تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
9

۲۰۶ساخت داخل، افتخاری برای صنعت ایران

  • کد خبر : 15297
  • 02 دی 1391 - 20:41

  به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایکوپرس ، محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری به همراه رییس سازمان حفاظت محیط زیست و گروهی از مقامات داخلی و خارجی از آخرین دستاوردهای زیست محیطی گروه صنعتی ایران خودرو دیدن کردند.   در این دیدار مهندس جوادنجم الدین مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو توضیحات لازم […]

rkj5crf1xb

 

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایکوپرس ، محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری به همراه رییس سازمان حفاظت محیط زیست و گروهی از مقامات داخلی و خارجی از آخرین دستاوردهای زیست محیطی گروه صنعتی ایران خودرو دیدن کردند.

 

در این دیدار مهندس جوادنجم الدین مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو توضیحات لازم را در خصوص محصولات دوستدار محیط زیست این گروه صنعتی بیان کرد.

 

 سخنرانان مراسم افتتاحیه

 

محمدرضارحیمی معاون اول رییس جمهوری در مراسم افتتاح نمایشگاه بین المللی محیط زیست، با تاکید بر اهمیت توجه به مسایل محیط زیست، از برخی اقدامات و موفقیت های دولت در زمینه حمایت از محیط زیست  سخن گفت.

 

محمدی زاده رییس سازمان حفاظت محیط زیست سخنران دیگر مراسم موضوع محیط زیست را از دغدغه های مهم  بین المللی دانست و علت آن را محدودیت ماده و انرژی و رو به زوال بودن آن ها عنوان کرد.

 

 وی مشارکت عموم مردم را تنها راه برون رفت از بحران تخریب محیط زیست دانست و افزود: نه تنها مسوولان بلکه آحاد جامعه و مردم نیز باید در این مسیر گام بردارند و با ارتقای اخلاق زیست محیطی و براساس اصل پنجاهم قانون اساسی حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست را وظیفه خود بدانند.

 

بازدید از غرفه ایران خودرو

 

در ادامه مراسم معاون اول رییس جمهوری به همراه رییس سازمان حفاظت محیط زیست و مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از غرفه ایران خودروبازدید کردند. ۲۰۶ مجهز به موتور TU5، ۲۰۶ مجهز به موتور EF4 و سمند میکروهیبرید از محصولات عرضه شده شرکت ایران خودرو در این نمایشگاه بودند. مهندس نجم الدین در این بازدید توضیحاتی درخصوص محصولات سبز ایران خودرو ارایه کرد و تولید داخلی موتور کم مصرف ‌TU5 را از موفقیت های ایران خودرو در کاهش آلایندگی های زیست محیطی دانست. محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری از داخلی سازی محصول ۲۰۶ به عنوان افتخاری برای صنعت خودروی ایران یاد کرد.

 

شرکت ایران خودرو در بخش موتور نیز چهار نوع از موتورهای تولیدی را به نمایش گذاشت که موتور های EF7، TU5، XUM و موتور دیزلی دارای استاندارد یورو ۴ و ۵ هستند.

 

علاوه بر این محصولات، شرکت ساپکو به عنوان طراح و تامین کننده قطعات ایران خودرو، قطعات یدکی و تجهیزات مرتبط با کاهنده آلایندگی محیط زیست را به نمایش گذاشت. این قطعات از استانداردهای زیست محیطی یورو ۴ عبور کرده اند.

 

شرکت ایران خودرو دیزل نیز آخرین دستاوردهای محیط زیست خود را در غرفه ایران خودرو به بازدیدکنندگان عرضه کرد.

 

درباره نمایشگاه محیط زیست

 

دوازدهمین نمایشگاه محیط زیست متفاوت تر و در سطحی گسترده تر نسبت به سایر نمایشگاه ها با شعار “ترویج فرهنگ عمومی حفاظت از محیط زیست،‌ اساس توسعه پایدار” برگزار شد. به گونه ای که بیش از ۵۰۰ شرکت از ۲۷ استان در ۱۰ سالن و در فضایی بالغ بر ۱۲ هزار متر مربع در این نمایشگاه حضور یافتند. در ضمن نمایندگان ۱۲ کشور خارجی که در زمینه های مختلف اقتصادی، فنی، مهندسی و تجاری با ایران همکاری دارند در این نمایشگاه حضور یافتند و ۴۰ کارگاه آموزشی با حضور کلیه شرکت کنندگان با موضوع محیط زیست برگزار شد.

 

مصوبه نمایشگاه برای سال های آینده

 

مقرر شده است با توجه به فراگیر بودن موضوع محیط زیست و برای هرچه بهتر برگزار کردن نمایشگاه های آتی، دبیرخانه دایمی تشکیل شود. همچنین متقاضیان شرکت در نمایشگاه محیط زیست براساس تحقیقات میدانی مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرند.

 

در حاشیه نمایشگاه

 

برای اولین بار در تاریخ برگزاری نمایشگاه محیط زیست، اقدامات و فعالیت های فنی و تخصصی آن از طریق رادیو سلامت و شبکه تلویزیونی بازار  و با حضور گسترده خبرنگاران رادیو و تلویزیون پوشش خبری داده شد.

 

در مراسم افتتاحیه خانم امیری مشاور امور زنان در سازمان محیط زیست از خانواده شهید یاری محیط بان نمونه، با اهدای لوح یادبود تقدیر کرد.

 

در نمایشگاه امسال گروه نمایشی سوما که نام آن در سال ۲۰۰۶ به علت اجرای طولانی ترین نمایش صامت،‌ در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده نمایش کوتاهی را با مضمون ترویج فرهنگ عمومی محیط زیست اجرا کرد.

 

به مناسبت دوازدهمین سال برگزاری نمایشگاه محیط زیست، تعداد ۱۲ گلدان به صورت نمادین توسط محیط بانان در محل سن قرار گرفت و توسط محیط یاران نوجوان آبیاری شد.

 

انتشار ویژه نامه برای اطلاع رسانی و انتشار نتایج حاصله از این رویداد از دیگر ویژگی های نمایشگاه امسال به حساب می آمد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=15297

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.