تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
7

هیزم موردنیاز هیات‌های مذهبی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی ذخیره سازی شده است

  • کد خبر : 12955
  • 04 آذر 1391 - 21:01

  به گزارش میرملاس نیوز ؛ علیرضا احمدوند در جمع خبرنگاران افزود: هیات‌های مذهبی برای دریافت چوب موردنیاز خود، می‌توانند به انبار سازمان واقع در انتهای خیابان کوی فلسطین شهر خرم آباد مراجعه کنند. وی اظهار کرد: در همین ارتباط ۴۰ گروه ثابت و سیار به منظور جلوگیری از قطع درختان در جنگل‌های لرستان مستقر […]

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ علیرضا احمدوند در جمع خبرنگاران افزود: هیات‌های مذهبی برای دریافت چوب موردنیاز خود، می‌توانند به انبار سازمان واقع در انتهای خیابان کوی فلسطین شهر خرم آباد مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: در همین ارتباط ۴۰ گروه ثابت و سیار به منظور جلوگیری از قطع درختان در جنگل‌های لرستان مستقر شده‌اند.

به گفته احمدوند، این گروه‌ها در قالب ۲۰۰ ضابط دادگستری تا روز عاشورا در نقاط مشخص شده عرصه‌های جنگلی استان مستقر هستند.

وی افزود: بیشترین گروه‌های حفاظتی در مناطق الشتر، دوره، خرم آباد، پلدختر و کوهدشت استقرار داده شده‌اند.

احمدوند گفت: استقرار گروه‌ها در ورودی و خروجی شهرها به صورت ثابت و در جنگل‌ها و مراتع به صورت سیار با استفاده از خودروهای گشتی برنامه ریزی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با بیان اینکه نیروهای محیط زیست و برخی دوستداران طبیعت نیز دراین زمینه فعال شده‌اند، تصریح کرد: بر اساس قانون چنانچه افراد بدون مجوزهای قانونی اقدام به حمل چوب و هیزم از این عرصه‌ها کنند، علاوه بر پرداخت جریمه‌های نقدی، خودروی آن‌ها نیز از دو ماه تا یکسال توقیف خواهد شد.

احمدوند گفت: با اجرای طرح‌های عمرانی و آبخیزداری استان طی یکسال گذشته، هیزم‌ها و درختان قطع شده در انبار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ذخیره شده است.

وی افزود: سال گذشته ۸۰ درصد هیات‌های مذهبی برای تامین هیزم مورد نیاز خود در مراسم گل اندود، به این اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان مراجعه کردند.

لرستان دارای دو هزار و۲۰۰ هکتار جنگل و مرتع است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=12955

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. وای به روزی که نادان سکان هدایت جامعه را بر عهده بگیرد، خداوند عقلتان دهد،(ممکنه آقای آزادبخت باز به رسالت حرفه ای خود عمل نکنه و دیدگاه منو به نمایش نذاره پس کوتاه میگم)… بله خداوند عقلتان دهد، یه شعله گاز و یه بشکه میتونه گرمایی تولید کنه به شعاع ۵ متر چنان که احساس کنی پوست صورتت میسوزه، آقایان به اصطلاح حافظ منابع طبیعی… یا ابا عبدالله الحسین

  2. از آقایان مسؤل که این ابتکار را به خرج داده اند باید تشکر کرد !!!!!!!!!!! اولا میشد به جای این کار از گاز شهری استفاده کرد که هم آلودکی کمتری ایجادکنه وهم آثار خاکستر و باقیمانده آن تمام شهر را در بر نگیره ، دوما قطع درختان فقط مختص ایام محرم نیست چرا ایام دیگر به این وظیفه خودشون عمل نمیکنن بهتره سری به طرف های اولاد قباد بزنن ببینن که برای جنگل های اونجا چه فاجعه ای رخ داده است که تمام مراتع زمین کشاورزی شده و مردم اکثر درختان را سوزانده و قطع کرده اند و جای آنها را حتی شخم هم زده اند و……

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.