- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

نماینده ولی فقیه در لرستان: مردم لرستان با استقبال از ضریح امام حسین (ع) حماسه بی‌نظیری خلق کردند

[1]

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ حجت الاسلام سیداحمد میرعمادی در اجتماع عظیم استقبال کنندگان از ضریح جدید بارگاه سیدالشهدا (ع) در خرم‌آباد گفت: حماسه بی‌نظیر مردم لرستان در استقبال از ضریح بارگاه امام حسین (ع)، اوج وفاداری ایرانیان نسبت به اهل بیت (ع) و عظمت و بزرگی این ملت را نمایان کرد.

وی با اشاره به عزاداری‌های باشکوه و ارزشمند مردم لرستان در ایام عاشورا و تاسوعا گفت: مردم مؤمن و ولایی این استان یک عمر برای سالار شهیدان بر سر و سینه زدند و امروز امام حسین (ع) به پاس این همه عظمت و بزرگی، مردم این دیار را به سوی ارزش‌های الهی دعوت کرده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان ادامه داد: استقبال باشکوه و بی‌نظیر مردم لرستان از کاروان سفینه نجاه که با حضور گسترده و میلیونی مردم این دیار برگزار شد، عظمت و بزرگی ملت ایران در راه دفاع از ارزش‌های اسلامی و بزرگداشت شعائر دینی را نشان داد.

وی با اشاره به اینکه اغلب شرکت کنندگان در این آیین باشکوه بیش از ۱۰ ساعت برای ورود این کاروان انتظار کشیدند، افزود: این نشان دهنده دعوت گسترده امام حسین (ع) از مردم متدین این دیار به پاس یک عمر عزاداری خالصانه و بی‌ریا برای حضور در این آیین است، عزاداری‌هایی که برای صیانت از فرهنگ ایثار و شهادت و همه خوبی‌ها برگزار می‌شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: استقبال بی‌نظیر مردم لرستان از ضریح مطهر امام حسین (ع) افتخاری ارزشمند و بی‌سابقه است که برای همیشه در تاریخ این مرز و بوم ماندگار می‌شود.

وی اظهار داشت: این استقبال باشکوه گویای این حقیقت است که خون اباعبدالله حسین (ع) در رگ‌های تک تک این مردم مؤمن و ولایتمدار جریان دارد.

حجت‌الاسلام میرعمادی با بیان اینکه این استقبال بی‌نظیر چیزی جز عشق و شور به اباعبدالله حسین (ع) نیست، یادآور شد: هیچ قدرتی جز محبت سیدالشهدا (ع) نمی‌تواند چنین جمعیتی را متوجه و معطوف به خود کند.

گفتنی است، کاروان ضریح جدید بارگاه امام حسین (ع) شب گذشته پس از حدود ۱۲ ساعت انتظار وارد شهر خرم‌آباد شد و آیین‌های معنوی ویژه‌ای با حضور گسترده و باشکوه مردم در پادگان امام حسین (ع) شهر در جوار ضریح برگزار شد.

کاروان ضریح بارگاه امام حسین (ع)، اکنون با حضور گسترده و مشتاقانه مردم استان لرستان در حال حرکت به سمت آزادراه خرم زال و استان خوزستان است.