تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
9

رسانه ای ترین نماینده در غرب کشور کیست؟

  • کد خبر : 14417
  • 25 آذر 1391 - 20:26

  به گزارش میرملاس نیوز؛ غرب کشور تا پیش از دوران نمایندگی آقای فلاحت پیشه، نماینده مردم اسلام آباد کمتر نماینده ای را به خود دیده بود که در همه مسائل خرد و کلان کشور بتواند صاحب نظر باشد و مسوولان هم بر روی گفته آنان حساب کنند. با پایان مجلس هشتم و سرکار آمدن […]

0 (11)

 

به گزارش میرملاس نیوز؛ غرب کشور تا پیش از دوران نمایندگی آقای فلاحت پیشه، نماینده مردم اسلام آباد کمتر نماینده ای را به خود دیده بود که در همه مسائل خرد و کلان کشور بتواند صاحب نظر باشد و مسوولان هم بر روی گفته آنان حساب کنند. با پایان مجلس هشتم و سرکار آمدن پارلمان نهم، این نماینده که درباره موضوعات مهم اقتصادی، اجتماعی و سیاسی غرب کشور حرف اول را می زد با جسارت و شجاعت تمام آن ها را در مجلس مطرح و پیگیری می کرد، در فهرست نهایی اعضای بهارستان جدید قرار نگرفت.
با این حال، با نگاهی به عملکرد نمایندگان غرب کشور در کمتر از ۶ ماه از فعالیت آنان از دوران مجلس نهم بی درنگ می توان دریافت که این نماینده مردم لرستان است که توانسته بر مسند رسانه ای ترین نماینده غرب کشور تکیه بزند.
متن مصاحبه های ابراهیم آقامحمدی، نماینده مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی با خبرگزاری های معتبر و متعدد داخلی از جمله فارس، ایرنا، ایسنا، مهر و پایگاه های خبری مهم از جمله تابناک و قانون و موج و …. حکایت از اشرافیت وی به موضوعات اقتصادی خرد و کلان کشور و حوزه انتخابیه، سیاسی در بعد داخلی و بین الملل و اجتماعی دارد.
اظهارنظرهای دکتر ابراهیم آقامحمدی عضو کمیسیون امنیت ملی کشور در خصوص مسائل امنیتی کشور، مسائل روز سیاست خارجی ایران ، روابط با کشورهای منطقه ، بهار عربی را در بر می گیرد.
«تغییر دولت، مواضع ضدایرانی واشنگتن را عوض نمی‌کند»: مردم آمریکا از سیاست‌های جنگ‌طلبانه دولتمردان‌شان حمایت و پشتیبانی نمی‌کنند و حاضر نیستند که اقتصاد شان به خاطر سیاست های خصمانه مسئولان دولت آمریکا به خطر بیفتد، از این رو آنها از جنگ استقبال نمی‌کنند. قدرت بازدارندگی و روحیه استقامت ملت ایران و وطن پرستی ایرانیان اجازه هیچ تجاوزی را به دولتمردان آمریکا نمی دهد، همین مسئله عوامل باعث تناقض‌گویی مقامات کاخ سفید شده است.
«ادعاهای واهی غرب مانع پیشرفت ایران نمی‌شود»:غرب به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی با مدعیات خود جنگ نرمی را ضد ایران به راه انداخته‌اند و درصدد هستند تا در راستای پروژه ایران هراسی به نوعی اجماع نظر جهانی ضد ایران دست پیدا کنند ولی افکار عمومی دنیا امروز دیگر متوجه دروغ‌گویی‌های غرب شده و زیر بار ادعاهای سیاستمدارن دولت‌های استکباری نمی‌رود.
«ایران نباید مخاطب خارجی خود را از دست بدهد»:رسانه ابزاری است برای انتقال پیام به دنیا، این درحالی است که غرب تنها به این دلیل که از تاثیر پذیری رسانه‌های ایرانی وحشت دارد اقدام به قطع شبکه‌های ماهواره‌ای می‌کند.بومی شدن صنعت ماهواره از دانش هسته‌ای که ایران امروز مجهز به آن شده سخت‌تر نیست.
