- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

ملکشاهی : دولت با مردم لرستان مهرورزی ندارد / اعتبار به حق استان را نمی‌دهند

[1]

 

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات تخصیص داده به لرستان با شعار عدالت‌محوری و مهرورزی دولت مغایرت دارد.

به گزارش میرملاس نیوز ؛ الهیار ملکشاهی در نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی با رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی لرستان ضمن تقدیر از خدمات پزشکان، پرستاران و کارکنان حوزه سلامت استان گفت: با توجه به اینکه لرستان ۲,۵ درصد جمعیت کشور را دارد، اما تنها ۱,۴ درصد از اعتبارات کشور را برخوردار است که این مهم نشان می‌دهد ‌لرستان مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

وی افزود: در واقع ۴ هزار میلیارد ریال از معدل سرانه به لرستان کمتر تخصیص یافته و این روند با شعار عدالت‌محوری و مهرورزی دولت مغایر است.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: در این برهه از عمر با برکت نظام اسلامی که ارائه خدمات با مشکلاتی همراه شده است، در حوزه سلامت لرستان به واسطه زحمات ارزشمند رئیس دانشگاه علوم پزشکی و تیم مدیریتی همراه وی خدمات ارزنده فراوانی انجام شده که جای سپاسگزاری دارد.

وی اظهار داشت: روند کاری نمایندگان مجلس حمایت از مدیران و مسئولان اجرایی استان است، تا به مردم خدمت‌رسانی بهتری انجام دهند.

ملکشاهی با اشاره به دیدار اخیر خود با رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به بی‌مهری به لرستان در همه دولت‌ها به وی پیشنهاد کرده‌ایم که با توجه به عقب‌ماندگی و فقدان زیرساخت‌ها و فراهم نشدن زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در لرستان تا پنج سال اجرای اصل ۴۴ در لرستان متوقف شود، تا دولت بتواند با سرمایه‌گذاری جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته را داشته باشد.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در فضای موجود مشکلات لرستان خیلی پیچیده و بغرنج شده همه باید به سمتی حرکت کنیم که لرستان به سهم خود در توسعه همه‌جانبه برسد و نمایندگان در این پروسه نقش بسیار مهمی داشته و باید به جای پرداختن به مطالبات شخصی و مسائل جزئی به دنبال مسائل کلان کشور و استان باشند.

وی از برگزاری نشست مجمع نمایندگان استان در آینده‌ای نزدیک با وزیر بهداشت خبر داد‌ تا در آن نشست دفاع وزیر بهداشت از مسائل حوزه سلامت لرستان را نیز مطالبه کنند و از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه‌های اجرایی استان نیز خواست که نمایندگان مجلس را از نیازهای حوزه کاری خود مطلع و با ارائه اطلاعات تخصصی دقیق آنها را تغذیه کنند، تا در نشست‌های برنامه‌ریزی کلان، نمایندگان بتوانند از حقوق مردم لرستان به شایستگی دفاع کنند.