- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

میرعمادی :اقامه عزای سیدالشهدا تکلیف است/ مبلغان روحیه امید را در مردم زنده کنند

 
 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ حجت الاسلام سید احمد میرعمادی  با اشاره به اینکه وجود مقدس امام حسین(ع) در مکتب اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است، اظهار داشت: معصومین(ع) توجه خاصی به امام حسین(ع) داشته اند و روایات زیادی در رابطه با ایشان نقل شده است.

وی با بیان اینکه وجود امام حسین(ع) آینه تمام نمای مکتب اسلام است، افزود: مهر و محبت نبوی، عدالت علی (ع) و عفت فاطمه(س) در وجود امام حسین(ع) جمع شده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه همه صفات برجسته معصومین(ع) در وجود اباعبدالله الحسین(ع) تجلی یافته است، یادآور شد: زنده نگه داشتن قیام عاشورا، زنده نگه داشتن اسلام است.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به اینکه بقای نهضت حسینی عاشورا بقای اسلام است، تصریح کرد: چراکه امام حسین(ع) تجلی همه فضیلتها و خوبی ها است.

وی با تاکید بر اینکه اقامه عزای امام حسین(ع) اقامه مکتب اسلام است، گفت: امام حسین(ع) دری را به سوی بشریت گشود که همه بشریت به آن محتاج بودند.

حجت الاسلام میرعمادی با یادآوری اینکه اهتمام به برپا کردن مجلس عزای امام حسین(ع) وظیفه آحاد شیعان است، یادآور شد: اقامه عزای سید الشهدا یک تکلیف است.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اینکه شیعیان و مردم تشنه معارف اهل بیت(ع) هستند، گفت: علما، مبلغین و ائمه جماعات باید مردم را با سیره امام حسین(ع) و نهضت عاشورا آشنا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه مبلغین باید بین مردم و اهل بیت(ع) ارتباط ایجاد کنند، تصریح کرد: تبلیغ، رساندن مردم به محبت اهل بیت و خدا است.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران امکان عظیمی را برای تبلیغ فراهم کرده است، گفت: امروز علما می توانند در دانشگاه ها، مدارس، داخل و خارج از کشور و در بین جوانان تبلیغ کنند.

وی با اشاره به اینکه ائمه جماعات و مبلغین باید از این امکانات استفاده کنند و امر تبلیغ را ترویج دهند، یادآور شد: تبلیغ، رساندن پیغام خدا به مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: روحانیت باید خود را سرباز نظام بداند و برای نظام کار کند.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه ایجاد امید در دل مردم یک وظیفه است، افزود: روحانیت نباید در برابر اعتراض ها و نارضایتی مردم موضع انفعالی بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه روحانیت استقلال دارد، ادامه داد: اگر می خواهید سربلند باشید باید مشکلات اقتصادی مردم را بپذیرید.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد یادآور شد: اگر روحانیت در برابر مشکلات مردم موضع گیری انفعالی داشته باشد در انجام وظیفه خود کوتاهی کرده است.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به اینکه ائمه جماعات باید کار خود را یک منسب الهی بدانند، اظهار داشت: مبلغین باید کار خود را یک رسالت الهی بدانند و در انجام وظیفه خود کوتاهی نکنند.

وی با تاکید بر اینکه مبلغان باید عبرتها و درسهای عاشورا را شناسایی کنند و به اقتضای زمان برای مردم بازگو کنند، یادآور شد: مبلغان این امر را به عنوان وظیفه خود باید پیگیری کنند.