تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
7

نقد عکس هفته

  • کد خبر : 13462
  • 13 آذر 1391 - 19:46

عکس کودکانه / عکاس : امین آزادبخت

 

اسم عکس : کودکانه
محل عکاسی : روستای خوشناموند کوهدشت
تاریخ عکاسی : شهریور ۱۳۸۹
عکاس : امین آزادبخت

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=13462

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 24در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۴
  1. کودکی از غزه عکس جالبیه

  2. تمام هنرها بیان یک چیز واحداست: رابطه روح انسان با روح انسان های دیگر و با دنیای پیرامون،عکس امینم به نظرمن این مشخصه هارو داره!!!!دستتون درد نکنه

  3. نقدی بر عسک :
    اگه بییندگان به مغز عسک نفوذ کنن میفهمن این کودک از خونه پول خواسته تا ماشین بخره که واسه چاشنی کار گریه هم کرده ، اما داداش بزرگش که خودش هفت خط روزگار بوده با کمک تجربیاتی که دوران بچگی به او تحمیل شده ، دستی بر قلم زده و با ساختن ساعتی گران قیمت و ضد آب نقشه اونو به خاک مالیده
    بچه بیچاره هم به امید اینکه بتواند دوستانش را دخ دخ دهد از خونه خارج شده که ناگهان با یک عکاس سر مله گیر رو برو شده و ……..
    فوقع ما وقع و شد آنچه که شد
    ( وژدانن دی نقد اژ یه بیتر نیه )

  4. یاددلخوشی های کودکانه به خیر نقاشی روی مچ دست مل وینک (گردنبند)آخ کاش بزرگ نمی شدیم الان ده تا ساعتم که داشته باشیم هیچکدومش اون نقاشی نمیشه کاش این بچه قدر ثانیه های بچگیشو بدونه وهیچوقت آرزوی بزرگ شدن نکنه. قشنگ بود آقای آزادبخت دست مریزاد

  5. با سلام
    نقد آقای عجم خیلی قشنگ بود ممنونم

  6. با سلام به نظر من این عکس بیشتر شبیه یک تابلوی نقاشی ست. با نگاه به آن به یاد نقاشی ایرانی افتادم.
    ممنون از آقای آزادبخت.چشم های اشک آلود با نگاهی بهت زده و دهان نیمه باز و ساعتی مجازی که زمانی در غروب را نشان می دهد و گردن بند و رنگ بندی عکس از جذابیت های کار هستند.

  7. با عرض سلام اقای ازادبخت میتونم یک سوال از شما در مورد دوربین کنان بپرسم

    • سلام
      در خدمتم دوست عزیز

      • من یک دوربین دارم با مشخصات کنان sx30 14.1 پیکسل zoom35x hd هرچه دنبال قیمتش در اینترنت می گردم نیست اگه شما اطلاعاتی دارید ممنون میشنیم

  8. زاویه دیدعکاسانه جالب.کادربندی.وترکیب بندی خیلی خوبی داشت بخصوص نگاه خاص کودک .آفرین

  9. پاسخ نظر عجم: عجم شما اشتباه میکنی چون قضیه از این قراره که آقای آزادبخت برای عکس گرفتن رفته بود به روستا تا از بچه ها عکس بگیره اما بچه های کوهدشت راضی به گرفتن عکس نبودند میدونید که بچه های کوهدشت خیلی زرنگند و آقای آزادبخت یکی از بچه ها که به قول معروف بچه ی فقیری بود گیر آورد بهش گفت من یه ساعت سی کو پنج بهت میدم ولی بعد از اینکه ساعتو گرفتی باید وایسی تا ازت عکس بگیرم و اینطوری شد که آقای آزادبخت عکسشو گرفت.

