تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
7

۳۰ مقاله به دبیرخانه کنگره بزرگداشت شاعر اهل بیت (ع) میرزا شفیع مصدق در الشتر ارسال شد

  • کد خبر : 14629
  • 27 آذر 1391 - 19:52

    به گزارش میرملاس نیوز ، دبیر علمی کنگره بزرگداشت شاعر اهل بیت (ع) میرزا شفیع مصدق گفت: ۳۰ مقاله به دبیرخانه این کنگره در الشتر ارسال شد که قرار است هشت مقاله آن در روز برگزاری کنگره ارائه شود. ˈمسعود فرج الهیˈ روز یکشنبه در گفت و گو با  ایرنا  با اشاره به اینکه […]

IMAGE634911627662967225

 

 

به گزارش میرملاس نیوز ، دبیر علمی کنگره بزرگداشت شاعر اهل بیت (ع) میرزا شفیع مصدق گفت: ۳۰ مقاله به دبیرخانه این کنگره در الشتر ارسال شد که قرار است هشت مقاله آن در روز برگزاری کنگره ارائه شود.

ˈمسعود فرج الهیˈ روز یکشنبه در گفت و گو با  ایرنا  با اشاره به اینکه این کنگره با حضور اساتید برجسته روز ۳۰ آذر سال جاری در شهر الشتر برگزار می شود، افزود: بررسی جایگاه اندیشه ها و باورهای دینی و ولایتمداری عاشورایی میرزا شفیع مصدق و بازشناسی اندیشه ها و باورهای قرآنی و دینی وی از محورهای اصلی این کنگره به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه قرار است هشت مقاله برگزیده در روز برگزاری کنگره در قالب یک کتاب به چاپ برسد، تصریح کرد: مقالات برگزیده در کتاب ˈشفیع نامهˈ در  ۱۵۰  صفحه در قطع وزیری به چاپ می رسد و در روز برگزاری کنگره نیز این کتاب نیز رونمایی خواهد شد.

میرزا شفیع مصدق به عنوان یکی از شاعران بزرگ منطقه الشتر است و این شاعر اهل بیت در اول آذر ۱۲۶۸ هجری شمسی در روستای گرکان در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد و با وجود این که وی تحصیلات مکتب خانه ای داشته اما با توجه به علاقه ای که به علم و دانش داشته به مطالعه آثار علمی بزرگان و کتاب های فقهی و تاریخی پرداخت و توانست از این طریق به شاعری اهل نظر و اندیشه تبدیل شود.

بررسی اوضاع جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی شهرستان الشتر به عنوان زادگاه میرزا شفیع مصدق، تاثیرگذاری شاعران بر اندیشه های شعری، بررسی جایگاه اندیشه ها و باورهای دینی و ولایتمداری عاشورایی میرزا شفیع مصدق و بازشناسی اندیشه ها و باورهای قرآنی و دینی میرزا شفیع مصدق از محورهای این کنگره است.

وی در هنگام خدمت در بخشداری دلفان در سال ۱۳۲۰ هجری از دستگاه دولتی استعفا داد و در روستای خود به کشاورزی و مطالعه کتب تاریخی، مذهبی روی آورد.

مرحوم میرزا شفیع مصدق از محضر عالمان و مراجع عظام لرستانی چون آیت الله روح الله کمالوند و آیت الله فرج الله کاظمی موموندی بهره جسته و همکاری خوبی با روحانیت منطقه و بومی داشته است.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=14629

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.