- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

۳۰ هزار لرستانی از صندوق تامین اجتماعی، مستمری دریافت می‎کنند/کوهدشت و شعبه یک خرم آباد بیشترین دریافت بدهی

[1]

 

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان گفت: کارفرمایانی که نتوانند دیون خود را پرداخت کنند، موظف هستند دیون کارگر و تأمین اجتماعی را پرداخت کنند.

 شهناز حمزه‎لویی افزود: در لرستان ۳۰ هزار نفر مستمری‌بگیر داریم که تنها ۴۵۰۰ نفر آنها جز مشاغل سخت و زیان‎آور هستند و این مهم روندی افزایشی دارد.

 وی در خصوص عدم پرداخت دیون از سوی کارفرمایان به صندوق تأمین اجتماعی استان، گفت: چنانچه کارفرمایانی نتوانند دیون خود را پرداخت کنند، موظف هستند دیون کارگر و تأمین اجتماعی را پرداخت کنند.

 مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان ادامه داد: شهرداری‎ها به صندوق مراجعه کردند و هیچ‎گونه درخواست پرداخت نقدی نداشته‎اند و درخواست‎های آنها در قالب تهاتر بوده است.

 وی اضافه کرد: نیاز است که کارشناسان دادگستری و حوزه ستادی مشخص کنند که آیا اموال و زمین‎هایی که شهرداری در قالب تهاتر به ما می‎دهند، بدهی‎های معوق‎شان را به صندوق تأمین می‎کند یا نه.

 مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان با بیان اینکه اداره کل تأمین اجتماعی استان یک سازمان عمومی غیردولتی است که در تأمین منابع باید روی پای خود بایستد، بیان کرد: در طرح بخشودگی جرائم بیشترین حجم مراجعه‌کنندگان مربوط به بیمه رانندگان بوده که شهرستان کوهدشت و شعبه یک خرم‎آباد بیشترین دریافت بدهی را داشتند.

 حمزه‎لویی گفت: تمام کسانی که قبل از بخشودگی جرائم تقاضای تقسیط دادند، می‎توانند دوباره تقاضا دهند و وضعیت آنها را تبدیل به حال کنیم تا از قانون بخشودگی جرائم برخوردار شوند.

 وی یادآور شد: در حال حاضر تمام کارگاه‎های بدحساب را در استان شناسایی کردیم و کنار آمدن با آنها صرفاً به دلیل وضعیت اقتصادی‎شان و ادامه حیات اقتصادی کارگاه‎هاست؛ کارفرمایان با یک برنامه‎ریزی اقتصادی می‎توانند نسبت به رفع بحران اقدام کنند.

 مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان تأکید کرد: تاکنون ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان وصولی داشتیم که بنابر طرح بخشودگی جرائم کارفرمایان دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مشمول بخشودگی جرایم شده است.