- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

استاندار لرستان: با محتکران برنج در استان برخورد جدی شود

IMAGE634295783033399359 [1]

 

به گزارش میرملاس نیوز؛ استاندار لرستان بر ضرورت برخورد جدی با شبکه احتکار برنج در استان تأکید کرد.

 دکتر”حبیب‎الله دهمرده” در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که در محل سالن اجتماعات استانداری لرستان برگزار شد، بر فعال کردن نمایشگاه‎های عرضه اقلام مصرفی مردم در سطح استان تأکید کرد و گفت: در این نمایشگاه‎ها اقلام مورد نیاز مردم عرضه و در خصوص تأمین میوه شب عید نیز تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی در خصوص وضعیت اخیر برنج در بازار اضافه کرد: قطعا برنج توسط شبکه‎ای احتکار شده؛ چرا که یک سری افراد سودجو این کالا را انبار کردند و مسوولین امر در این راستا نباید مماشات کنند و باید با این افراد برخوردی جدی داشته و انبارهای برنج را حتی اگر در منزل فرد باشد کشف و باز کنند.

دهمرده با بیان این‌که شدت عمل در برخورد با محتکرین و افراد سودجو قطعا جواب خواهد داد، ادامه داد: بی‎برنامگی، مماشات و محافظه‎کاری برخی مسوولین، باعث شده یک عده افراد سودجو نسبت به احتکار اقلام مصرفی مورد نیاز مردم به صورت شبکه‎ای اقدام به احتکار کنند و باید برخورد جدی صورت گیرد.

استاندار با تأکید بر ساماندهی مرغداری‎های استان، گفت: به مرغداری‎هایی که در طول سال جوجه‎ریزی کافی نداشتند فرصت داده شود تا اقدام به این امر کنند در صورتی که در فرصت تعیین‎شده کم‎کاری کردند باید برای عبرت دیگران تعدادی از آنها لغو پروانه شده و اموال آن توسط بانک مصادره شود.

این مقام مسوول با تأکید براینکه مسوولین امر باید با نانوائی‎های متخلف در سطح استان برخورد جدی داشته باشند، تصریح کرد: دیگر پلمب واحدهای نانوایی متخلف جوابگو نیست و باید مسوولین پروانه آنها را باطل کنند.

وی خطاب به مسوولین استانی، گفت: باید اراده خود را برای خدمت بی‎منت به مردم قوی کنیم.