تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

آغاز رسمی فعالیت‌های انتخاباتی عارف

  • کد خبر : 13487
  • 14 آذر 1391 - 8:46

  مشرق نوشت: رسانه های نزدیک به اصلاح طلبان با اعلام خبری اعلام کردند که عارف معاون اول سیدمحمد خاتمی فعالیت های انتخاباتی خود را با راه اندازی ستادها و انتشار یک روزنامه، رسما آغاز کرده است. وی با تعدادی از چهره های سرشناس اصلاحات و اصولگرا نیز دیدار داشته و قرار است طی هفته […]

 

مشرق نوشت:

رسانه های نزدیک به اصلاح طلبان با اعلام خبری اعلام کردند که عارف معاون اول سیدمحمد خاتمی فعالیت های انتخاباتی خود را با راه اندازی ستادها و انتشار یک روزنامه، رسما آغاز کرده است.
وی با تعدادی از چهره های سرشناس اصلاحات و اصولگرا نیز دیدار داشته و قرار است طی هفته های آتی، سفرهای استانی خود را آغاز کند.
روزنامه بهار پس از رفع توقیف و انتشار مجدد طی روزهای اخیر، به عنوان تریبون عارف فعالیت می کند. این روزنامه تاکنون سه بار توقیف شده و اکنون برای دوره چهارم منتشر می شود.
عارف که با وجود ۴ سال معاون اولی دولت دوم خاتمی، از افراطیون جبهه اصلاحات دل خوشی ندارد، از دیگر سو، رابطه بدی با اصولگرایان ندارد و حتی در روزهای نخست ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در سال ۸۴، قرار بود معاون اول احمدی نژاد شود، اما برخی اتفاقات مانع این انتصاب شد.
 وی در آخرین گفت وگوی خود، از احتمال ائتلاف با اصولگرایان سخن گفته و در عین حال گفته بود: توبه فرمایان بگویند برای چه چیز اصلاح طلبان باید توبه کنند.
از سوی دیگر، برخی اصلاح طلبان چندان تمایلی به حضور او در قامت کاندیدای ریاست جمهوری ندارند.
چندی پیش قدرت علیخانی مشاور پارلمانی هاشمی گفته بود «آقای عارف خودشان برای ورود به عرصه انتخابات تصمیم گرفته و جبهه اصلاحات بر روی افراد دیگری تمرکز دارد»
با این حال عارف با اشاره به دیدار چندی قبل خود با خاتمی گفته “خاتمی با آمدن من مخالف نیست. او فقط نگران تشتت آرای اصلاح‌طلبان مثل انتخابات ۸۴ است. خاتمی به دنبال ایجاد یک مکانیسم انتخاباتی در میان اصلاح‌طلبان است.”
عارف تأکید تاکید کرده” شانس من در میان کاندیداهای مطرح اصلاح‌طلبان از همه بالاتر است و با اجازه کسی نیامده‌ام که با اخم آنها کنار بروم.”
با این حال باید دید، آیا عارف می تواند نظر مثبت جبهه اصلاحات و بالاخص شخص سیدمحمدخاتمی را برای حضور در عرصه انتخابات جلب کند؟
یادآور می شود احتمال نامزدی افرادی چون عارف با اعتراض جدی کسانی چون موسوی خوئینی ها در محافل خصوصی مواجه شده که معتقدند این حرکت باعث تضعیف بیشتر جبهه اصلاحات در حوزه چانه زنی و شرط گذاری می شود.
 این در حالی است که عارف در دیدار جمعی از حامیان خود گفته است:” بنده عزمم را برای ورود به انتخابات جزم کرده ام و هیچ فردی جز خاتمی نمی تواند مرا از این کار منصرف کند.” وی خاتمی را تنها دلسوز جبهه دوم خرداد دانسته است.
 عارف همچنین از مشورت های گسترده خود با اقتصاددانان، جامعه شناسان و اساتید دانشگاه ها برای تدوین برنامه انتخاباتی خود سخن گفته است.
چندی قبل نیز جمعی از وزیران و استانداران دولت هاشمی و خاتمی با ارسال نامه ای خطاب به دکتر عارف از وی خواسته اند به عنوان گزینه حداکثری اصلاحات وارد صحنه شود. عارف همچنین در دیدار با تنی چند از مسؤولان اقتصادی و بانکی دوره اصلاحات، با تأکید بر عزم راسخ خود برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری، گفته است:” هدف بنده از حضور در صحنه انتخابات، حفظ گفتمان اصلاح طلبی و گرم نگه داشتن تنور انتخابات توسط این جریان در داخل نظام است.”
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=13487

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. اگه بیایی ما باهاتیم تا آخر اما نه راه خاتمی رو ادامه بدی عاری جون.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.