- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

شب یلدا‌ با طعم فوتبال در دورود‌

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ شب یلدا از راه می‌رسد و پاییز، جای خود را به زمستان می‌دهد، این در حالی است که جوانان دورودی بیشتر به بازی دو تیم استقلال تهران و گهر دورود توجه دارند تا شب یلدا؟

 زمین حالت فسرده به خود می‌گیرد وبرف اندک اندک چهره سفید خود را به زمینیان می‌نمایاند، اما مدخل ورود به این فصل سرد وفسرده وصدالبته زیبا، شب یلداست، طولانی‌ترین شب سال.

این شب بنابر رسم دیرینی شب صله ارحام وآجیل خوران وهندوانه شکستن است و کوچک‌ترها به دیدار بزرگان خود می‌آیند تا در این شب طولانی دعای خیر بزرگان بدرقه راهی باشد، برای آینده زندگیشان.

در این میان اما بازار خرید آجیل وشیرینی ومیوه وبستنی شب یلدا رونق فراوانی دارد.

اما در شهرستان دورود برخلاف شب یلدای امثال به جای بازار آجیل ومیوه وشیرینی، بازار خرید بلیت و صدالبته بازار سیاه بلیت چهره‌ای دیگر به شهر داده است.

صف‌های طولانی برای خرید بلیت که از ساعات اولیه صبح ایجاد شده بود، چند صد نفر را درخود جای داده است، اما گویا تنها تعداد اندکی از آنها موفق به خرید بلیت می‌شوند.

باچند نفر از آنها صحبت کرده‌ایم تا درباره نحوه فروش بلیت و حاشیه‌های آن سئوالاتمان جوابی یابد.

جوان دورودی در گفت‌وگو با فارس در دورود گفت: از ساعت شش صبح برای تهیه بلیت مراجعه کرده‌ام، ولی موفق به تهیه بلیت نشده‌ام.

علی سالاروند درادامه افزود: از ساعات ابتدایی صبح برای تهیه بلیت مراجعه کردم، ولی متاسفانه بدلیل صف طولانی وافراد زیادی که مراجعه کرده بودند، به ما بلیت نرسید و مجبور شدیم به خانه خود برگردیم.

جوان دیگری که موفق به گرفتن بلیت شده است، گفت: از ساعت یک نیمه شب دراین محل حضور پیدا کرده‌ام و موفق به خریداری بلیت شده‌ام، اما افراد زیادی هستند که بلیت به آنها نرسیده است.

اما از سوی دیگر خرید و فروش بلیت در بازار سیاهی نزدیک به محل فروش بلیت، حکایت جالبی دارد.

دست به دست گشتن بلیت‌ها و افزایش چند برابری بلیت باعث شده است، تا هم اکنون قیمت بلیت به جای قیمت واقعی آن یعنی ۱۵ هزار تومان در بازار آزاد به قیمت ۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

گشت وگذار در کوچه‌های اطراف ورزشگاه تختی دورود نشان دهنده این است که خرید و فروش غیر قانونی بلیت‌ها همچنان ادامه دارد.

اما تماس‌های مکرر ما با رئیس اداره ورزش وجوانان شهرستان دورود نتیجه‌ای در بر نداشته وسئوالات ما از محمود رحمتی در ارتباط با بحث بلیط بی پاسخ ماند.