- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

نیکبخت، نیکبخت می‎شود؟! لطفاً او را ببخشید

[1]
 مهران مریدی /میرملاس نیوز :

نیکبخت، نیکبخت می‎شود؟! لطفاً او را ببخشید

پس از آنکه ستاد منشور اخلاقی در فوتبال ایران شروع به کار کرد تعدادی از مربیان و بازیکنان توسط این ستاد محروم شده و بیشتر آنها در یک لیگ‎ پایین‎تر فعالیت خود را مجدداً شروع کردند که پس از سپری شدن مدتی دوباره به سطح اول فوتبال کشور صعود کرده‎اند! در این بین اما بحث علی‎رضا نیکبخت واحدی با سایرین فرق دارد و او با اینکه فصل گذشته را در لیگ دسته اول بازی کرد و به همراه تیم پیکان قزوین جواز حضور در لیگ برتر را به دست آورد، اما برای این فصل هنوز مجوز ندارد!

او در فصل نقل و انتقالات با تیم گهر دورود قرارداد یک ساله بست، اما پس از آنکه گفته می‎شد در چند هفته اول مصدوم است، رفته‎رفته واقعیت روشن شد، «نیکبخت این فصل هم نمی‎تواند در لیگ برتر بازی کند».

به هر حال هر کسی در زندگی اشتباهاتی مرتکب می‎شود، دکتر شریعتی می‎گوید: «قبل از اینکه درباره راه رفتن کسی قضاوت کنید، اندکی با کفش‎های او راه بروید» قصد نگارنده تأیید کار نیکبخت نیست، اما به گفته خودش «جوانی کرده» و حال باید دست او را گرفت و کمک کرد تا کسی که در زمان کودکی عکس و پوسترهایش را به در و دیوار اتاق می‎چسباندیم، دوباره بتواند در فوتبال عرض اندام کند.

هنوز گلی که در دیدار مقدماتی جام جهانی در ورزشگاه آزادی روی پاس پشت پای علی کریمی به تایلند زد، یادمان نرفته و با همان گل ایران یک بر صفر آن بازی را برد و تیتر یک فردای بازی روزنامه خبر ورزشی این بود «مردیم تا بردیم».

یک خاطره دیگر که شاید هیچ ‎یک از طرفداران استقلال که بازی این تیم را مقابل الاتحاد عربستان در جام باشگاه‎های آسیا در ۱۴ دی ماه سال ۸۰ دیده‎اند، فراموش نکنند، بازی ای که نیکبخت در دقیقه ۲+۹۰ گل دوم استقلال را زد و این تیم به لطف همین گل به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد، وای که چه لحظه‏ ای بود، از این‎گونه خاطرات زیاد داریم، اما به همین دو تا بسنده می‎کنیم.

در ابتدای شروع این فصل لالیگا، تیم بارسلونا که برای یک دیدار تدارکاتی به سوئد رفته بود و پس از پایان بازی تیتو به آنها استراحت داده بود، مسی، ژاوی و چند بازیکن دیگر این تیم به کلوپی شبانه رفته و بساط جشن و سرور برپا کرده بودند و هنگام خروج از آنجا مسی که همیشه در بین رسانه‎های ایرانی نماد یک بازیکن کامل به لحاظ اخلاقی از او یاد می‏شود، با حالتی مست و غیرعادی بیرون می‏آید که خبرنگاران و عکاسان سوئدی که به خبره بودن معروف هستند، از آن صحنه عکس گرفته بودند. فوتبالیست‏های معروف دنیا که تعدادشان کم هم نیست، رفتارهایی زننده‎تر از این داشته‏اند اما ‎کمافی‎سابق به فوتبال خود ادامه می‎دهند و شاید اگر رفتاری مناسب با مجاهد خذیراوی بازیکن جنوبی سابق استقلال و تیم ملی می‏‏شد، هنوز این بازیکن در سطح اول فوتبال کشور حضور داشت.

در دین مبین اسلام همواره بر بخشش تأکید شده و نیکبختی که بار دیگر به تمرینات گهر برگشته و مسئولان این تیم دنبال حل مشکل او هستند، به‎ خاطر تمام زحماتی که در فوتبال مملکت کشیده، یک‏بار دیگر اجازه عرض اندام به او داده شود، جای دوری نمی‏رود، مایلی‏کهن با تأکید بر بخشش نیکبخت می‎گوید: «همه ما در زندگی اشتباهاتی کرده‎ایم و من خودم از همه روسیاه‎ترم، امیدوارم مشکل این بازیکن برطرف شود و بار دیگر ایشان را در مستطیل سبز ببینیم».

 بخشیده شدن این بازیکن می‏تواند هم به خودش و هم به نماینده لرستان کمک کند و امیدواریم کسانی که در این امر تصمیم گیرنده هستند، با رأفت اسلامی یک فرصت دوباره به نیکی فوتبال ایران بدهند.