- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

گزارش ویژه/ بعد از کوه های رومشگان؛ برآمدن شعله های آتش از زمین و چاه های آب روستای چم کبود علیا/ اعزام کارشناسان سازمان زمین شناسی کشور به منطقه

به گزارش میرملاس نیوز؛ چند وقتی ست که اهالی روستای چم کبود علیا از توابع بخش مرکزی کوهدشت شاهد آتش گرفتن زمین و آب چاه های کشاورزی در نقاط مختلف اطراف این روستا بوده و همین موضوع آن ها را نگران کرده است.

 

DSC00330 [1]

 

 محمد ضرونی بخشدار مرکزی کوهدشت در گفت و گو با خبرنگار میرملاس نیوز، از حضور نماینده ی زمین شناسی استان و کارشناسان سازمان زمین شناسی کشور در منطقه برای بررسی علت این اتفاق خبر داد. ضرونی دوفرضیه ی اولیه این اتفاق را وجود مواد نفتی و گازی و نیز مواد سوختی ناشی از پوسیدگی گیاهان به علت بستر رودخانه بودن محل عنوان کرد و از تماس خود با نماینده ی شهرستان در مجلس برای پیگیری موضوع خبر داد.

 

DSC00331 [2]

 

 مردم روستای چم کبود علیا و سه آسیابه در فاصله ی پنج کیلومتری کوهدشت این روزها میزبان این اتفاق نادر طبیعی در منطقه ی خود هستند.

و اما میرملاس نیوز در تاریخ ۲۹ فروردین ماه امسال گزارشی دیگر تحت عنوان “ کوههای رومشگان در میان شعله های گاز/ سرمایه ای که یکسال دو شد “منتشر کرد و در آن خواستار توجه جدی مسئولان شهرستان به این سرمایه های طبیعی شد.عکس های این گزارش را در زیر می بینید :

 

 

63775_orig [3]

 63771_orig [4]

63770_orig [5]

63772_orig [6]

این موضوع زمانی اهمیت پیدا می کند که بدانیم شهرستان کوهدشت در کنار پلدختر تنها شهرستان دارای مخازن نفتی استان لرستان است که البته تا کنون از درآمد حاصل از این استخراج ها هیچ بهره ای نبرده است.