    • یا ایها المومن هر دو نفرمون در اشتباهیم
      یه نکاتی هست باید برملا بشه
      اولا چرا ساعتش ثانیه گرد نداره آهاااااااااای کسی که این ساعت رو کشیدی بچه گیر آوردی ، از خدا بترس که روز قیامت با ثانیه گردهای آتشین به پیشونی و پهلوهات مهر بزنن
      آهاااااااااااااااای عکاس چرا پخ کردی و این بچه رو بخاطر گرفتن یه عکس زیبا چشکاندی از چشکاندن ماموران عذاب قیامت بچشکی و بترس
      آقای آزادبخت آب قحطی که نبود حد اقل صورتت رو اصلاح میکردی تا این بنده خدا از ترس روبرو شدن باهات گریوه نکنه
      .
      .
      ادامه تحقیقات هادش بزودی از طریق همین سایت پخش بشه هادش هم پخش نشه

  10. دوستان همه از باب مزاح نوشتن اما از دیدگاه اون خواهرمون که ازحسرت روزای بچگی نوشتن استفاده کردم

  11. ضمن تشکر از سایت میرملاس خصوصاً آقای امین آزادبخت
    من ترجیح می‌دهم به جای نقد «مفهومی» بیشتر به نقد «شکلی» عکس بپردازم.
    فضای رنگی حاکم بر این عکس گرم است‌ و این به خاطر حضور رنگ‌های نارنجی و قهوه‌ای مایل به نارنجی در سطح عکس است. قرار گرفتن یک عنصر سرد (گردنبندآبی) در زمینه‌ی لباس‌(به رنگ خنثی و مایل به سرد) تضاد زیبایی در عکس ایجاد کرده. و این تضاد سرد و گرم است که باعث بالا بردن قدرت بصری و جذابیت آن شده است.
    ترکیب‌بندی عکس با کادر عمودی باعث سرزنده جلوه کردن عکس شده و رنگ، فضا، کادر و ترکیب بندی همه و همه دست به دست هم داده‌اند تا این‌که موضوع آن بچه‌ و گریه است فضایی شادتر از مفهوم پنهان در آن را تداعی کند. این اتفاق نوعی پارادوکس در خود دارد و به نظر من این هم از نقاط قوت عکس می‌باشد.
    چشم‌هایی که مستقیم به دوربین (یعنی ما) خیره شده‌اند درست در مرکز خط طلایی یک‌سوم بالای تصویر قرار دارند و این محل قرارگیری چشم باعث تأثیر گزاری مضاعف آن‌ها شده‌است.
    خط لنگه‌ی درب که کمی هم کج است (و این کج بودن از عمود بودن خیلی بهتر است) تقریبا روی خط طلایی عمودی سمت چپ کادر است. ساق دست بچه این خط را به‌صورت مورب قطع کرده که باعث تکمیل ترکیب‌بندی و پویایی آن شده است. محل قرارگیری ساق دست هم خط طلایی افقی پایین است که محل قرارگیری آن و مورب بودنش باعث بازگشت چشم هنگام چرخش در سطح عکس است و زاویه‌ی آن همانند فلشی توجه چشم را به صورت کودک جلب می‌کند. تضاد رنگی دست و لباسی که دست روی آن قرار گرفته باعث برجسته شدن نقش دست در کل اثر شده و این عامل با وجود ساعت نقاشی شده از لحاظ مفهومی کار را به اوج تأثیرگذاری می‌رساند. شاید بتوان حس نستالوژیک ساعت نقاشی شده (که یادآور کودکی بعضی از ماهاست) را هم به موضوع اضافه کرد.
    در این عکس اتفاقات بصری دیگری هم افتاده که به خاطر طولانی نشدن مطلب از آنها صرفه‌نظر می‌کنم. کلا می‌توانم بگویم عکس فوق یکی از عکس‌های خوبی است که از آقای آزادبخت دیده‌ام.

  12. آقای آزادبخت مرسی از عکس زیباتون…واقعالذت بردم

  13. قشنگ بود عکستون آقای آزادبخت ممنون
    واینکه عجم جون فک کنم این نمایشنامه ای که تعریف کردی روزی بازیگرش خودت بودی

  14. آقای آزادبخت خیلی عکس قشنگ وبامزه ایه مرسی

  15. کودکی با آرزوی داشتن ساعت مچی
    ترکیب بندی و زاویه دید درست عکس رو زیبا می کنه مثل این عکس
    عکس جالبی بود مرسی از عکس قشنگتون

  16. دستت درد نکنه اما یه سوال آقای آزادبخت؟لابد میخوای تو این عکس پابت کنی خوشماموندا خسیسن که بچه از عقده نداشتن ساعت عکسشو کشیده: از عقده نداشتن گردنبند موره کاو انداخته گردنش….ولی جدا از شوخی عکستون بی نهایت قشنگه خوشم اومد.

  17. هیچ عکس خوبی نبود بیشتر دقت کنید!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.