- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

خانه مطبوعات لرستان؛ خانه‌ای که هنوز خانه به دوش است!

[1]

 

شهرام شرفی/ میرملاس نیوز ؛

 خانه مطبوعات لرستان؛ خانه‌ای که هنوز خانه به دوش است!

سوم خردادماه ۱۳۹۱ بود که دومین انتخابات هیئت مدیره خانه مطبوعات استان لرستان برگزار شد و اعضای هیئت مدیره این خانه برگزیده شدند. متأسفانه به رغم این که نزدیک به شش ماه از تأسیس خانه مطبوعات استان می‌گذرد هنوز این خانه، ساختمانی درست و حسابی ندارد (بعضی‌ها فکر می‌کنند ساختمان یعنی اتاق!) و ظاهراً همکاری‌های لازم برای ساماندهی‌اش صورت نمی‌گیرد! انتظار از مدیران ارشاد اسلامی لرستان و به ویژه حجت‌الاسلام علی اسماعیلیان این است که با همکاری دیگر سازمان‌های استان برای خانه‌دار شدن این نهاد صنفی تلاش کند (منظور، دادن یک اتاق کوچک به این خانه نیست). چگونه این همه تبلیغات کردیم که انتخابات قرار است سوم خردادماه ۹۱ برگزار شود و حالا اعضای هیئت مدیره‌ی خانه مطبوعات، جا و مکانی زیبنده و شایسته‌ی این خانه ندارند؟ در همین رابطه یک منبع آگاه به این تارنگار گفت: « برخی‌ها تمایلی ندارند به این خانه، سرایی مناسب اختصاص داده شود! عده‌ای نمی‌خواهند خانه‌ی مطبوعات لرستان، قوی، قانونمند و مستقل باشد.»

حالا رسالت همه‌ی نشریات و رسانه‌های استان است که از مسئولان دولتی (اداره ارشاد و شاید هم استانداری) بخواهند که مکان و امکاناتی مناسب برای سر و سامان دادن به این خانه در نظر بگیرند. پرسش مهم ما از مسئولان ارشاد لرستان این است که اگر قرار بود خانه مطبوعات، قوی نباشد، چرا انتخابات سوم خردادماه ۹۱ را برگزار کردید؟ انتخاباتی که با هزاران امید در آن شرکت کردیم و حالا می‌بینیم اعضای هیئت مدیره‌ی خانه مطبوعات، ساختمانی مستقل و مناسب برای تشکیل جلسه‌هاشان ندارند. گفت‌وگولر در تماس با مسئولان ارشاد استان لرستان نتوانست پاسخی قانع‌کننده از آن‌ها بگیرد!  نمی‌خواهیم بدبین باشیم؛ اما ظاهراً امروز و فردا کردن برای این‌که مکانی مناسب به این خانه بدهند هنوز ادامه دارد. شایسته نیست و نباید فقط یک اتاق کوچک را برای خانه مطبوعات استان در نظر گرفت.

هر جایی و هر امکاناتی باید در شأن هویت صنفی و قانونی (منزلت حرفه‌ای) این خانه باشد. همه باید از مسئولان ارشاد و استانداری بخواهیم که چرایی خانه‌دار نشدن خانه مطبوعات بعد از نزدیک به ۶ ماه از برگزاری انتخابات را پاسخ بدهند. فراموش نکنیم کل بودجه‌ی عمرانی استان بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان است. آیا اختصاص چند میلیون تومان برای حمایت از ساخته شدن ساختمانی شیک و باپرستیژ، برای خانه مطبوعات لرستان، کار سختی است؟ آیا برای مسئولان استان مشکل‌تر از ساخت ۳ زیرگذر در مرکز استان است؟ آیا مشکل‌تر از انتقال دانشگاه لرستان از اطراف قلعه‌ی فلک‌الافلاک به بیرون شهر است؟ آیا مشکل‌تر از برگزاری انواع نمایشگاه‌های استانی و کشوری در استان است که در ایام سال برپا می‌شود؟ آیا پیچیده‌تر و سخت‌تر از ساختن مجتمع تفریحی‌ـ‌گردشگری خرم‌آباد بر فراز مدبه‌کوه خرم‌آباد است؟ چرا برخی‌ها نمی‌خواهند خانه‌ی مطبوعاتِ قوی و اثرگذار در لرستان داشته باشیم؟

مهم نیست که با تفکرات شخصی اعضای هیئت مدیره‌ی این خانه موافق باشیم یا مخالف. مهم این است که همگی بخواهیم خانه‌ی مطبوعات استان، لااقل ساختمانی مستقل و شایسته برای امورات ادار‌ی‌اش داشته باشد. از قدیم گفته‌اند اگر اراده باشد، هر کاری، شدنی است. به نظر می‌رسد با توجه به اطلاعات موثق گفت‌وگولر، اراده‌ای محکم برای ساختن مکانی مناسب برای این خانه وجود ندارد. متأسفانه همواره از روحیه‌ی عدم تعامل در سطح استان رنج برده‌ایم. گاه‌گاهی هر کس، ساز خودش را می‌زند و کسی هم این وسط، به فکر قوی شدن رسانه‌‌های استان (از نظر کیفی و هویت صنفی) نیست!

همه چیز، شدنی است اگر بخواهیم و اگر اراده‌ی سیاسی قوی داشته باشیم. وقتی نخواهیم خانه‌ی مطبوعات استان، قوی و مستقل باشد نتیجه‌اش هم وضعیت نامناسبی است که الان شاهدش هستیم. از مدیران اداره ارشاد استان لرستان و استاندار محترم انتظار داریم در این زمینه برای خانه‌دار شدن خانه‌ی مطبوعات استان تلاش کنند. سیاست امروز و فردا کردن، چاره‌ی حل مشکل خانه‌ی مطبوعات نیست. می‌خواهیم خانه مطبوعات لرستان، برای خودش «ساختمانی مدرن» داشته باشد. این، حق اهالی رسانه است. چرا برخی‌ها سنگ‌اندازی می‌کنند؟ آیا خانه مطبوعات لرستان، صاحبِ خانه می‌شود؟ 

برگرفته از : وبلاگ گفتگو لر