تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

عبور کاروان ضریح جدید حرم امام حسین (ع) از لرستان

  • کد خبر : 13062
  • 06 آذر 1391 - 8:09

  ضریح حرم امام حسین (ع)، بعدازظهر روز عاشورا توسط مردم قم به سمت تهران بدرقه شد. این ضریح هفتم آذرماه به تهران خواهد رسید. به گزارش میرملاس نیوز ؛ ضریح حرم امام حسین (ع) که ساخت آن توسط هنرمندان ایرانی نزدیک به ۵ / ۴ سال طول کشیده است، سرانجام بعد‌ازظهر روز عاشورا روانه‌ی […]

 

ضریح حرم امام حسین (ع)، بعدازظهر روز عاشورا توسط مردم قم به سمت تهران بدرقه شد. این ضریح هفتم آذرماه به تهران خواهد رسید.

به گزارش میرملاس نیوز ؛ ضریح حرم امام حسین (ع) که ساخت آن توسط هنرمندان ایرانی نزدیک به ۵ / ۴ سال طول کشیده است، سرانجام بعد‌ازظهر روز عاشورا روانه‌ی کربلا می‌شود تا جایگزین ضریح قدیمی حرم شود.

در طراحی این ضریح از هنر استاد محمود فرشچیان بهره گرفته شده و استاد مصطفی خدادادزاده نیز قلم‌زنی اثر را انجام داده و سیدمحمد حسینی موحد نیز سوره‌هایی از قرآن، احادیث، اسماء جلاله و امامان معصوم (ع) را روی این ضریح خطاطی کرده است.

در ساخت این ضریح که به گفته‌ی مقامات ستاد بازسازی عتبات عالیات، پس از ۱۴ قرن نصیب ایران شده است، حدود ۱۲۰ کیلوگرم طلای ۱۸ عیار، دوهزار کیلوگرم مس و ۵ / ۵ تن چوب ساج با ماندگاری ۳۰۰ سال به‌کار رفته است و پیش‌بینی می‌شود عمر آن نزدیک به ۴۰۰ سال باشد.

تمام هزینه‌ی ساخت ضریح حرم امام حسین (ع) از نذورات مردمی تأمین شده و با توجه به ‌اعلام بی‌نیازی مادی این پروژه از سوی مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات، قرار شده است در طول مسیر، از جمع‌آوری نذورات مردمی خودداری شود. برای همین حسن پلارک – رییس این ستاد – از مردم خواست تا هیچ نذری را اهدا نکنند، چراکه با توجه به فتوای مراجع نمی‌توانند نذورات اضافه را در جای دیگری استفاده کنند.

ضریح امام حسین (ع) روز سه‌شنبه به تهران می‌رسد و پس از توقفی کوتاه در حرم امام خمینی (ره) به مصلای تهران منتقل می‌شود و تا ۱۳ محرم (چهارشنبه هشتم آذرماه) مهمان مردم تهران است. ستاد بازسازی عتبات عالیات عراق در ایران هم‌اکنون در حال هماهنگی با مسئولان شهری برای تأمین امکانات حمل و نقل زائران برای رفتن به مصلاست که هنوز جزییات برنامه‌ی آن مشخص نشده است.

این ضریح پس از عبور از استان‌های مرکزی، لرستان و خوزستان، به سمت کربلا برده و از مرز شلمچه از کشور خارج می‌شود. ضریح در هریک از این مقاصد، یک روز متوقف خواهد شد تا مردم بتوانند آن را ببینند.

حدود ۱۰ روز طول می‌کشد تا ضریح حرم امام حسین (ع) از ایران خارج شود و نصب آن هم حدود ۵ / ۱ ماه دیگر در کربلا آغاز می‌شود. این عملیات طبق برآورد ستاد بازسازی عتبات عالیات، ۴۵ روز طول می‌کشد و احتمالا در این مدت، امکان زیارت مزار متبرک امام حسین (ع) با فاصله مهیا شود و به احتمال زیاد، ضریح جدید در ماه ربیع‌الثانی پرده‌برداری می‌شود.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=13062

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۶
  1. یا حسین جانم فدایت

  2. حسین جان آقای خوبان پناهم باش…

  3. امام حسین زیارت کربلا نصیب کن زیارت اون مکان مقدس را که مزین به خون شماست یا حسین ادرکنی

  4. السلام علیک یا ابا عبدالله
    آقا دیدن کربلات آرزومه

    • امروز آقا ضریحت اومد خرم آباد به خدا تا بوسش نکردم ولش نکردم از خدا ممنونم که در این لحظه از عمرم بهم افتخار چنین کاری داد
      یا حسین(ع)

  5. اقاجان جانم به فدات ضریح جدیدت مبارکت باشه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.