- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

کلینتون:آماده مذاکره باتهران هستیم

 
 

 

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز [1]، “هیلاری کلینتون” که در واشنگتن و در پاسخ به پرسشی در خصوص ایران سخن می گفت درباره ایران گفت: ایران مشکل ترین موضعی بوده که من در دوران وزارت خود با آن مواجه بودم و این به واسطه خطراتی بود که تهران با رفتارهای خود آنها را بوجود می آورد، و دستیابی ایران به سلاح اتمی از همه خطرناک تر خواهد بود.

کلینتون که در جمع گروهی از مقامات، کارشناسان و دیپلمات های آمریکا و خاورمیانه سخن می گفت، اضافه کرد: دولت اوباما آماده انجام مذاکرات دوجانبه با ایران است.

وزیر خارجه آمریکا گفت : در همین راستا آمریکا هم اکنون در حال همکاری با سایر اعضای گروه موسوم به ۱+۵ ( روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان ) برای از سرگیری مذاکرات با تهران است.

کلینتون در این مورد گفت : ما در حال همکاری با ۱+۵ هستیم و رضایت خود را در این مورد که آمریکا آماده انجام مذاکرات دوجانبه با تهران در صورت آماده بودن ایران برای این کار، است اعلام کرده ایم.

کلینتون در حالی از آمادگی آمریکا برای انجام مذاکره مستقیم و دوجانبه با ایران سخن می گوید که سنای امریکا شب گذشته تحریم های جدیدی را علیه جمهوری اسلامی اعمال کرد.