تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
6

اتفاقات عجیب و غریب فوتبال لرستان

  • کد خبر : 14144
  • 22 آذر 1391 - 11:50

اتفاقات عجیب و غریب فوتبال لرستان / چرا از فوتبال لذت نمی‎بریم؟!


 

مهران مریدی/ میرملاس نیوز :

 

اتفاقات عجیب و غریب فوتبال لرستان
چرا از فوتبال لذت نمی‎بریم؟!

از فوتبال به‎عنوان معجزه قرن نام برده می‎شود و خیلی از علاقه‎مندان این رشته پرطرفدار ورزشی با پیروزی تیم‎های مورد علاقه‎شان شاد و با ناکامی آن ناراحت می‎شوند. فوتبال در همه جای دنیا به‎عنوان وسیله‎ای برای لذت بردن است و جادویی بوده که نیاز به جادوگر ندارد. فوتبال ابزاری برای نزدیک شدن دل‎ها به همدیگر است و مرزها را زیر پا می‎گذارد.

فوتبال را باید در نگاه پسر بچه‎ای سرطانی دید که به کاسیاس پنالتی زد تا با این لذت بمیرد و یا پسرک معلولی که از برزیل تا نیوکمپ رفت برای اینکه مسی را ببیند و با کودکانی که در لاماسیا (مدرسه فوتبال بارسلونا) بودند، بدود.

تونی‎اولیویرا سرمربی پرتغالی تراکتورسازی تبریز می‎گوید: «وقتی صلح نباشد فقر هم هست، همین‎طور جنگ، ولی فوتبال جنگ نیست. فوتبال مکانی است که هوادارانش باید از آن لذت ببرند.»

اما این معجزه در فوتبال استان ما فقط ناراحتی و تفرقه دارد. فوتبال در لرستان با بقیه جاها خیلی تفاوت دارد و ما به‎ندرت از معجزه قرن لذت می‎بریم. شاید مهم‎ترین لذتی که مردم لرستان از فوتبال در سال‎های اخیر نصیب‎شان شده، صعود حماسی گهر به لیگ برتر بود اما خیلی زود این شادی جای خودش را به ناراحتی داد.

تیمی که باید نماد اتحاد و وحدت لرستانی‎ها می‎شد، بنا به گفته خیلی‎ها تبدیل به سمبل تفرقه شده و شکافی بین مردم استان ایجاد کرده که شاید حتی طرفداران دو آتیشه تیم‎های شهر منچستر هم اینقدر با هم اختلاف نداشته باشند، تیمی که هنوز نتوانسته یک دیدار رسمی را در لرستان برگزار کند و همیشه سر این موضوع دعواست! شاید برگزاری یک دیدار خانگی گهر در دورود خیلی لذت‎بخش و رویایی باشد.

از طرفی دیگر ما به جای اینکه دنبال برد و باخت تیم‎های استان‏مان در لیگ‎های دسته دوم و سوم باشیم، باید افتخار کنیم که این تیم‎ها در زمین حاضر شوند و نتیجه برای‎مان زیاد مهم نیست. اگر این تیم‎ها منحل نشوند و تا آخر در لیگ بمانند بازهم لذت‎بخش است اما هر روز می‎شنویم که یکی از این تیم‎ها انصراف داده است.

فوتبالی که هدایتی تیم داتیس را می‌‎خرد، اما عده‎ای داخل استان رأی او را می‎زنند. فوتبالی که مالکان باشگاه‎های خصوصی دائم از مشکلات مالی حرف می‎زنند و یک در میان در زمین حاضر نمی‎شوند و سبب می‎شوند که آبروی استان به تاراج برود! فوتبالی که گهر لقب «عجیب‎ترین تیم تاریخ لیگ برتر»را یدک می‎کشد و همیشه یکی از آیتم‎‎های ثابت برنامه‎های ورزشی و مضحکه شدن است. فوتبالی که داستان‎های عجیب و غریب زیادی دارد و کاسه چه کنم،چه کنم دست اهالی آن بارها مشاهده شده است. فوتبالی که این‎گونه پیش می‎رود، چه لذتی می‎تواند داشته باشد؟

در این خصوص رئیس هیأت فوتبال لرستان به ما گفت: «از وقتی که پول و ارقام نجومی به فوتبال آمده، لرستان در این رشته ورزشی پیشرفت آنچنانی نداشته است.»

حیدر بهاروند با تأکید بر پتانسیل بالای فوتبال در این استان خاطرنشان کرد: «متأسفانه همه تیم‎های فوتبال لرستان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‎کنند و این مشکل مهمترین حریف تیم‎های استان ماست.»

وی تصریح کرد: «به سبب مشکل مالی تیم‎های لرستانی، در چند دیدار این فصل لیگ‎های دسته ۲و۳ فوتبال کشور، به زمین نرفته‎اند و پرونده داتیس خرم‎آباد هم‎اکنون در کمیته انضباطی است و شاید رای به منحل شدن این تیم بدهند.»

بهاروند با اشاره به عدم برگزاری دیدارهای خانگی گهر در دورود تأکید کرد:«تمام تلاش‎مان را می‎کنیم تا دیدارهای گهر در استان برگزار شود، اما هنوز این مهم بنا به دلایلی محقق نشده است.»

وی ادامه داد: «برای اینکه مردم از فوتبال لذت ببرند دست به هر کاری می‎زنیم و از هیچ تلاشی دریغ نمی‎کنیم.»

ای کاش سال فوتبالی فصل قبل چند سال ادامه می‎داشت و شیرینی فوتبال را برای مدتی طولانی می‎چشیدیم نه اینکه به‎زودی این مزه شیرین به گس تبدیل شود.

ما هم سعی می‎کنیم با قعرنشینی گهر و برگزار نشدن دیدارهای این تیم دراستان، منحل شدن زوج و فرد داتیس، دارتاک و اتحاد الشتر به سبب مشکلات عدیده مالی و سایر معضلاتی که فوتبال استان‎مان دارد، در کنار فوتبال‎دوستان لذت ببریم!

هر چند فوتبال در لرستان ریشه‎دار است اما لذت نبردن ما از این رشته مهیج ورزشی جای تعجب ندارد و از ماست که بر ماست.

راستی روزی می‎رسد که ما هم طعم واقعی و ادامه‎دار فوتبال را بچشیم؟!

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=14144

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. شتر درخواب بیند

  2. واقعن
    چرا دیگر از فوتبال لذت نمی بریم؟

  3. چرا سرقت لوازم خودرو در خرم آباد زیاد شده است؟
    چرا؟

  4. کاشکی آبرومون نره لذت نمیخوایم.

  5. خب تیمی که در داخل استان با خودشون درگیره چطور باید موفق بشه و لذت ببریم…اینجا نیستین که نظاره گر لذت بردن هواداران و مردم تبریز باشین و به قول خودشون یاشاسین تراختور

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.