- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

ملکشاهی: آمار بیکاری در لرستان ۱۷ درصدی شده است!

1-521 [1]

 

به گزارش میرملاس نیوز؛ نماینده مردم کوهدشت در مجلس با یادآوری اینکه آمار بیکاری در استان لرستان به بیش از ۱۷ درصد رسیده است، گفت: بالا بودن میزان بیکاری می‌تواند زمینه ایجاد جرم را در جامعه فراهم کند.

الهیار ملکشاهی در گفت و گو با خبرنگار حوزه انتخابیه خبرگزاری خانه ملت، گفت: با توجه به وجود زمینه‌های جرم‌زایی در استان لرستان و آمار بالای بیکاری، معیشت ضعیف مردم و فشار‌های اقتصادی اما همچنان امنیت خوبی در این منطقه برقرار است و همکاری مردم برای ایجاد آرامش در منطقه تحسین‌برانگیز است.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه آمار بیکاری در استان لرستان به بیش از ۱۷ درصد رسیده است، گفت: بالا بودن میزان بیکاری می‌تواند زمینه ایجاد جرم را در جامعه فراهم کند.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوق در مجلس با تأکید بر اینکه مسئولان باید برای جلوگیری از وقوع جرم در جامعه و افزایش امنیت به مشکلات جوانان بیشتر توجه کنند افزود: با ایجاد اشتغال و رفع معضلات موجود در زندگی جوانان از رفتن آنان به سوی انجام کار‌های غیر اخلاقی و سلب آرامش مردم می‌توان جلوگیری کرد.

این نماینده مجلس نهم با توصیف عوامل تشدید کننده اختلال و بی‌نظمی در جامعه تصریح کرد: مسئولان باید بیش از پیش به مسئله اشتغال جوانان بپردازند چرا که بارها رهبر انقلاب اسلامی توجه به مشکلات پیش روی جوانان را از وظایف مهم مسئولان عنوان کردند.

وی با بیان اینکه شهرستان کوهدشت در استان لرستاناز انواع محرومیت‌ها رنج می‌برد گفت: نبود امکانات لازم در این استان به رشد عقب‌ماندگی این منطقه منجر شده که امید است با توجه مسئولان و ایجاد زمینه‌های مناسب برای شکوفایی استعداد‌های جوانان شاهد رشد و توسعه در خور شأن این استان باشیم.

با تأکید بر اینکه مسئولان در حوزه اشتغال و اقتصاد در سطح ملی و استانی باید کمر همت به رفع معضل بیکاری و کاهش فشار گرانی بر دوش مردم ببندند، افزود: اقدام مسئولان و مجلس شورای اسلامی برای رفع بیکاری اقدامی انقلابی است.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس با بیان اینکه خشکسالی‌های اخیر در استان لرستان بر کار کشاورزان تأثیر بسیار منفی داشته و منجر به بیکاری قشر بالایی از مردم در این منطقه شده است تصریح کرد: حمایت دولت از کشاورزان برای کاهش خطرات بیکاری در این استان ضروری است.  

رئیس کمیسیون قضایی و حقوق در مجلس یاد‌آور شد: ریشه‌کنی بیکاری در کشور باید در اولویت کارهای مسئولان قرار بگیرد تا به این وسیله زمینه‌ها و بستر ایجاد آرامش روانی برای مردم فراهم شود.