کتاب وسیله‌ای برای دوستی کودکان با حضور بیش از ۱۵۰ کودک از دو دبستان دخترانه دکتر شریعتی و شاهد خرم‌آباد برگزار شد.

در این مسابقه که با همکاری خوب معلمان و مدیریت این دو دبستان در محل کتابخانه عمومی غدیر برگزار شد، کودکان خرم‌آبادی به مدت سه ساعت تصورات خود از دنیای اطراف را به تصویر کشیدند.

بنابراین گزارش، در پایان این برنامه یک نقاشی نظر همه عوامل برگزار کننده را به خود جلب کرد که بیشتر از زیبایی تصویری این اثر، ایده یک دختر بچه خرم‌آبادی جالب توجه بود که در نقاشی خود یک محموله کتاب در یک کشتی مزین به پرچم جمهوری اسلامی ایران را نقاشی کرده بود که جمله کتاب برای کودکان غزه که به زیبایی آن زیبایی چندین برابری بخشیده بود.

در همین رابطه رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد با اشاره به اینکه این نقاشی( با مضمون ) اهدای کتاب به مردم غزه، اوج وحدت و همدلی مسلمانان را در مقابل رژیم جعلی صهیونیستی نشان داد، گفت: این خردسال با زبان نقاشی خود بیان کرد مسلمانان در هر کجا و در هر سنی باشند، دل در گرو تعالیم روح بخش حضرت ختمی مرتبت دارند و همواره در راستای صلح و دوستی قدم خواهند بر می‌دارند.

فرید امیری افزود: بر اساس آموزه‌های دینی، اساس و زیربنای شخصیت انسان در سال‌های اول زندگی پایه‌گذاری می‌شود و آموخته‌های این دوران، تأثیر عمیقی برآینده زندگی فرد دارد.

وی ادامه داد: بنابراین اگر کودکان را با فضاهای فرهنگی آشنا کنیم، به طوری که به عنوان مثال با محیط کتابخانه‌ها انس پیدا کنند، مسلما راه ورسم بهتر زندگی کردن را خواهند آموخت و تحت تأثیر داستان‌ها و کتاب‌های آموزنده، به رشد و تعالی می‌رسند.

امیری اضافه کرد: وقتی که در ابتدا توانستیم پای کودکان را به کتابخانه‌ها باز کنیم، آن زمان است که نقش کتابدار به عنوان مشاور امین پررنگ می‌شود، چرا که آن زمان، کتابدار باید مطالب خواندنی مفید و سازنده در اختیارکودکان و نوجوانان قرار دهد و کاری کند که آنها از کتاب خواندن لذت ببرند و در همان سنین کودکی به مطالعه عادت کنند.

لازم به ذکر است، به ۱۰ اثر برگزیده این کودکان جوایزی اهداء می‌شود و قرار است، نمایشگاهی از این آثار جهت بازدید عموم درنگارخانه شهید هژبر مجتمع فرهنگی وهنری ارشاد خرم‌آباد برگزار شود.