- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

ملکشاهی : بازداشتها باید زیر نظر سازمان زندان‌ها باشد

 

 

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از خانه ملت ؛ الهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال ، گفت: در زندانهای کشور به طور جدی با مشکل ظرفیت  زندانها روبرو هستیم ؛ تعداد زندانی ها نسبت به جمعیت کشورمان زیاد است و ما به ازای هر صد هزار نفر جمعیت ، تقریبا ۲۸۰ نفر زندانی داریم  که متوسط جهانی به ازای هر صد نفر ۱۵۷ نفر است و وقتی جمعیت زندانی ها زیاد باشد ، بالتبع مشکلات زیاد خواهد بود.
 

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی افزود: گنجایش زندانهای ما خدمات دهی به زندانیان با شرایط فعلی با مشکل روبروست ،  هر چند مسئولین زندان ها و قوه قضاییه نهایت تلاش خود را می کنند تا بتوانند سرویس رسانی بهتری داشته باشند.

 
نماینده مردم کوهدشت افزود: همه زندانها و بازداشتگاه ها باید تحت نظر و پوشش سازمان زندانها باشند ، چه زندانهای زیر مجموعه سازمان زندانها و چه بازداشگاه ها ی انتظامی ؛ این یک قانون و تاکید است که همه بازداشتگاه ها باید تحت پوشش سازمان زندانها باشد.

 
وی افزود:  نظارت بر زندانها باید نظارت بیشتری باشد ، ولی طبیعتا اگر در زندان اتفاقی بیفتد ، همانند بیرون زندان ، قوه قضاییه رسیدگی می کند و اگر در زندان اتفاق و جرمی رخ می دهد دستگاه قضایی به صورت جدی عکس العمل نشان داده و سریعا رسیدگی می کند.

 
رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت: هر آنچه که تحت عنوان بازداشت اتفاق می افتد ، باید زیر نظر سازمان زندان ها باشد و اگر زیر نظر سازمان زندانها نباشد ، غیر قانونی است و کمیسیون امنیت ملی مجلس هم این مسائل را بررسی می کند ، اما معتقدم در حال حاضر ، اینکه بازداشتگاهی خارج از نظارت زندان باشد بعید است .