- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

چراغ سبز فدراسیون برای انجام بازیها در لرستان/ “گهر” به خانه بر می گردد

 

 

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ در پی بازدید نماینده فدراسیون فوتبال از ورزشگاههای استان لرستان و چراغ سبز برگزاری بازیها در این استان “گهر دورود” بعد از مهمانی در ۱۵ بازی برای میزبانی به خانه بر می گردد.

 مدیر کل ورزش و جوانان لرستان عصر جمعه در حاشیه بازدید نماینده فدراسیون فوتبال از ورزشگاههای استان، از تأیید استاندارد ورزشگاه‌های تختی خرم‌آباد و دورود برای انجام بازی‌های لیگ برتر در استان لرستان خبر داد.

موافقت فدراسیون برای برگزاری بازیهای گهر در لرستان

فرهاد نیکوخصال در این رابطه اظهار داشت: در بازدید سهیل مهدی نماینده ویژه و عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال از ورزشگاه‌های تختی خرم‌آباد و دورود، وی موافقت ضمنی خود را با برگزاری بازی‌های خانگی تیم گهر دورود در لرستان ابراز کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: ورزشگاه دورود پس از مرمت جزیی، حدود یک ماه دیگر آماده‌ میزبانی بازی‌ها خواهد بود، اما بازی تیم گهر دورود برابر مس کرمان در صورت تأیید شورای تأمین استان، هفتم آذرماه در ورزشگاه تختی خرم‌آباد برگزار می‌شود.

 

نیکوخصال اظهار امیدواری کرد که تیم گهر با استفاده از امتیاز میزبانی، موفق به کسب امتیازات لازم برای بقا در لیگ برتر شود.

وی همچنین از تماشاگران خونگرم لرستانی دعوت کرد که در صورت برگزاری بازیها در استان در بازی‌های خانگی تیم گهر به عنوان یار و یاور این تیم در ورزشگاه‌های استان حضوری پرشور داشته باشند.

روایتی تلخ از آبروی بر باد رفته ورزش لرستان

بنابر این گزارش روایت میزبانی تیم گهر دورود در رقابت های لیگ برتر ایران روایتی تلخ از آبروی بر باد رفته ورزش لرستان است تا تنها تیم لیگ برتری استان برای برگزاری بازیها خود در میان استانهای مختلف کشور سرگردان باشد.

این روزها نشریات، سایت ها و وبلاگ ها در کنار نام تیم گهر دورود لرستان هر صفتی را که از آن محرومیت می بارد را اضافه می کنند تا گهر لرستان روزی تیم “ندارها” نام بگیرد و روز دیگر “بینوایان”!

همه این اتفاقات هم از آن روز آغاز شد تا با بی برنامگی متولیان قبلی تیم گهر این تیم لرستانی برای میزبانی بازی هایش راهی کرج و تهران شد تا هیچ گاه این تیم طعم میزبانی را در طول هفته های طی شده از لیگ برتر نچشد.

این در حالیست که استفاده از عناوینی چون “تیم خانه به دوش”، “گهر آسمان جل”، “تیم ندارها” و ده ها لقب دیگری که این روزها سایت و وبلاگ ها برای تیم لرستانی لیگ بر می گزینند حکایت حیثیت ورزش لرستان و نام این استان است که به راحتی بر باد می رود.

 

وضعیت خانه به دوشی تیم گهر در حالی رخ می دهد که در ابتدا قرار بود ورزشگاه تختی خرم آباد برای میزبانی مسابقات ابتدایی تیم لرستانی گهر آماده شود ولی با مخالفت برخی افراد این موضوع منتفی شد تا در حالیکه ورزشگاه تختی دورود همچنان روند آماده سازی کندی دارد تیم گهر برای هر بازی بلاتکلیف باقی بماند.

بازیهای غریبانه گهر دورود در خارج از خانه

در حال حاضر وضعیت آماده سازی ورزشگاه شهر دورود به گونه ای پیش می رود که مسئولان خوش بینانه از آماده سازی این ورزشگاه تا نیم فصل سخن می گویند در حالیکه اگر روند بازیهای گهر به همین صورت ادامه یابد دیگر امیدی برای بقای گهر در لیگ برتر باقی نخواهد ماند.

تیم گهر دورود تاکنون بخش زیادی از امتیازهای خود را در خارج از خانه در رقابتی غریبانه واگذار کرده است تا استمرار این روند موجب انتقادات بی شمار هواداران و رسانه ها شود.

این روند تا جایی پیش رفت که خبرنگاران و لربلاگ های دورودی درباره وضعیت میزبانی باشگاه گهر دورود اقدام به انتشار بیانیه کرده و در این بیانیه تصریح کردند که با توجه به اینکه شهر خرم آباد هم اکنون بعد از دورود به یکی از اصلی ترین پایگاه های هواداران گهر دورود لرستان تبدیل شده است و همچنین شرایط ورزشگاه تختی خرم آباد در حال حاضر بسیار مناسب تر از شرایط کنونی ورزشگاه تختی دورود است، ما خواهان برگزاری موقت بازی های تیم فوتبال گهر دورود لرستان در ورزشگاه تختی خرم آباد تا آماده شدن ورزشگاه تختی دورود هستیم.

 

با این وجود همچنان برخی از مسئولان دورودی حکایت یک بام و دو هوا را در پیش گرفته و گاه برای میزبانی ورزشگاه تختی خرم آباد از مسئولان لرستان استمداد کمک می کنند و گاه پا پس کشیده و با سخنان تفرقه انگیز خود زمینه نارضایتی هواداران را فراهم می کنند.

گهر برای ماندن در لیگ برتر نیازمند یار دوازدهم است

این در حالیست که مدیرعامل باشگاه گهر دورود لرستان در آخرین اظهارات خود گفته بود که اگر می خواهیم تیم گهر در لیگ برتر باقی بماند نیاز به یار دوازدهم یعنی تماشاگران داریم.

رضا آیت الله زاده با یادآوری اینکه “حسین هدایتی” از آبرو و سرمایه خود مایه گذاشته و مالکیت تیمی را به عهده گرفته که در انتهای جدول لیگ برتر قرار دارد، گفت: خواهش من این است که زمینه برگزاری بازیها در استان لرستان و میزبانی تیم گهر فراهم شود.

این در حالیست که پیش از این نیز علاوه بر مسئولان اجرایی و ورزشی استان، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد به عنوان عالی ترین مقام معنوی استان در سخنانی با تاکید بر ضرورت فراهم آوردن شرایط میزبانی تیم گهر در لرستان، گفته بود که نگه داشتن تیم گهر در لیگ برتر مهم تر از وارد شدن به لیگ است.

 

حجت الاسلام میرعمادی به انجام بازیهای تیم گهر در خارج از استان اشاره کرد و گفت: انتقال تیم گهر به خارج از لرستان برای انجام بازی از اول هم اشتباه بود چرا که با این کار روحیه بازیکنان تیم از بین رفت.

وی با تاکید بر اینکه بازی های تیم گهر هنگام میزبانی باید در لرستان برگزار شود گفت: میزبانی بازیهای تیم گهر باید در لرستان باشد، چرا که در این صورت است که تیم موفق خواهد بود.

به هر روی این روزها با توجه به مشکلات موجود بر سر میزبانی ورزشگاه دورود اگر هر چه زودتر متولیان امر بر سر منافع استان به توافق نرسند همین حیثیت اندک باقی مانده ورزش استان نیز به تاراج خواهد رفت و باید منتظر روزهای تلخ تری برای فوتبال لرستان ماند.