- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

انتقاد شدید نخست وزیر ترکیه از سریال “حریم سلطان”

 
 به گزارش میرملاس نیوز به نقل از وبگردی ؛ نخست وزیرترکیه که از سوی برخی ناظران به تلاش برای احیای خلافت عثمانی در ترکیه لاییک و سکولار متهم است،در انتقادی شدید از سازندگان مجموعه تلویزیونی ” حریم سلطان” گفت  : ” در مقابل ملت از سازندگان و شبکه تلویزیونی نمایش دهنده این سریال به شدت انتقاد می کنم و این اقدام آنها را محکوم می کنم.”
  اردوغان با غیر واقعی خواندن تصویری که از سلطان عثمانی در سریال “قرن باشکوه” نمایش داده می‌شود گفت: اجداد ما به هیچ وجه این طور نبودند. ما چنین سلطان سلیمانی که در سریال تصویر شده نمی شناسیم . در این سریال سلطان سلیمان فردی خوشگذران تصویر شده که فقط در قصر است اما واقعیت این است که ۳۰ سال از زندگی سلطان سلیمان در پشت اسب گذشته است.” نخست وزیر ترکیه در ادامه ابراز امیدواری کرد با توجه به هشدارهای داده شده درباره این سریال ، قوه قضاییه ترکیه به وظایف خود در قبال ادامه پخش آن عمل کند.
گفتنی است سریال تلویزیونی زندگی سلطان سلیمان از سوی بسیاری از صاحب نظران مورد انتقاد قرار گرفته است چه آنکه برخی منتقدان لباس ها و دکور و طرز زندگی نمایش داده شده در این سریال را خلاف واقع می دانند.
سلطان سلیمان دهمین سلطان عثمانی محسوب می شود که ۴۶ سال سلطنت کرد و دوران سلطنت او طولانی ترین دوران در میان سلاطین عثمانی بوده است . وی از سال ۱۵۲۰ میلادی تا ۱۵۶۶ بر امپراتوری عثمانی حکم راند .