- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

اتفاقات عجیب و غریب فوتبال لرستان

[1]

 

مهران مریدی/ میرملاس نیوز :

 

اتفاقات عجیب و غریب فوتبال لرستان
چرا از فوتبال لذت نمی‎بریم؟!

از فوتبال به‎عنوان معجزه قرن نام برده می‎شود و خیلی از علاقه‎مندان این رشته پرطرفدار ورزشی با پیروزی تیم‎های مورد علاقه‎شان شاد و با ناکامی آن ناراحت می‎شوند. فوتبال در همه جای دنیا به‎عنوان وسیله‎ای برای لذت بردن است و جادویی بوده که نیاز به جادوگر ندارد. فوتبال ابزاری برای نزدیک شدن دل‎ها به همدیگر است و مرزها را زیر پا می‎گذارد.

فوتبال را باید در نگاه پسر بچه‎ای سرطانی دید که به کاسیاس پنالتی زد تا با این لذت بمیرد و یا پسرک معلولی که از برزیل تا نیوکمپ رفت برای اینکه مسی را ببیند و با کودکانی که در لاماسیا (مدرسه فوتبال بارسلونا) بودند، بدود.

تونی‎اولیویرا سرمربی پرتغالی تراکتورسازی تبریز می‎گوید: «وقتی صلح نباشد فقر هم هست، همین‎طور جنگ، ولی فوتبال جنگ نیست. فوتبال مکانی است که هوادارانش باید از آن لذت ببرند.»

اما این معجزه در فوتبال استان ما فقط ناراحتی و تفرقه دارد. فوتبال در لرستان با بقیه جاها خیلی تفاوت دارد و ما به‎ندرت از معجزه قرن لذت می‎بریم. شاید مهم‎ترین لذتی که مردم لرستان از فوتبال در سال‎های اخیر نصیب‎شان شده، صعود حماسی گهر به لیگ برتر بود اما خیلی زود این شادی جای خودش را به ناراحتی داد.

تیمی که باید نماد اتحاد و وحدت لرستانی‎ها می‎شد، بنا به گفته خیلی‎ها تبدیل به سمبل تفرقه شده و شکافی بین مردم استان ایجاد کرده که شاید حتی طرفداران دو آتیشه تیم‎های شهر منچستر هم اینقدر با هم اختلاف نداشته باشند، تیمی که هنوز نتوانسته یک دیدار رسمی را در لرستان برگزار کند و همیشه سر این موضوع دعواست! شاید برگزاری یک دیدار خانگی گهر در دورود خیلی لذت‎بخش و رویایی باشد.

از طرفی دیگر ما به جای اینکه دنبال برد و باخت تیم‎های استان‏مان در لیگ‎های دسته دوم و سوم باشیم، باید افتخار کنیم که این تیم‎ها در زمین حاضر شوند و نتیجه برای‎مان زیاد مهم نیست. اگر این تیم‎ها منحل نشوند و تا آخر در لیگ بمانند بازهم لذت‎بخش است اما هر روز می‎شنویم که یکی از این تیم‎ها انصراف داده است.

فوتبالی که هدایتی تیم داتیس را می‌‎خرد، اما عده‎ای داخل استان رأی او را می‎زنند. فوتبالی که مالکان باشگاه‎های خصوصی دائم از مشکلات مالی حرف می‎زنند و یک در میان در زمین حاضر نمی‎شوند و سبب می‎شوند که آبروی استان به تاراج برود! فوتبالی که گهر لقب «عجیب‎ترین تیم تاریخ لیگ برتر»را یدک می‎کشد و همیشه یکی از آیتم‎‎های ثابت برنامه‎های ورزشی و مضحکه شدن است. فوتبالی که داستان‎های عجیب و غریب زیادی دارد و کاسه چه کنم،چه کنم دست اهالی آن بارها مشاهده شده است. فوتبالی که این‎گونه پیش می‎رود، چه لذتی می‎تواند داشته باشد؟

در این خصوص رئیس هیأت فوتبال لرستان به ما گفت: «از وقتی که پول و ارقام نجومی به فوتبال آمده، لرستان در این رشته ورزشی پیشرفت آنچنانی نداشته است.»

حیدر بهاروند با تأکید بر پتانسیل بالای فوتبال در این استان خاطرنشان کرد: «متأسفانه همه تیم‎های فوتبال لرستان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‎کنند و این مشکل مهمترین حریف تیم‎های استان ماست.»

وی تصریح کرد: «به سبب مشکل مالی تیم‎های لرستانی، در چند دیدار این فصل لیگ‎های دسته ۲و۳ فوتبال کشور، به زمین نرفته‎اند و پرونده داتیس خرم‎آباد هم‎اکنون در کمیته انضباطی است و شاید رای به منحل شدن این تیم بدهند.»

بهاروند با اشاره به عدم برگزاری دیدارهای خانگی گهر در دورود تأکید کرد:«تمام تلاش‎مان را می‎کنیم تا دیدارهای گهر در استان برگزار شود، اما هنوز این مهم بنا به دلایلی محقق نشده است.»

وی ادامه داد: «برای اینکه مردم از فوتبال لذت ببرند دست به هر کاری می‎زنیم و از هیچ تلاشی دریغ نمی‎کنیم.»

ای کاش سال فوتبالی فصل قبل چند سال ادامه می‎داشت و شیرینی فوتبال را برای مدتی طولانی می‎چشیدیم نه اینکه به‎زودی این مزه شیرین به گس تبدیل شود.

ما هم سعی می‎کنیم با قعرنشینی گهر و برگزار نشدن دیدارهای این تیم دراستان، منحل شدن زوج و فرد داتیس، دارتاک و اتحاد الشتر به سبب مشکلات عدیده مالی و سایر معضلاتی که فوتبال استان‎مان دارد، در کنار فوتبال‎دوستان لذت ببریم!

هر چند فوتبال در لرستان ریشه‎دار است اما لذت نبردن ما از این رشته مهیج ورزشی جای تعجب ندارد و از ماست که بر ماست.

راستی روزی می‎رسد که ما هم طعم واقعی و ادامه‎دار فوتبال را بچشیم؟!