- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

وجود ذخائر محدود نفتی در روستاهای آزادبخت کوهدشت تایید شد

911589_orig [1]

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛  مدیر کل ستاد حوادث و سوانح غیرمترقبه استان لرستان گفت: موضوع خروج آتش از زمین در برخی مناطق شهرستان کوهدشت منجر به انجام کارهای علمی و تحقیقاتی مناسبی به منظور تایید نظریه وجود ذخایر نفتی محدود در این منطقه شده است.

ˈرضا آریاییˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما  ضمن اشاره به این نکته که وقوع حوادث در مناطق نفت خیز طبیعی است، افزود: این موضوع مشکل خاصی برای ساکنان منطقه محسوب نمی شود.

وی اظهار کرد: وجود ذخایر نفتی در برخی اراضی، آب و منابع آبی آن نواحی را تیره کرده و همچنین باعث بروز پدیده آتش گرم دراین مناطق می شود همانند وقایعی که در شهرستان کوهدشت روی داده است.

وی تصریح کرد: کارشناسان وزارت نفت با حضور در منطقه مشغول انجام تحقیقات علمی هستند تا نحوه و چگونگی موضوع را دقیقا مشخص کنند.

آریایی وقوع حوادث ناگوار و یا آتش سوزی گسترده دراین مناطق را بعید دانست و گفت: تمامی نیروهای امدادی و ستاد حوادث طبیعی استان آمادگی لازم برای انجام هرگونه عملیات امداد و نجات در مواقع بروز حادثه را دارند.

 در روزهای اخیر مردم روستای چم کبود علیا ی آزادبخت در شهرستان کوهدشت شاهد وقوع اتفاق نادر خروج آتش از زمین و چاههای آب کشاورزی شده اند که این موضوع ممکن است به دلیل وجود منابع نفت و گاز دراین حوزه باشد.

 

تهیه خبر : الهام بابایی