کد خبر : 12787
تاریخ انتشار : ۱ آذر ۱۳۹۱ - ۰۰:۱۷
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 514 بازدید

نقد عکس

  اسم عکس : سرزمین مادری محل عکاسی : روستای پشت باغ ضرونی کوهدشت تاریخ عکاسی : اردیبهشت  1390 عکاس : امین آزادبخت    

 

اسم عکس : سرزمین مادری

محل عکاسی : روستای پشت باغ ضرونی کوهدشت

تاریخ عکاسی : اردیبهشت  1390

عکاس : امین آزادبخت

 

 

درج شده توسط : امین آزادبخت (مدیر سایت )

دیدگاه ها

سید سعید قاسمی در گفته :

سلام امین عزیز
روز هایی را بیاد می آورم که هنوز عکس هایت قوام و فرم لازم را نداشت ، اما این حس را به بیننده می داد که این عکاس آینده دارد و امروز شروع همان آینده ای است که برایت متصور بودم

تفاوت عکاس و نقاش در اختیاری است که نقاش دارد و عکاس ندارد ، نقاش می تواند در قابی که بوجود می آورد آنچه را دوست دارد خلق نماید و اما عکس همانی که هست را به تصویر می کشد ، به اعتقاد من این عکس ، عکس نیست بلکه تابلویی زیبا است که نقاشی آنرا به دلخواه خود ترسیم نموده است ، امین آزادبخت در این عکس نقاش است ، نقاشی که بسیار زیبا قابش را بسته است
تبریک و منتظر کارهای بهتر هستم
سید سعید قاسمی ، فیلمساز

[پاسخ]

امین آزادبخت (مدیر سایت ) پاسخ در تاريخ چهارشنبه ۱ آذر , ۱۳۹۱ ۰۸:۱۴:

درود بر شما استاد قاسمی
اون اوایلی که عکاسی رو شروع کردم شما خیلی به بنده کمک کردین هیچوقت زحمت های شما رو فراموش نمیکنم امیدوارم همیشه زنده باشید

[پاسخ]

محمدرضا در گفته :

عکس خوبی است منتها بهار 90 آنهم اردیبهشت ماه چرا اینجوری آنهم ضرونی که پاییزش مثل بهاره

[پاسخ]

مهدی دوست محمدی / سردبیر در گفته :

با سلام
جناب آزادبخت به زعم حقیر مهم ترین ویژگی این عکس در کنار مهارت های فنی رعایت شده در آن نوستالوژیک بودن آن است.یاد آوری سادگی و صمیمیت مادران و مردمان زاگرس که با نگاه به گیسوان پرپشت گندم زارها خرمن اندوهشان را به آتش می کشیده اند.
ممنون و سپاسگزارم.

[پاسخ]

معصوم در گفته :

با سلام خیلی عکس زیبایی بود ویا به قول دوستمون یه نقاشی،یه نقاشی که خیلی وقت ها جلوی چشم همه ما بوده ولی فقط یه هنرمنده که میتونه اینقدرتاثیرگذار وماندگار به تصویر بکشه موفق باشید

[پاسخ]

علی کولیوند در گفته :

امین عزیز عکس های هنری تو حرف های زیادی برای گفتن دارن اما این عکس حس خاصی داره حداقل برای امثال من که از دیارم خانواده و به خصوص مادرم دورم حسی بسیار دوست داشتنی به وجود میاره لذتی همراه با بغض. نوستالوژیک بودن این عکس شاید مهمترین ویژگی اش باشه مادری (کلانتر ژن) با “گلونی” بلند و زیبایی با “کراسی” فاخر و گندمزارهای اطراف. به شخصه هر موقع به این عکست نگاه میکنم حسم همونیه که گفتم درود به خاطر هنرت

[پاسخ]

صمدزالپور در گفته :

اگرچه امین آزادبخت عزیزدرباره طبیعت موضوعی یکنواخت را تا الان دنبال کرده است امادراین عکس رویکردی جدید واحساسی لطیف را دنبال می کندکه باعث می شود ما را درگیر احساس نهفته در عکس کند.ومارا به جایی فراتر ازعکس می برد که گویی شبیه یک فیلم است.درکل امین از موضوع فضایی داستان گونه ساخته است.
من این عکس رو تحسین میکنم

[پاسخ]

بیات آزادبخت / سرویس عکس در گفته :

با سلام

تصور بنده اين است كه اين مادر گرامي از گذشته حركت كرده و بعد از طي كردن مسافتي به اين نقطه رسيده و در اينجا با ديدن اين زمانه كه در آن هستيم پشيمان ميشود و تصميم به برگشتن به دنياي نه چندان گذشته خود مي كند ، به عبارتي توان زندگي در اينجا را ندارد ، ميخواهد برگردد به دنياي نان ساجي و مشك و دوغ و صداقت و يكرنگي گذشته اي كه در آن زندگي ميكرده است ، كه در اينجا از آنها خبري نيست.
قسمت جلويي(سرسبزي) عكس در واقع مثل سراب است براي سوژه و قسمت زرد رنگ براي ما حكم همان گذشته ها گذشته را دارد امابه نظر حقيقت چيز ديگريست …..ممنون امين جان ثبت زيباييست ،رعايت اصل يك سوم زيبايي خاصي به عكس شما داده ، موفق و پيروز باشيد

[پاسخ]

گراوند در گفته :

فتبارک الله… زیبا بود.

[پاسخ]

اشنا در گفته :

درود بر آزادبخت به خاطر عکس زیبا وپرمعنایش

[پاسخ]

اعظم احمدی در گفته :

آقای آزادبخت این عکس پر از معنی به انسان حس قشنگی رو منتقل میکنه، امیدوارم همیشه پیروز و سربلند باشی

[پاسخ]

مريم در گفته :

عكس خوبيه.امايه چيزي كم داره!
نميدونم شايدحضورخودمادركافي نبوده!
به هرحال خسته نباشيد..

[پاسخ]

سعید0977 در گفته :

خسته نباشید آقای آزادبخت عالی بود عالیییییییی…احسنتم…

[پاسخ]

مستانه در گفته :

بادرود…طبیعت بکرکوهدشت رانشان می دهدبارنگهای روشن.گرم وآرام(سفید.زرد.سبز)که همسایگی آنها زیبایی رادوچندان می کند…آرامش وتسکین روح ازمحاسن آن است…اماشایداگرتصویرمادراززاویه ای دیگروبا وسعتی فراتر گرفته می شد_حس وحال مادروسرزمین مادری بیشترقوت می گرفت…ازنگاه اولیه من به عکس:بیشترتصویری زیباازفضای طبیعت است_تامادروسرزمین مادری!باچرخش چشم وجستجو مادرنمایان می شود! درکل طنین اندازوآرام بخش است..خسته نباشید..

[پاسخ]

مرتضی ضرونی در گفته :

خسته نباشید ولی این عکس مربوط به روستای انبار ضرونی میباشد نه پشت باغ

[پاسخ]

به نظر می رسد که روستای انبار باشد به قول کدخدا مرتضی.

[پاسخ]

امین ضرونی در گفته :

منم اهل روستای پشت باغم اما این عکس روستای انبار هستش
خسته نباشی

[پاسخ]

فریدون.ضرونی.ازتهران در گفته :

باسلام.عکس.خیلی.زیبای.بود.این.عکس.مال.روستای
انبارضرونی میباشدجای.که.الان.مدرسه.ساختن.

[پاسخ]