- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

احمدی نژاد: پاک بودن دولتم را اثبات می‌کنم

5121 [1]

 

به گزارش میرملاس نیوز؛ رییس‌جمهور تاکید کرد: من معتقدم این دولت پاک‌ترین دولت تاریخ این کشور است و من این را می‌توانم اثبات کنم.

 محمود احمدی‌نژاد در مراسم دومین سالروز اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، با اشاره به اهمیت اجرای طرح تحول اقتصادی در کشور و لزوم ادامه هدفمندی یارانه اظهار کرد: فکر نمی‌کنم کسی در ایران باشد که اعتقاد به تحولات اساسی و ضروری در اقتصاد نداشته باشد، البته ملت که به این موضوع اعتقاد دارند، منظورم متخصصان و مدیران موثر و تاثیرگذار در کشور است. او همچنین دولتش را به عنوان پاک ترین دولت تاریخ کشور معرفی و به دفاع از عملکرد هیئت دولت خویش پرداخت.
 
در ادامه گزیده‌ای از سخنان محمود احمدی‌نژاد در مراسمی به مناسبت دومین سالروز اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به نقل از ایسنا، می آید:
 
  • تنها راه اصلی دور زدن تحریم‌های دشمن، اجرای کامل قانون هدفمند کردن یارانه‌هاست و می‌شود این کار بزرگ را انجام داد، البته شرطش این است که این قطار یک راننده داشته باشد؛ چرا که اقتصاد را از دو جا نمی‌توان هدایت کرد.
  • فکر می‌کنم کسی در ایران باشد که اعتقاد به تحولات اساسی و ضروری در اقتصاد نداشته باشد، البته ملت که به این موضوع اعتقاد دارند و منظورم متخصصان و مدیران موثر و تاثیرگذار در کشور است.
  • بحث گمرک در مجلس تصویب شد، قانون مالیات را نیز به مجلس داده‌ایم و ان‌شاءالله هرچه زودتر برمی‌گردد، طرح نظام بانکی ما نیز تقریبا تمام شده است. طرح تغییر پول ملی نیز آماده است و منتظریم که شرایط ثبات پیدا کند.
  • اجرای طرح تحول اقتصادی منجر به افزایش بهره‌وری و پیشرفت کشور در عرصه‌ی اقتصاد می‌شود. این قانون، قانونی بزرگ و بااهمیت است و در واقع اجرای آن دستاوردهای بزرگی برای ملت داشت که یکی از مهم‌ترین آن تغییر در باورهای عمومی در توانستن ملت ایران بود.
  • اجرای طرح‌های تحول اقتصادی در طول سالیان پس از انقلاب مورد توجه مدیران مختلف بوده و ما بعضا شاهد بوده‌ایم که یک گام در این ارتباط جلو رفته‌اند و بعضا دو گام نیز عقب آمده‌اند، گفت: البته این عقب‌نشینی‌ها خسارتش چندین برابر عدم اجرای طرح‌ها بوده است.
  • در دولت نهم وقتی می‌خواستیم این قانون را اجرا کنیم، جلسات متعددی برگزار شد و در سال ۸۷ که تلاش می‌کردیم آن را عملیاتی کنیم و کارها نیز انجام شده بود عده ای به ما گفتند سال دیگر انتخابات است و ممکن است دولت به زمین بخورد. ما در جواب گفتیم که اشکالی ندارد و دولت برای کارهای تحولی آماده است و اشکالی ندارد که دولت دچار مشکل شود، ولی یک تحول اساسی در کشور ایجاد شود و ما بر آمادگی خود تاکید داشتیم. این‌طور نیست که اگر ما مشکلی را حل نکنیم، سه سال بعد ابعاد مشکل مانند همان سه سال قبل باشد. اقتصاد دارای ابعادی پیچیده است.
  • در روند اجرای مرحله‌ی اول هدفمند کردن یارانه‌ها بالاخره با مسائل گوناگونی که وجود داشت قرار شد قانون را اجرا کنیم. البته مشکلاتی نیز بر سر راه بود. مجوزهایی که در برنامه‌ی سوم و چهارم برای دولت در این ارتباط در نظر گرفته شده بود، همراه با اختیارات تام بود، ولی بعدا این اختیارات یک دهم مسوولیت‌ها بود و البته با رایزنی‌ها و گفت‌وگوهایی که انجام شد تلاش کردیم، قانون را اجرا کنیم و این اتفاق بزرگ رخ داد. همه در آن نقش داشتند. همه با هم دست دادیم تا این قانون اجرا شود و این یک دستاورد بزرگ برای کشور بود. در واقع یک نقطه‌ی راهنما برای آینده.
  • دشمنان تلاش می‌کنند که برای کشور مشکلاتی ایجاد کنند. توطئه کردند و عده‌ای نیز در داخل دست به دست هم دادند و بازار ارز را به هم ریختند و ما نباید این مسائل را به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها بچسبانیم. اجرای این قانون کار موفقی بود، البته ممکن است ایرادهای جزئی نیز داشته باشد.