تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
11

فاضلاب شهر الشتر به صورت سنتی دفع می شود/ ضرورت احداث تصفیه خانه

  • کد خبر : 14037
  • 21 آذر 1391 - 8:42

  به گزارش میرملاس نیوز؛ مدیر عامل آبفا شهری لرستان گفت: هم اکنون فاضلاب این شهر به صورت سنتی دفع می شود که این امر در دراز مدت موجب به وجود آمدن معضلات بهداشتی و زیست محیطی خواهد شد. به نقل از مهر، مهدی اکبریان عصر دوشنبه در رابطه با روند اجرای پروژه های آب […]

 

به گزارش میرملاس نیوز؛ مدیر عامل آبفا شهری لرستان گفت: هم اکنون فاضلاب این شهر به صورت سنتی دفع می شود که این امر در دراز مدت موجب به وجود آمدن معضلات بهداشتی و زیست محیطی خواهد شد.

به نقل از مهر، مهدی اکبریان عصر دوشنبه در رابطه با روند اجرای پروژه های آب و فاضلاب به خبرنگاران رسانه های گروهی گفت: امسال ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث و تکمیل طرح های آب و فاضلاب در این استان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه اختصاص این اعتبار برای احداث و تکمیل پروژه های آب و فاضلاب در مناطق مختلف شهرهای استان است، بیان داشت: از این میزان اعتبار تاکنون ۷۲ میلیارد ریال آن دریافت شده است.

مدیر عامل آبفا شهری لرستان ادامه داد: از اعتبار دریافتی یاد شده ۲۷ میلیارد به بخش آب و ۴۵ میلیارد ریال به بخش فاضلاب اختصاص یافته است.

اکبریان در خصوص محل تامین اعتبارات سال ۹۱ نیز یادآور شد: بخشی از اعتبارات ما از محل ملی – استانی است که طرح های فاضلاب ۹ شهر استان و آبرسانی به شهر خرم آباد از جمله این طرح ها است.

وی به روند اجرای شبکه توزیع و انتقال فاضلاب شهر الشتر اشاره کرد و بیان داشت: پروژه فاضلاب شهر الشتر در سال ۸۱ شروع شده و تا به حال پیشرفت ۹۵ درصد در اجرای شبکه توزیع و انتقال داشته است.

مدیر عامل آبفا شهری لرستان با بیان اینکه تصفیه خانه فاضلاب شهر الشتر نیز در زمینی به مساحت ۳۱ هکتار احداث می شود، یادآور شد: عملیات حصارکشی این تصفیه خانه انجام شده است که به محض دریافت اعتبارات مورد نظر و بازنگری مجدد طرح برای انطباق با تجهیزات و امکانات تولید داخل، عملیات اجرایی آن شروع می شود.

اکبریان همچنین در خصوص مشخصات پروژه تصفیه خانه فاضلاب الشتر گفت: تصفیه خانه فاضلاب الشتر دارای دو مدول با فرآیند لجن فعال است و افق طرح، برای جمعیت ۲۵ سال آینده این شهر در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: اعتبار برآورد شده برای این پروژه ۳۰۰ میلیارد ریال است که از محل اعتبارات عمرانی یا مشارکت غیر دولتی تامین خواهد شد.

مدیر عامل آبفا شهری لرستان با یادآوری اینکه در حال حاضر جمعیت شهر الشتر حدود ۳۵ هزار نفر است، بیان داشت: هم اکنون فاضلاب این شهر به صورت سنتی دفع می شود که این امر در دراز مدت موجب به وجود آمدن معضلات بهداشتی و زیست محیطی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=14037

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.