«دولت باکو در توهم توطئه به سر می‌برد»:حکومت لائیک آذربایجان وارث حکومت مارکسیستی حزب کمونیست شوروی است و از آنجایی که اساسا با دین در تضاد است، هرگونه فعالیت دینی مردم کشورش را برانداز تلقی می‌کند. اگرچه آذربایجان در گذشته بخشی از خاک جمهوری اسلامی ایران بوده است که به دلیل معاهده‌های ننگین دوره قاجار از ایران جدا شده است، اما سیاست ایران در مواجهه با کشورهای همسایه مبتنی بر حسن همجواری است و سر ناسازگاری و دشمنی با احدی ندارد.
«آمریکا تا زمانی که روی اصول انقلاب ایستاده‌ایم با ما مقابله می‌کند»:آمریکا به دنبال داشتن یک رابطه با حقوق مساوی با ما نیست، آمریکا با تفکر ما، انقلاب و فرهنگ اسلامی ما مشکل دارد و تا زمانی که روی اصول انقلاب بایستیم، آمریکا با ما دوست نخواهد شد.
«انحلال پارلمان مصر کودتا علیه انقلاب مصر است»:با توجه به اینکه اکثریت پارلمان مصر در دست اسلام‌گرایان بوده و همین جمعیت بودند که مصوبه‌ای مبنی بر جلوگیری از ورود عناصر وابسته به رژیم مبارک را در حوزه ریاست جمهوری و ارکان دولت مصر به تصویب رساندند طبیعی بود که نظامیان مصر علیه این اقدام پارلمان مصر کودتا کنند.
امنیت داخلی، ارتباط دولت و مجلس و حاشیه سازی های دولت هم چیزی نیست که آقامحمدی نسبت به آن بی تفاوت بوده باشد:
«مسئولان باید به فرمان رهبری برای حفظ وحدت لبیک گویند»: موضوع وحدت در میان آحاد جامعه به ویژه مسئولین که می‌خواهند وضع مملکت و مردم را به سامان برسانند، یکی از اصول اساسی و اولیه تفکر امام (ره) و رهبری بوده است، به خصو‌ص اکنون که یکی از خواسته‌های جدی رهبری «وحدت میان مسئولین» است. برخی اختلافات موجود در جامعه نشأت گرفته از اختلافات بین مسئولان و کارگزاران نظام در برهه‌های مختلف بوده است، همواره رهبر معظم انقلاب، مسئولین را به این امر مهم دعوت کردند که به جای درگیر شدن با یکدیگر، کار مملکت را انجام دهند ولی ما شاهد برخی از مسائل که در فرهنگ جامعه پذیرفته نیست، بودیم.
«در حال حاضر نباید گفت دولت غیر اصولگراست!»: اینکه چرا مشکلات امروزی بر بازار حاکم شده و گرانی ها به شدت رو به افزایش است، تحت تاثیر چند عامل قرار دارد که قطعا تحریم ها هم از جمله آنها هستند اما از سوی دیگر نشانه های آشکار سو تدبیر هم در وضع موجود به چشم می خورد و تحلیل هایی به گوش می رسد که حکایت از تعلل دوست داران ارتباط با آمریکا در کنترل بازار داشته و از نیت پر رنگ کردن تاثیر تحریم ها در شرایط فعلی سخن به میان می آورد؛ اینقدر که ماجرای مرغ در خردادماه هم به تحریم ها مرتبط شود!بررسی عملکرد دولت، بیش از پیش مسئولیت اصولگرایان را سنگین می کند چرا که آقای احمدی نژاد با پرچم اصولگرایی به صحنه آمده و با حمایت اصولگرایان به جایگاه ریاست جمهوری رسیده است و اگر نقدی بر عملکرد مجموعه تحت امر وی وارد باشد، می بایست نخست توسط اصولگرایان مطرح شود تا جایی که اصولگرایان سکاندار نقد عملکرد رئیس جمهور شوند.
مسائل کلان امنیتی و کشوری باعث نشده نماینده مردم خرم آباد و دورود حوزه انتخابیه خود را فراموش کند:
