- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

۸۰۰ زن سرپرست خانوار کوهدشتی خدمات بیمه‌ای کمیته امداد دریافت کردند

 

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان کوهدشت گفت: طی سال جاری ۸۰۰ زن سرپرست خانوار کوهدشتی تحت پوشش خدمات بیمه‌ای کمیته امداد قرار گرفتند.

سید صمد موسوی طی گفتگویی اظهار داشت: کمیته امداد شهرستان کوهدشت سالانه خدمات مختلفی را در حمایت از جامعه هدف این نهاد ارائه می دهد.

وی با اشاره به اینکه خدمات حمایتی کمیته امداد در قالب سرفصل‌های مختلف حمایتی ارائه می‌شود، افزود: خدمات بهداشتی، درمانی، فرهنگی و آموزشی از جمله اقداماتی است که کمیته امداد کوهدشت در حمایت از مددجویان این نهاد ارائه می‌دهد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان کوهدشت در ادامه با بیان اینکه خدمات درمانی کمیته امداد کوهدشت در قالب تامین بیمه مددجویان انجام می‌شود، یادآور شد: کمیته امداد کوهدشت با شناسایی مجریان طرح‌های اشتغال موفق و همچنین زنان سرپرست خانوار اقدام به معرفی آنها به بیمه تامین اجتماعی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در هشت ماهه نخست سالجاری ۷۹۶ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت از خدمات بیمه‌ای کمیته امداد کوهدشت بهره‌مند شده‌اند، افزود: برای بیمه این تعداد مددجو مبلغ ۵۱۸ میلیون ریال هزینه شده است.

موسوی همچنین با اشاره به اینکه از دیگر خدمات بهداشتی قابل ارائه توسط کمیته امداد اعطای سبدهای غذایی به مددجویان است، بیان داشت: سبدهای غذایی که کمیته امداد در حمایت از خانواده‌های تحت حمایت این نهاد اعطا می‌کند، شامل مواد غذایی غنی به منظور رفع سوء تغذیه در مددجویان است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان کوهدشت در بخش دیگری از سخنان خود به دیگر خدمات این نهاد طی سالجاری اشاره کرد و از پرداخت ۷۰۰ میلیون ریال وام کارگشایی به مددجویان کمیته امداد شهرستان کوهدشت خبر داد.

موسوی با اشاره به اینکه پرداخت وام‌های کارگشایی یکی از اقدامات کمیته امداد در راستای حل مشکلات مددجویان است، افزود: خوشبختانه با تدبیری که توسط این نهاد انجام شده است، وام‌های کارگشایی در زمان‌هایی که مددجویان نیازهای فوری دارند، موجب حل مشکلات ضروری آنها می شود.

وی با اشاره به اینکه وام‌های کارگشایی کمیته امداد برای حل مشکلات مددجویان در سر فصل‌های مختلف حمایتی پرداخت می‌شود، یادآور شد: حل مشکلات درمانی، بهداشتی، فرهنگی و تحصیلی از نتایج پرداخت وام‌های کارگشایی به مددجویان است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان کوهدشت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سایر اقدامات انجام شده توسط کمیته امداد این شهرستان در هشت ماهه نخست امسال افزود: در این مدت قریب به یک میلیارد ریال اعتبار به منظور حل مشکلات عمرانی مددجویان این نهاد هزینه شده است.

موسوی افزود: خدمات عمرانی به مددجویان در قالب ساخت مسکن از جمله پرداخت وام و یا معرفی مددجویان برای مسکن مهر، تعمیر اعم از تعمیرات کلی و جزئی و بهسازی واحدهای مسکونی مددجویی به آنان ارائه می شود.مهر