- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

درخواست هیأت های عزاداری کوهدشت برای شرکت در مراسم استقبال و بدرقه ضریح مطهر امام حسین (ع)

[1]

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ حجت‌الاسلام روح‌الدین دریکوند در نشست کمیته استقبال و مراسم انتقال ضریح مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که در محل ستاد باسازی عتبات عالیات لرستان برگزار شد با بیان اینکه مداحان هیئت‌های‌ و دسته‌های عزاداری استان با گویش محلی از ضریح مطهر امام حسین(ع) استقبال می‌کنند، گفت: بهترین کار این است که فرصتی برای استان لرستان پیش آمده را غنیمت بشماریم.

وی با تسلیت ایام عزای امام حسین(ع) و یارانش به محضر مقام معظم رهبری افزود: این ضریح مطهر تا چند روز آینده وارد استان می‌شود و با هماهنگی‌های انجام شده در موعد مقرر به کشور عراق تحویل داده می‌شود.

دریکوند با اشاره به نظر مقام معظم رهبری که فرمودند؛ این ضریح از مسیر حرکت تا نجف با شکوه خاص و استقبال خوب مردم تجلیل شود و شهر به شهر تا کربلای معلی بگردد، تأکید کرد: نظر مراجع روی اتوبوس‌هایی که مردم را انتقال می‌دهند، درج شود.

رئیس هیئت‌های مذهبی استان لرستان در ادامه با بیان سخن آیت‌الله بهجت که فرمودند: برای این‌ کار کم نگذارید و برای ساخت ضریح که طلا‌کاری شده سنگ تمام بگذارید، خاطرنشان کرد: ساخت این ضریح برای‌ ۴۰۰ سال پیش‌بینی شده و مقاومت دارد.

دریکوند با اشاره به اینکه آیت‌الله سیستانی که تأکید کرده‌اند،‌ ساخت این ضریح به دست شیعیان ۱۲ امامی در قم انجام بگیرد، به تماس هیئت‌های عزاداری کوهدشت و پل‌دختر و تمایل آنها برای شرکت در مراسم استقبال و بدرقه ضریح مطهر اشاره کرد و اذعان داشت: پیش‌بینی می‌شود، به‌ منظور بازدید مردم شهرهای استان که در مسیر ضریح مطهر قرار ندارند، اتوبوس‌هایی به شکل کاروان راهیان نور تدارک دیده شود.