«لرستان از بیکاری راه آوارگی را در پیش گرفته است»:استان لرستان بیشترین آمار بیکاری را در کشور دارد؛ استانی که رشد جمعیت آن در پنج سال گذشته، ۰٫۴ در صد بوده است. علت اصلی مهاجرت در استان‌های لرستان و ایلام بیکاری است و مردم برای فرار از فقر مهاجرت می‌کنند و به همین دلیل جمعیتشان به دیگر نقاط کشور سرریز شده است. قوم اصیل و ریشه‌دار ایرانی، اکنون حاشیه‌نشین سایر شهرها شده است. نرخ واقعی بیکاری در استان لرستان بین ۳۰ تا ۴۰ درصد است. هیچ سرمایه‌گذاری درستی انجام نشده و دولت باید پاسخ دهد که چه سرمایه گذاری در استان لرستان انجام داده است. برنامه ریزی برای آبادانی لرستان انجام نشده است. تنها در زمان جنگ نام و آوازه لرستان شنیده می‌شد؛ اما پس از جنگ چه توجهی به استان‌های جنگ زده و سایر استانها شده و چه توجهی به لرستان؟ همان چیزهایی که داشته ایم نیز از بین رفته است.کارخانه پارسیلون برای ده میلیارد تومان معطل مانده است. کارخانه ای که بالاتر از هزار نفر نیروی کار داشت به کلی تعطیل شده و در این مدت، کارخانه ای در استان افتتاح نشده است!لرستان چیزی ندارد و با این حال، لرستان را مشمول اصل ۴۴ کرده‌اند؛ جایی که زیرساخت‌های مناسب ندارد، فرودگاه و راه آهن و جاده‌های مناسب ندارد، کدام سرمایه‌گذار حاضر به سرمایه‌گذاری است؟ در شهرهای لرستان حتی هتل مناسب نیست. سرمایه گذار با خود می‌گوید، سرمایه‌گذاری نکردن دولت در این استان حتما دلیلی داشته است. دولت باید وارد شود و لرستان را از حلقه اصل ۴۴ خارج و سرمایه‌گذاری کند. قول‌هایی داده شده است، ولی امیدواریم این قول‌ها نیز مانندوعده‌های گذشته نباشد.
«آقامحمدی وزیر اقتصاد را به مجلس فراخواند»:علت تعلل و بی توجهی بانک ملی به مجتمع عظیم کشت و صنعت لرستان که منجر به تعطیلی این صنعت مهم و کم نظیر گردیده و علاوه بر بیکاری صدها پرسنل این مجتمع صنعتی و همچنین لطمه به تولید ملی گردیده است چیست؟ و اینک نیز ، چرا علیرغم پیگیری های بعمل آمده در راه اندازییا واگذاری آن به شرکت های صلاحیت دار تعلل می شود و جدیت لازم در واگذاری آن نشان داده نمی شود؟
«در تلاشیم ولی کاری از دستمان برنمی‌آید / احمدی نژاد قسم خورد !»:
مشکل بیکاری بزرگ‌ترین مشکل استان لرستان است زیرا کارخانه‌های بزرگ این استان تعطیل شده است و از جمله آن کارخانه کشت و صنعت، یخچال‌سازی و چرم و پوست است و کارخانه‌های جدید هم بوجود نیامده‌اند. در حالی‌که به مردم وعده داده‌ایم به مجلس می‌رویم تا خواسته‌های آنان را که مهمترینش بحث اشتغال است پی‌گیری کنیم ولی متاسفانه دولت همکاری لازم را ندارد لذا به مردم خود در استان لرستان می‌گوییم در تلاشیم ولی کاری از دستمان برنمی‌آید. از دولت خواسته‌ایم حداقل کارخانه‌های موجود را احیا کند و با رایزنی‌هایی در این راه پیمانکاری برای رونق کارخانه‌های کشت و صنعت استان پیدا کرده‌ایم اما بانک ملی به عنوان صاحب و مالک کشت و صنعت منطقه رغبتی برای احیای این کارخانه ندارد. در حالیکه چند هفته پیش در ملاقات با معاون اول رئیس‌جمهور تیمی از دولت مأمور بررسی و کمک به مشکلات استان لرستان شد اما هر چه پی‌گیری وعده‌های دولت می‌شوم فقط گفته می‌شود انشاله درست می‌شود. نمایندگان استان لرستان در پی کسب وقت ملاقات با مقام معظم رهبری هستیم تا درد و دل‌ها و مشکلات خود را به ایشان منتقل کنیم. احمدی‌نژاد در مسجد صاحب الزمان خرم آباد به صاحب نام آن مسجد قسم خورد که محرومیت زدایی را از این استان شروع خواهد کرد حالا پس از این چند سال باید به رئیس جمهور بگویم آقای احمدی‌نژاد! لازم است میزان محرومیت استان لرستان را از قبل ریاست جمهوریتان تاکنون بررسی کنید تا ببیند میزان محرومیت استان لرستان در این مدت کم نشده بلکه بیشتر هم شده است.
