- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

نماز ظهر عاشورا در بلوار مالک اشتر کوهدشت برگزار می‌شود

[1]

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ امام جمعه موقت شهرستان کوهدشت گفت: نماز ظهر عاشورا در بلوار مالک اشتر شهرستان کوهدشت برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد جواد گراوند در جلسه هماهنگی مراسم عزاداری امام حسین در تاسوعا و عاشورا حسینی در کوهدشت گفت: از مراسم‌های مذهبی باید در خدمت دین و اسلام استفاده کرد.

وی در خصوص بر پایی نماز ظهر عاشورا خطاب به مسئولان کوهدشت افزود: مسئولان باید برای تاسوعا و عاشورای حسینی و به خصوص نماز ظهر عاشورا  برنامه‌ریزی کنند و تصمیمات لازم را برای هر چه با شکوه‌تر برگزار شدن نماز ظهر عاشورا اتخاذ کنند.

امام جمعه موقت کوهدشت در ادامه خطاب به مسئولان اداره امور آب شهری کوهدشت گفت: امور آب باید با امکاناتی که در اختیار دارد، آب مورد نیاز وضو گرفتن نمازگزاران در بلوار مالک اشتر کوهدشت را تامین کند.

حجت الاسلام گراوند با بیان این مسئله که به برکت عاشورا و امام حسین (ع) مردم به صورت خودجوش و خود خواسته حضور فعال دارند، اعلام کرد: هیئت‌ها و مسئولان در جلسات و مراسم‌های عزاداری برپایی نماز ظهر عاشورا را اطلاع رسانی کنند.

در ادامه این جلسه معاون فرماندار شهرستان کوهدشت گفت: بیان عظمت قیام امام حسین (ع) در قالب جلسات، مراسم‌ها و حتی حکومت‌ها نمی‌گنجد و در تمام نقاط جهان و حکومت‌های مختلف  مردم به صورت خودجوش اقدام به عزاداری می‌کنند، مردم کوهدشت نیز به صورت خود جوش شرکت می‌کنند و وظیفه ما ساماندهی مراسم‌ها طبق سنوات گذشته و خدمت در جهت رفاه حال عزاداران است.

حسین ابراهیمی در ادامه اعلام کرد: در صورت مساعد بودن هوا و شرایط جوی نماز ظهر عاشورا در بلوار مالک اشتر کوهدشت برگزار، در غیر این صورت نماز ظهر عاشورا در مسجد صاحب الزمان برپا می‌شود.

در این جلسه فرمانده انتظامی شهرستان کوهدشت گفت: در بحث ترافیک تدابیر لازم انجام شده و به نحو احسن مسیرهای تردد تحت کنترل هستند.

محمد صادق رستمی در ادامه همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای شهرستان را در تامین امنیت خواستار شد.

وی افزود: سه مسیر برای حرکت دسته جات هیئت‌ها در سطح شهر در نظر گرفته شده که اکثر هیئت‌ها از این ساماندهی جدید راضی هستند.

رستمی در ادامه اعلام کرد: همیاران عاشورایی با نیروی انتظامی تعامل خوبی دارند و امیدواریم این تعامل بیشتر شود، چون همیاران عاشورایی پل ارتباطی ما با هیئت‌ها در بحث نظم هستند.