تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
9

۲۰۰ دانشجوی دکتری در دانشگاه لرستان مشغول به تحصیل هستند

  • کد خبر : 14875
  • 29 آذر 1391 - 17:42

  به گزارش میرملاس نیوز؛ رئیس دانشگاه لرستان گفت: هم اکنون ۲۰۰ دانشجو در مقطع تحصیلی دکتری در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که تا سهم ۳.۵ درصدی از کل دانشجویان فاصله داریم. حسن زمانیان ظهر چهارشنبه در مراسم تقدیر از پژوهشگران دانشگاه لرستان با اشاره به تدوین نقشه جامع علمی کشور اظهار داشت: […]

University_of_Lorestan

 

به گزارش میرملاس نیوز؛ رئیس دانشگاه لرستان گفت: هم اکنون ۲۰۰ دانشجو در مقطع تحصیلی دکتری در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که تا سهم ۳.۵ درصدی از کل دانشجویان فاصله داریم.

حسن زمانیان ظهر چهارشنبه در مراسم تقدیر از پژوهشگران دانشگاه لرستان با اشاره به تدوین نقشه جامع علمی کشور اظهار داشت: نقشه جامع علمی کشور پس از تلاش جمع زیادی از کارشناسان و صاحب نظران به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

وی با بیان اینکه مبدع و مطرح کننده موضوع نقشه جامع علمی کشور رهبر فرزانه انقلاب بودند، افزود: با توجه به اینکه برای رسیدن به اهداف در نظر گرفته شده برای افق ۱۴۰۴ نیازمند برنامه ریزی هستیم این نقشه جامع الزمات و امکانات لازم برای رسیدن به این اهداف را ترسیم کرده است.

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه عقلانیت، معنویت و عدالت سه شاخصه نقشه جامع علمی کشور است، افزود: در نقشه جامع علمی کشور اهداف و افق فعالیت دانشگاهها نیز تشریح شده است.

زمانیان ارتقا تحصیلات تکمیلی را از جمله اهداف در نظر گرفته شده در این نقشه جامع عنوان کرد و ادامه داد: مطابق نقشه جامع علمی کشور باید سهم دانشجویان تحصیلات تکمیلی به سه درصد برسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه لرستان با پذیرش ۸۰۰ دانشجوی ارشد از بین بیش از دو هزار دانشجوی ورودی جدید به این مهم دست یافته است.

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه تعداد کل دانشجویان دکترا نیز باید ۳.۵ درصد کل دانشجویان دانشگاه باشد، یادآور شد: هم اکنون ۲۰۰ دانشجو در مقطع تحصیلی دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که تا سهم ۳.۵ درصدی از کل دانشجویان فاصله داریم.

زمانیان با بیان اینکه طبق نقشه جامع علمی کشور باید به ازای هر یک میلیون جمعیت دو هزار هیئت علمی داشته باشیم، ادامه داد: در حال حاضر جمعیت استان لرستان یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است که باید در این استان دو هزار و ۵۰۰ نفر هیئت علمی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کمتر از ۵۰۰ نفر عضو هیئت علمی در استان داریم، یادآور شد: مطابق نقشه جامع علمی کشور باید تعداد اعضای هیئت علمی را در استان بالا ببریم.

رئیس دانشگاه لرستان با تاکید بر اینکه باید با حفظ کیفیت باید نسبت به تامین اعضای هیئت علمی اقدام کنیم، تصریح کرد: سفارش های زیادی برای تحمیل افراد به عنوان اعضای هیئت علمی می شود، اما چون به دنبال کیفیت هستیم مقاومت کرده ایم و هزینه آن را هم داده ایم.

زمانیان همچنین با بیان اینکه به ازای هر یک میلیون جمعیت باید ۸۰۰ مقاله علمی تولید کنیم، افزود: با توجه به جمعیت ۷۵ میلیونی ایران اسلامی باید سالانه ۷۰ هزار مقاله علمی در کشور تولید و چاپ شود.

وی با اشاره به چاپ سالانه ۲۲ هزار عنوان مقاله در مجلات “آی اس آی” افزود: با احتساب مقالات داخلی و “آی اس سی” تعدا مقالات تولید شده در کشور سالانه به ۴۰ هزار مورد می رسد که با رقم مطلوب فاصله داریم./مهر

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=14875

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. اشاره به این همه دکتر
    اما در رتبه بندی دانشگاه ها در رتبه اخر قرار دارد
    خوشا به حال این همه دکتر

  2. ای ول به این همه اعتماد به نفس!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.