«خودرو سازی کوهدشت از لرستان بیرون نمی رود»: در خصوص پی گیری مصوبه خودرو سازی و دیگر پروژهای استان جلسات متعددی با رئیس جمهوری، معاون اول وی، استاندار، انجام گرفته است و مجدانه خواستار اجرای آنها هستیم. حتی اگرمردم کوهدشت و همچنین نماینده این شهرستان تمایلی به ایجاد خودرو سازی درکوهدشتنداشته باشند، مردم لرستان نگران انتقال این پروژه به خارج از استان نباشند چراکه نمایندگان پی گیری های لازم را برای اجرای این پروژه در لرستان انجام داده و به طور حتم خواستار اجرای این پروژه در صورت عدم تمایل اجرای این پروژه در کوهدشت به خرم آباد خواهیم بود. در پی پیگیری های انجام شده قرار شد که معاون اول رئیس جمهور به عنوان رئیس کارگروه توسعه استان لرستان تا قبل از پایان مهر به این استان سفر داشته باشد اما سفر وی به هفته آینده موکول شد.
«بازدید نماینده خرم آباد از اداره کل ورزش و جوانان لرستان»: شایسته نیست قهرمانان تحصیلکرده لرستانی بیکار باشند، متاسفانه برخی از این افتخارآفرینان ناچارند به مشاغلی روی آورند که در شأن و منزلت آن‌ها نیست.
اظهارات آقامحمدی در اولین نطق پس از انتخاب به عنوان نماینده مردم خرم آباد:بیکاری استان ما از۱۹درصد درسال۸۵ به ۸/۲۲درسال ۹۰می رسد آن هم براساس تعریفی که از بیکاری شده که هرکس درهفته یک ساعت مشغول باشدشاغل محسوب می شود و تامل بفرمایید توسعه و اشتغال دراستان چه معنادارد؟، مسولین بزرگوار من نماینده جوانانی هستم که از وضع خسته کننده تعطیلی کارخانجات و بیکاری که دهها سال بابی تفاوتی ازآن گذشتیم و در پیام هایشان حسرت واندوه موج می زند که نمونه ازآن چنین است “امروزبازهم امیدی برای فردایم نیافتم ،بازهم مثل روزهای گذشته بانامیدی ازیافتن کار سپری شد،خدایا امشب خسته ام ازهرشب خسته تر،خدایا می شود از تو خواهش کنم که فردا دیر بیدارم کنی و بگذاری بخوام خوابی به اندازه قیامت ” به راستی سهم ماازصنعت کشورکجاست؟ازآب وکشاورزی کجاست؟سهم جوانان ما از رفع بیکاری و ورزش کشورکجاست؟آن رابایدازچه کسانی مطالبه کنیم چه کسی بایدآن را ازمسئولین که وبه این وظیفه عمل نکرده مواخذه می کرد. جوانان لر،همان جوانان که در سفرها به عنوان سلحشور و غیور نامیده می شدند.درپی کاریابی به شهرهای برخودارمهاجرت میکنند و غیور بودن آنها موردتمسخر دیگران قرارمی گیرد آنها را دریابید و از آوارگی وبیکاری نجاتشان دهید./ماد نیوز

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=14417

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. این اقای محمدزاده شده نخود هر اش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!اقای امین ازادبخت بس کن داداش. خسته شدیم از بس هر کدوم از خبراتو که خوندیم عکس این افا هم بود.اه ه ه ه

  2. آقامحمدی واقعا انتخاب درستی بود اگر مردم سطح انتظاراتشون بالا باشه و فقط دنبال شغل از نماینده نباشن(اونم نگهبانی و کارگری و …) من فکر می کنم ایشون می تونه کارهای زیربنایی و بزرگی برای استان انجام بده…

  3. محمد زاده مگه مال باباتو خورده !
    ببین موضوع با عکس هماهنگ است!
    درود بر امین آزادبخت و محمدزاده و همه کوهدشتی های مهربون!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.