- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

امام جمعه خرم‌آباد: شکار پهپاد قلب آمریکا را به لرزه درآورده است

[1]

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ حجت‌الاسلام سیداحمد میرعمادی در خطبه‌‌های نماز جمعه در جمع نمازگزاران خرم‌آبادی ضمن تبریک این موفقیت بزرگ توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شکار هواپیمای جاسوسی آمریکا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی زلزله‌ای در آمریکا به وجود آورده است.

وی افزود:‌ این شکار نشانه اقتدار، هوشیاری و آمادگی کامل نیروهای نظامی و انتظامی ایران اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: شکار این هواپیمای جاسوسی پیام‌های متعددی برای آمریکا دارد که نخستین پیام این است که آمریکا بداند ایران قدرتمندانه پاسخگوی تمام متجاوزان است.

حجت‌الاسلام میرعمادی یادآور شد: یکی دیگر از پیامدهای این شکار این است که تحریم‌های آمریکا در پیشرفت‌های نظامی ایران هیچگونه اثری نداشته است.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: یکی دیگر از پیام‌های این شکار این است که نشان می‌دهد آمریکا از نظر نظامی بسیار ضعیف است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها مانند تار عنکبوت هستند، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها باید بدانند در برابر اراده قوی ملت ایران هرگونه اقدامی انجام دهند زمین‌گیر خواهند شد.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه از همه فرماندهان و نیروهای زمینی و هوایی و دریای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که توانسته‌اند هواپیمای جاسوسی آمریکا را به دام بیندازند، تقدیر و تشکر کرد.

وی در ادامه از حضور حماسی و بی‌نظیر مردم لرستان در استقبال از ضریح امام حسین(ع)‌ تقدیر و تشکر کرد و گفت: مردم لرستان در استقبال از ضریح سیدالشهدا(ع) سنگ تمام گذاشتند و آن عشق ذاتی و درونی نسبت به امام حسین(ع) را به نمایش گذاشتند.

حجت‌الاسلام میرعمادی گفت: این استقبال بی‌نظیر نشانه عمق محبت، معرفت و ارادت قلبی مردم لرستان نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت و به‌ویژه سیدالشهدا(ع) است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان یادآور شد:‌ صحنه‌هایی که مردم لرستان در استقبال از ضریح امام حسین(ع)‌ خلق کرده‌اند در تاریخ نمونه ندارند و باید مستندسازان بیایند این حرکات بزرگ را به تصویر بکشند.

وی افزود: مردم لرستان ثابت کردند مردمی ولایتمدار و عاشق به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستند و ثابت کردند که تا پای جان از حریم ولایت دفاع می‌کنند.

حجت‌اسلام میرعمادی تصریح کرد: ‌این حماسه ثابت کرد که هیچ چیز نمی‌تواند این مردم را از ولایت جدا کند.

وی در ادامه از همه مردم لرستان، شهر و روستا و به‌ویژه استاندار لرستان که از اولین نقطه مرزی لرستان تا آخرین نقطه مرزی این استان ضریح امام حسین(ع) را هدایت کردند، تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه از صدا و سیما، رسانه‌ها و مطبوعات لرستان در پوشش اخبار استقبال از ضریح سیدالشهدا(ع) در این استان و همچنین از نیروهای نظامی، انتظامی، بسیج و نیروهای امنیتی تشکر کرد.

وی در ادامه به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: این شورا به فرمان حضرت امام راحل تشکیل شد و به عنوان روز جهانی حقوق بشر هم نام‌گذاری شده است.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: مسئله فرهنگ از مسائل مهم جامعه است به طوری که به تعبیر مقام معظم رهبری شاکله معنویت و هویت ملت‌ها به فرهنگ‌ بستگی دارد.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: مسئله فرهنگ در انقلاب اسلامی در دین ما به عنوان اصل مهم و اساسی یاد می‌شود.

نماینده ولایت فقیه در لرستان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی براینکه اگر فرهنگ اصلاح شود همه مشکلات حل می‌شود، گفت: مقام معظم رهبری فرمود علاج مشکلات این کشور چیزی جز اصلاح فرهنگ نیست.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه ویرانی فرهنگی نشانه ویرانی همه چیز است، گفت: متأسفانه ما در استان لرستان شاهد تعلل و ریاکاری در مسئله فرهنگی هستیم.

حجت‌الاسلام میرعمادی خاطرنشان کرد: با توجه به بودجه کلان فرهنگی که دولت برای استان لرستان اختصاص داده است متأسفانه شاهد هیچگونه تحول فرهنگی در لرستان نیستیم.

وی با بیان اینکه هیچ تحول فرهنگی در لرستان به وجود نیامده است، گفت: همه دست‌اندرکاران فرهنگی، مطبوعاتی، روزنامه‌نگاران و خبرگزاری‌ها از این وضعیت گله‌مند هستند چراکه توان ادامه چاپ نشریه خود را ندارند.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه ادامه این روند باعث تأسف است، گفت: باید به اصلاح فرهنگی بپردازیم چراکه اگر وضعیت فرهنگ نابسامان باشد همه چیز نابسامان می‌شود.

وی در ادامه تأکید کرد: اگر اصلاحی صورت نگیرد مجبور می‌شویم بعضی از حقایق را برای مردم بازگو کنیم چراکه مسئله فرهنگ اساس جامعه است.

میرعمادی یادآور شد: هیچگونه سهل‌انگاری و تعلل و سستی را در امر فرهنگ نمی‌پذیریم.

وی در ادامه به سالروز شهادت امام زین‌العابدین و همچنین شهادت آیت‌الله دستغیب اشاره کرد و این ایام را تسلیت گفت.