تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
6

تولید سالانه یک میلیون دستگاه خودروی سبک در ایران خودرو

  • کد خبر : 13729
  • 17 آذر 1391 - 19:47

    به گزارش میرملاس نیوز ؛ به نقل از ایکوپرس ، مهندس جواد نجم الدین مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب، گفت: تا سال ۹۳ حداقل ۱۵ درصد کل تولیدات معادل ۱۵۰ هزار دستگاه و تا سال ۱۴۰۴ حداقل ۳۵ درصد کل تولیدات ایران خودرو معادل ۵۰۰ هزار دستگاه به بازارهای جهانی صادر […]

 

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ به نقل از ایکوپرس ، مهندس جواد نجم الدین مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب، گفت: تا سال ۹۳ حداقل ۱۵ درصد کل تولیدات معادل ۱۵۰ هزار دستگاه و تا سال ۱۴۰۴ حداقل ۳۵ درصد کل تولیدات ایران خودرو معادل ۵۰۰ هزار دستگاه به بازارهای جهانی صادر خواهد شد.

وی سهم برند ملی در تولید خودروهای سبک را در سال ۱۳۹۳ حداقل ۳۰ درصد و در سال ۱۴۰۴ حداقل ۵۰درصد عنوان کرد و گفت: تولید حداقل ۶۰ هزار دستگاه خودروی تجاری در سال ۱۴۰۴ و صادرات حدود ۲۵ درصد آن از دیگر موارد برنامه استراتژیک گروه صنعتی ایران خودرو است.

نجم الدین افزود: بر اساس برنامه کلان صنعت خودرو، تا سال ۱۴۰۴ تولید سالانه صنعت خودروی ایران حداقل سه میلیون دستگاه خواهد بود که یک میلیون دستگاه آن به بازارهای خارجی صادر خواهد شد و سهم برند ملی در این میان ۵۰ درصد هدف قرار گرفته است.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو ارزش تامین قطعات در داخل کشور را حداقل ۲۵ میلیارد دلار عنوان کرد که شش میلیارد دلار آن به بازارهای مستقل خارجی شامل خطوط تولید، یدکی و متفرقه صادر خواهد شد.

نجم الدین دست یابی به جایگاه نخست اقتصادی، علمی وفناوری در  آسیای جنوب‌غربی با تأکید برجنبش نرم‌افزاری و تولید علم را از اهداف مهم مقرر شده در سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴ ذکر کرد.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: بر این اساس، جایگاه نخست صنعت خودروی منطقه، رتبه پنجم آسیا و رتبه یازدهم  جهان در اختیار ایران خواهد بود که از طریق رقابت‌پذیری مبتنی برتوسعه فناوری  محقق می شود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=13729

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.