تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

ملکشاهی : بازداشتها باید زیر نظر سازمان زندان‌ها باشد

  • کد خبر : 13894
  • 19 آذر 1391 - 21:45

    به گزارش میرملاس نیوز به نقل از خانه ملت ؛ الهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال ، گفت: در زندانهای کشور به طور جدی با مشکل ظرفیت  زندانها روبرو هستیم ؛ تعداد زندانی ها نسبت به جمعیت کشورمان زیاد است و ما […]

 

 

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از خانه ملت ؛ الهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال ، گفت: در زندانهای کشور به طور جدی با مشکل ظرفیت  زندانها روبرو هستیم ؛ تعداد زندانی ها نسبت به جمعیت کشورمان زیاد است و ما به ازای هر صد هزار نفر جمعیت ، تقریبا ۲۸۰ نفر زندانی داریم  که متوسط جهانی به ازای هر صد نفر ۱۵۷ نفر است و وقتی جمعیت زندانی ها زیاد باشد ، بالتبع مشکلات زیاد خواهد بود.
 

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی افزود: گنجایش زندانهای ما خدمات دهی به زندانیان با شرایط فعلی با مشکل روبروست ،  هر چند مسئولین زندان ها و قوه قضاییه نهایت تلاش خود را می کنند تا بتوانند سرویس رسانی بهتری داشته باشند.

 
نماینده مردم کوهدشت افزود: همه زندانها و بازداشتگاه ها باید تحت نظر و پوشش سازمان زندانها باشند ، چه زندانهای زیر مجموعه سازمان زندانها و چه بازداشگاه ها ی انتظامی ؛ این یک قانون و تاکید است که همه بازداشتگاه ها باید تحت پوشش سازمان زندانها باشد.

 
وی افزود:  نظارت بر زندانها باید نظارت بیشتری باشد ، ولی طبیعتا اگر در زندان اتفاقی بیفتد ، همانند بیرون زندان ، قوه قضاییه رسیدگی می کند و اگر در زندان اتفاق و جرمی رخ می دهد دستگاه قضایی به صورت جدی عکس العمل نشان داده و سریعا رسیدگی می کند.

 
رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت: هر آنچه که تحت عنوان بازداشت اتفاق می افتد ، باید زیر نظر سازمان زندان ها باشد و اگر زیر نظر سازمان زندانها نباشد ، غیر قانونی است و کمیسیون امنیت ملی مجلس هم این مسائل را بررسی می کند ، اما معتقدم در حال حاضر ، اینکه بازداشتگاهی خارج از نظارت زندان باشد بعید است .

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=13894

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. با سلام خدمت آقای ملکشاهی

    خواهشمند است با توجه به این که شما رییس کمیسیون قضایی هستید و سالها نیز تجربه کار در دستگاه قضایی دارید لطف کنید بر مردم کوهدشت منت بنهید و پیگیر ساخت یک زندان شوید تا مردمان ما برای ملاقات با فرزندانشان این همه هزینه جانی و مالی متقبل نشوند.از شما عاجزانه این درخواست را دارم.البته اگر دون شنا شما نیست.
    با سپاس

  2. باسلام وخدا قوت .لازم است از لحاظ ادبی به جای واژه زندان از اصطلاح سازمان تربیت واصلاح استفاده کنیم ودر سر در زندانها نیز نوشته شده است .

  3. فعلا که ما مردم کوهدشت ازلحاظ رفاه اجتماعی وضعیتی بهتر از بازداشتگاه نداریم حالا یا زیرنظر سازمان یابالای نظرش . به عنوان مثال اکثر بازداشتیها بیکارند وهکذا مردم کوهدشت نیز هم ! بقیه را خودتان بنویسید آخه مگه من بیکارم؟

  4. بعضیا الان نطقشون باز شده یادتون رفته این عقب ماندگی مال نماینده های قبلی و تعصبات بیجای خودمونه

    • حسن عزیز کسی نگفته عقب ماندگی های کوهدشت مسئولش ملکشاهی است.یک درخواست منطقی کردیم با توجه به سوابق ایشان.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.