تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
6

محمدزاده : برای اعتلای مطبوعات لرستان دریغ نکرده ایم

  • کد خبر : 13657
  • 16 آذر 1391 - 10:53

    به گزارش میرملاس نیوز ، محمدجعفر محمدزاده ‌در مراسم آغاز به کار سرای روزنامه‌نگاری لرستان در خرم‌آباد با بیان اینکه این سرا در کشور چهارمین سرای روزنامه‌نگاران است که ‌در لرستان افتتاح شد‌، گفت: پیش از این سرای روزنامه‌نگاری در استان‌های گیلان، همدان، و البرز راه‌اندازی شده که با راه‌اندازی این سرا در […]

 

 

به گزارش میرملاس نیوز ، محمدجعفر محمدزاده ‌در مراسم آغاز به کار سرای روزنامه‌نگاری لرستان در خرم‌آباد با بیان اینکه این سرا در کشور چهارمین سرای روزنامه‌نگاران است که ‌در لرستان افتتاح شد‌، گفت: پیش از این سرای روزنامه‌نگاری در استان‌های گیلان، همدان، و البرز راه‌اندازی شده که با راه‌اندازی این سرا در لرستان چهارمین سرای روزنامه‌نگاری در کشور راه‌اندازی شده است.

وی افزود: سرای روزنامه‌نگاری با خانه مطبوعات و تشکل‌های صنفی دیگر متفاوت است و راه‌اندازی این سرا می‌تواند در توسعه مطبوعات لرستان تاثیرگذار باشد.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد ‌گفت: ما باید تلاش کنیم، از هر ظرفیت ممکن برای توسعه مطبوعات استفاده کنیم.

وی افزود: در استان لرستان دو ظرفیت مهم وجود دارد، یکی ظرفیت فرهنگی و دوم ظرفیت نیروی انسانی است که باید از این ظرفیت‌ها نهایت استفاده را ببریم.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد ‌گفت: با توجه به اینکه نویسندگان لرستانی بیش از ۶ هزار عنوان کتاب چاپ کرده‌اند، این استان نیازمند کتابخانه تخصصی است که امیدواریم، با پیگیری‌های مدیرکل ارشاد و مدیرکل کتابخانه‌های لرستان این نیاز محقق شود.

محمدزاده یادآور شد: امروز بهتر از کشاورزی، صنعت و … زمین فرهنگی لرستان مستعد است و به نظر می‌رسد این موضوع بسیار مهم است.

وی افزود: تئاتر، موسیقی، شعرها، مطبوعات و … لرستان ریشه‌ای هستند و باید از راه بعد فرهنگی این‌ها را مورد توجه قرار دهیم.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد ‌گفت: امروز در زمینه روزنامه‌نگاری و مطبوعات ثابت شده ‌که بچه‌های لرستان در این حوزه توانمند هستند به طوری که تعدادی از روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های معروف و بزرگ کشور توسط همین بچه‌های لرستان می‌چرخد که این نشان از ظرفیت نیروی انسانی بالای این استان است.

محمدزاده از مطبوعاتی‌های لرستان خواست دنبال نشریات تخصصی بروند، زیرا در این بخش ما مشکل داریم.

وی از برگزاری جشنواره طنز خبرگزاری‌ها و مطبوعات کشوری در پایان محرم و صفر در لرستان خبر داد و گفت: تاکنون یک‌هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

سرای روزنامه‌نگاران لرستانی در محل ساختمان تاریخی میرملاس در خرم‌آباد مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

لازم به ذکر است، در ادامه این برنامه از سه کتاب پژوهشی ابراهیم آقامحمدی، سید محمدرضا قیاسیان و مسعود فرج‌الهی رونمایی شد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=13657

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.