- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

الهیار ملکشاهی: حکم زورگیری با سلاح سرد اعدام است

78tgchauhniiot23isg [1]

 

 

 به گزارش میرملاس نیوز؛ اللهیار ملکشاهی با اشاره به سخنان آملی لاریجانی درباره درنظر گرفتن حکم اعدام برای زورگیری با سلاح سرد،به مهر گفت:درباره آنچه رئیس قوه قضائیه عنوان کرده است باید اشاره کنم که همین قوانین موجود ما ظرفیت اجرا را دارد و مشکلی در حوزه قانونی نداریم.

وی افزود:در زورگیری و ایجاد رعب و وحشت درمیان مردم از این طریق فرقی بین کاربرد سلاح گرم و سرد وجود ندارد و هر دوی آن محاربه محسوب می شود.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پاسخ به این سئوال که کمیسیون متبوعش برای قانونگذاری در این حوزه طرحی را به مجلس ارائه خواهد کرد یا خیر؟ گفت: احتیاجی به قانونگذاری در این حوزه وجود ندارد، اما در عین حال اگر طرحی با این موضوع مطرح شود و به امضاء نمایندگان مجلس برسد، حتما آن را بررسی خواهیم کرد.
وی تاکید کرد که بر اساس قانون موجود هرگونه اقدامی که موجب رعب و وحشت مردم شود و نظم اجتماعی را برهم بزند، چه از طریق سلاح گرم و چه از طریق سلاح سرد، می تواند محاربه محسوب شده و حکم اعدام را برای آن جاری کرد.
به گزارش مهر، آیت الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه روز چهارشنبه هفته گذشته در جلسه مسئولان عالی قضایی با تاکید بر ضرورت افزایش سطح امنیت در کشور و با اشاره به بروز جلوه‌هایی از ناامنی در کشور که در رسانه‌‌ها منعکس شده است، گفته بود: وقوع این جنایات و انتشار فیلم آن موجب ناامنی است و هرچند در تمام دنیا این وقایع و حوادث وجود دارد، اما چنین اتفاقاتی در کشور اسلامی ما تکان‌دهنده است و نیروی انتظامی باید دور جدید برخورد با اشرار را آغاز کند.
رئیس قوه قضاییه تاکید کرده بود: حسب موازین شرعی و قانونی مصوب، تفاوتی میان بکارگیری سلاح سرد یا گرم وجود ندارد و در حکم محاربه و مجازات آن نیز اعدام است.
بنا براین گزارش ، چندی قبل فیلمی دو دقیقه ای در فضای مجازی و رسانه ملی منتشر شد که در آن چهار جوان موتور سوار با قمه به یک شهروند در روز در خیابانی حمله کرده و اموال او را ربودند.