- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

دستور رئیس جمهور برای احداث خودروسازی کوهدشت صادر شد

 

 

 

 به گزارش میرملاس نیوز ؛ نماینده مردم شهرستان کوهدشت  از دستور رئیس جمهور برای احداث خودروسازی کوهدشت خبر داد.

الهیار ملکشاهی با اشاره به ملاقات با رئیس جمهور و طرح مسائل استان و شهرستان کوهدشت، اظهار داشت: در این جلسه دستور رئیس جمهور برای اجرایی شدن خودروسازی کوهدشت گرفته شد.

وی با بیان اینکه خودروسازی کوهدشت دارای مصوبه دولت است، بیان داشت: متاسفانه تاکنون با توجه به اینکه گفته می شد اجرای آن در کوهدشت توجیه ندارد اقدامی برای اجرای این مصوبه انجام نشده بود.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این راستا رایزنیهای لازم با وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز انجام شده است، عنوان کرد: در دیدار با رئیس جمهور نیز دکتر احمدی نژاد دستور محکمی برای اجرای این پروژه دادند.

ملکشاهی ادامه داد: همچنین در این راستا با همراهی استاندار لرستان و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان جلسه ای با مدیر توسعه و گسترش وزارت صنعت و معدن و معاون ایران خودرو داشتیم.

وی با بیان اینکه ظرف هفته های آینده مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بررسی زمین و محل احداث خودروسازی به لرستان سفر می کنند، یادآور شد: امید می رود با نهایی شدن این پروژه بتوان شاهد ایجاد صنعت خودروسازی در کوهدشت بود.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از پیگیریهای استاندار لرستان برای اجرای این پروژه تقدیر کرد و گفت: راه اندازی صنعت خودروسازی در کوهدشت می تواند ظرفیت خوبی در حوزه تولید و اشتغال باشد.

ملکشاهی با بیان اینکه این صنعت در ابتدا با ظرفیت ۵۰ هزار دستگاه در سال ایجاد می شود، عنوان کرد: خودروسازی کوهدشت می تواند زمینه ساز رشد سرمایه گذاری صنعتی در این شهرستان باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دیگر پیگیریهای صورت گرفته در دیدار با رئیس جمهور اشاره کرد و بیان داشت: در این دیدار پیرامون اوضاع اشتغال در لرستان و وضعیت بیکاری جوانان به شکل ویژه صحبت کردم.

ملکشاهی با بیان اینکه رئیس جمهوری نیز رویکرد مثبتی در زمینه کمک به لرستان داشتند، یادآور شد: در این راستا نامه ای نوشتیم تا در پی اجازه ای که اخیرا برای استخدام به استانداریها داده شده سقف حداکثری برای این استان قائل شوند.

وی با بیان اینکه در این استخدام حداقل هزار و حداکثر چهار هزار نفر سهمیه برای استانهای مختلف در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: در این دیدار موافقت رئیس جمهور برای دادن سهمیه حداکثری استخدام به لرستان یعنی چهار هزار نفر را جلب کردیم.

 

توضیحاتی پیرامون خبر فوق  : 

ضمن تشکر از زحمات نماینده محترم شهرستان کوهدشت لازم است چند نکته یادآوری شود :   ١-مصوبه ای که می فرمایید توجیه نداشته چگونه در هیات دولت که رییس جمهور و همه وزرا در آن حضور دارند مصوب شده  است ؟!  ٢- نماینده محترم شهرستان، همه باید قدر مصوبات کاغذى را بدانیم چون قابل پیگیرى و اجرا هستند ٣-از زحمات طاقت فرساى نماینده پیشین هم باید تشکر کرد چون این مصوبه ممتاز در زمان ایشان اخذ شد و ما اکنون با اعتراضات مردمى و اطلاع رسانی رسانه ها و  همچنین کمک هاى اخیر جنابعالی ادامه دهنده مسیر توسعه و آبادانی سالهای اخیر هستیم ، امیدواریم با اجرایی شدن مصوبات دیگر دولت از جمله خط آهن ، بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی ، سد معشوره ، پتروشیمی و دانشگاه ملی شاهد شکوفایی و آبادانی این دیار باشیم و برچسب تاریخی محرومیت را برای همیشه به فراموشی بسپاریم…